Skocz do zawartości

ronice miedzy silnikami 4,0 i 4,4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie

Czy ktos ma odpowiedia wiedze lub dostep do niej:

1. jaka jest naprawde roznica miedzy tymi silnikami

2. jak mozna sprawdzic co to za silnik (numery, wizualne roznice, dokumentacje)

3. kiedy byly produkowane oba silniki

4. czy sa strony na ktorych mozna odczytac z VIN-u jaki to silnik

5. ktory lepszy (awaryjnosc/osiadi/elastycznosc)

6. ktore wychodzily z jakimi skrzyniami

p.s.

zapomnialem dodac ze zdjecia mile widziane :)

Opublikowano

M60B40

Pojemność :3982

Moment (Nm): 400

Moc: 286KM

0-100km/h - 7.4s (w automacie)

0-100km/h - 6.6s (manual)

produkowany od 1994-1997

Manual : 6 biegów

Automat 5 biegów

M62B44

Pojemność : 4398

Moment (Nm) 420

Moc: 286KM

0-100km/h - 7s (automat)

0-100km/h - 6.6s (manual)

(w 1998 chyba do M62B44 dołożono vanosa)

Manual: 6 biegów

Automat : i tu ogromny + skrzynia ze steptroniciem

Opublikowano
M62B44

Pojemność : 4398

Moment (Nm) 420

Moc: 286KM

0-100km/h - 7s (automat)

0-100km/h - 6.6s (manual)

(w 1998 chyba do M62B44 dołożono vanosa)

Manual: 6 biegów

Automat : i tu ogromny + skrzynia ze steptroniciem

 

Wikipedia podaje, że jest M62B44 (1996) i M62TUB44 (1998). Różnice są m.in. Vanosie. Źródło wraz ze zdjęciami: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62

Opublikowano

a co z awaryjnością?

czytałem na forum że ten M62B44 jest nowsza konstrukcją i chociaż ma większą pojemność nie różni się osiągami a to dlatego że BMW postanowiło zwiększyć elastyczność/ekonomie/polepszyć normy spalin, ogólnie usprawnić , wyciszyć i poprawić własności

ponoć jest też mniej awaryjny i paliwożerny

ale czy to prawda, jakie macie doświadczenie pod tym względem z tymi silnikami?

wracając do pytania, czy te silniki różnią się wyglądem zewnętrznym tj. czy jak otworze maskę to po czym będę wiedział że to jest 4,4 a nie 4,0

czy może można to tylko odczytać z nr silnika lub VIN (jak tak to jak to zrobić?)

może prozaiczne pytanie ale tak tu po porostu jest, dowód rejestracyjny dostaje sie dopiero po 2 tygodniach (pocztą) już z twoim nazwiskiem, nie ma możliwości sprawdzić jaki to jest dokładnie silnik

Opublikowano
No to dobrze wikipedia podaje :)

w takim razie źle podają źródła zamieszczone na www.bmw-klub.pl

według tych że źródeł M62B44 weszło w roku 1997

Opublikowano

tak czytam czytam i szukam i to co znalazłem:

 

M62TUB44

1999-2001 E38 740i/740iL

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:BMW_M62TUB44.JPG

M62TUB44 4.4 L (4398 cc/268 in³)

210 kW (282 hp) @ 5400

440 N·m (325 ft·lbf) @ 3600

from 1998

 

 

M62B44

1996-1998 E38 740i/740iL

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:BMW_M62B44.jpg

M62B44 4.4 L (4398 cc/268 in³

210 kW (282 hp) @ 5700

420 N·m (310 ft·lbf) @ 3900

from 1996

 

różnica wizualna jest dość wyraźna, pokrywa zaworowa ma inni kształt

 

 

ale zdjęć tego silnika nie mogę znaleźć tego silnika nie znalazłem

M60B40 4.0 L

(3982 cc/242 in³)

210 kW (282 hp) @ 5800

400 N·m (295 ft·lbf) @ 4500

 

nie jestem pewien czy to ten silnik

http://www.bavtech.com/e34-guides/1995-540i-m60b40-motor/images/m60b40a.jpg

informacje z :

http://www.bavtech.com/e34-guides/1995-540i-m60b40-motor/index.php

 

nie widać dokładnie pokrywy zaworów

 

p.s.

nie do końca jestem pewien czy vanos był w obu wersjach silnika M62

Opublikowano

kolego vanos dodano do M62B44 w 1998r

Masz nawet zawarte to w nazwie :

M62B44 - bez vanosa

M62TUB44 - z vanosem

kolejna spraw jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda M60B40 to po prostu wpisz to w google.com (ustaw na grafikę) i będziesz miał fotki

Opublikowano
Glowna roznica ktora odczulem jesy to ze 4,0 faluje na wolnych obrotach co strasznie wkurza a 4,4 chodzi jak nalezy :)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
kolego vanos dodano do M62B44 w 1998r

Masz nawet zawarte to w nazwie :

M62B44 - bez vanosa

M62TUB44 - z vanosem

kolejna spraw jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda M60B40 to po prostu wpisz to w google.com (ustaw na grafikę) i będziesz miał fotki

 

no to teraz rozumiem skąd te "TU" w nazwie (pewnie jeszcze były jakieś zmiany)

widzisz te poprzednie linki co dałem do zdjęć siników M62B44 i M62TUB44

na nich widać różnice, M62TUB44 ma ścięte pokrywy zaworów u dołu i dłuższy plastik osłony silnika

a zdjęcia które znalazłem w google silnika M60B40 są małe i mało wyraźne, nie mogę znaleźć szczegółów które by różniły te dwa silniki

 

a wracając do tematu

to czytałem gdzieś że silnik 4,4 został o tyle poprawiony że zyskał większą elastyczność na wolnych obrotach (co potwierdza wyższy Nm przy niższych obrotach) i przez to przy spokojniej jeździe zaczęły mniej palić niż te 4,0

czy to prawda, doświadczył ktoś tego ??

Opublikowano
Glowna roznica ktora odczulem jesy to ze 4,0 faluje na wolnych obrotach co strasznie wkurza a 4,4 chodzi jak nalezy :)

 

cenna informacja, dzięki

Opublikowano

M60 ma podwojny lanuch rozrzadu a m62 pojedynczy (odkrecic wlew oleju)

Po tym mozna poznac ze 100% dokladnoscia z jakim silnikiem mamy do czynienia

Nie nalezy patrzec na zadne oslony plastiki, plusy na silniku etc

ps

generalnie to zupelnie inne silniki

Opublikowano
Kiedyś miałem E38 z 1994r. (silnik M60B40), teraz jeżdżę E38 z 1999r. (M62TUB44, pojedynczy vanos na wałkach ssących) i mogę coś na temat obu silników powiedzieć. Wg mnie jest kolosalna różnica między tymi dwoma jednostkami, przede wszystkim M62TUB44 ma wyższą kulturę pracy i elastyczność, osiągi też zapewnia lepsze. Co do spalania, przy spokojnej jeździe 110-120 km/h na trasie, bez gwałtownych przyśpieszeń, komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 8,6-9,2 l/100km, co w przypadku M60B40 było wynikiem zupełnie nieosiągalnym.
Opublikowano
No to dobrze wikipedia podaje :)

w takim razie źle podają źródła zamieszczone na www.bmw-klub.pl

według tych że źródeł M62B44 weszło w roku 1997

 

No w tych danych z bmw-klub.pl to większość rzeczy jest pomylona.

M62B44 weszło tak samo jak E39 czyli w 1996r :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
mam e38 4litry.To moja pierwsza bmka.Nie potrafie porownac tego silnika z 4.4.Ale mam najechane koło 240 tys, silnik chodzi rowno,czasami lekko zmienia sie obroty na zimnym silniku, ale podejzewam ze tam jeszcze nie były wymieniane swiece od ostatnich 160 tys km.Kopyto ma niezłe, ogolnie na silnik nie narzekam, zaczeły mi sie ostatnio odzywac chyba hydropopychacze, ale tylko na zimnym silniku je słychac.ze skrzynia nie mam zadnych problemow.jezdze na magnatec 10w40,.Myslalem o zmianie na jakis dobry syntetyk,ale za duzo sie nasłuchałem o zmianach z oleju klasy nizszej na wyzsza, wiec chyba nic nie bede tykał :shock: .moze i ten 4.4 litra jest lepszy.ale wszystko i tak zalezy od dbałosci i prawidłowego uzytkowania auta :D .Spalanie?? na trasie na 260 km spalila mi 19 litrow przy jezdzie miedzy 80, a 110km/h.miasto roznie, od 14 do 17.pozdrawiam
Opublikowano

Heheh fajny temat.

 

4.0 jest według mnie odporniejszy na los - podwójny łańcuch rozrządu, lepsza i prostsza konstrukcja układu chłodzenia, niższa temperatura pracy przez co wolniej starzeją się plastiki.

4.4 jak pisane było w innym wątku został zepsuty już na deskach kreslarskich przez ekologie.

Z tego co widze to w 4.4 jest dużo głupich awarii osprzętu - pompa wody z plastikowym wirnikiem (?), wieszający się czujnik poziomu płynu chłodz.,

4.4 ma temperature pracy wody 105 stopni, czy nawet wiecej jeszcze,a to mocno postarza plastikowe elementy ukladu chłodzenia.

 

4.0 potrafi falować, ale nie każdy.

Jeśli miałbym jechać dookoła świata, to bardziej pewny byłbym 4.0, z powodu braku głupich problematycznych komplikacji w jego budowie.

Użytkownicy 4.4 niech opiszą jakieś smaczki z konstrukcji osprzętu ;)

 

W obu odkręcają się śrubki pompy olejowej.

Niestety, według mnie w BMW zaczęło się dziadostwo od 4.4 - oszczędzanie, kombinacje, i pisze to ze świadomością że za chwile moge jeździć właśnie takim silnikiem..........

 

P.S. e39 TYLKO wystepowało z 4.4

Opublikowano

To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

-inne zawory(lżejsze),

-lepszy system smarowania cylindrów,

-inne oprogramowanie DME(jak w V12 M73 z komfortstartem) :)

-inny system chłodzenia ( elektrotermostat na 105 )

-inne materiały gładzi cylindrów

-inny rozrząd

 

W skrócie ciszej, efektywniej , ekonomiczniej, lepiej.

Opublikowano
To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

 

-inny system chłodzenia ( elektrotermostat na 105 )

 

-inne materiały gładzi cylindrów

 

-inny rozrząd

 

W skrócie ciszej, efektywniej , ekonomiczniej, lepiej.

 

Czytałeś co piszą tu ludzie ?

 

inny system chłodzenia: bardziej skomlikowany, trudniej go odpowietrzyć, pracujący na wyższej temp. znamionowej, plastikowy wirnik pompy wody, czujnik poziomu bez zbiornika wyrównawnczego (kiedy się zawiesi jedziemy bez wody nie wiedząc o tym), gorsze materiały układu vide odpadające platkiowe krućce chłodnicy. I to jest korzyść tak ? :lol:

 

-inne materiały gładzi cylindrów problem zwalczono po lifcie w 1994 już w 4.0

 

-inny rozrząd - pojedyńczy łańcuch zrobiony z oszczędności, siłą rzeczy bardziej podatny na rozciągnięcie, a co za tym idzie nie chce mi się już pisać.

 

Pomijam już że ten silnik powinien mieć spokojnie ok. 310 KM, dla równego rozwoju i konkurencji z innymi autami

Opublikowano

Niestety, według mnie w BMW zaczęło się dziadostwo od 4.4 - oszczędzanie, kombinacje, i pisze to ze świadomością że za chwile moge jeździć właśnie takim silnikiem..........

 

czyli jeśli kupować e38 to tylko 5.4? :D

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

 

-inne oprogramowanie DME(jak w V12 M73 z komfortstartem) :)

 

możesz opisać co to jest komfortstart w M73.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

łatwe odpalanie .... czyli cykasz kluczykiem i sam kreci tyle ile musi i odpala... rozrusznik mniej prądu zużywa...

 

 

co do kupna m73 eksploatacja droga świece 12sztuk itd... olej w skrzyni biegów wymiana 13,5 litra sie mieści a cena za litr 120zl.... itd... wiec drogo ale radość duża i komfort

Opublikowano
-inne materiały gładzi cylindrów problem zwalczono po lifcie w 1994 już w 4.0

 

Boogie - czy mozesz to troche rozwinac?

 

Tzn. wiem ze od poczatku w M60 byl "Nicasil" - dziwily mnie problemy w okol niego gdyz wiem, ze nicasil stosowany jest np. jako gladz cylindrowa w motocyklach crossowych (80km z 400ccm) i zawsze wydawalo mi sie ze jest to swoisty high-end jesli chodzi o materialy gladziowe.

 

Okazalo sie ze sa z nim problemy - pozniej doczytalem, ze problemy tak naprawde dotycza tylko amerkanskich wlascicieli Beemek, ktorym to "zdziera" ow powloke zasiarczone paliwo - w Europie znakow owego problemu brak.

 

Dowiedzialem sie rowniez ze wlasnie w M62 Nicasil zastapiono Alusilem i problem zanikl.

 

Mozesz powiedziec cos wiecej o rozwiazaniu w M60 po lifcie. Co tak naprawde bylo zrobione i jak poznac ktory model silnika mam? (w E34 z 5/1995)

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Tak szczegółowo Ci nie powiem, ale jestem pewien, bo ten temat byłkiedyś opisywany przez kilka osób które bardzo szczegółowo rozpoznały zagadnienie, że od 1994r probelm Nikasilu zlikwidowano.

Było kilka wersji informacji, od kiedy jest Alusil na gładziach cylindrowych, ale Ty masz na 200% - Maj 95.

Opublikowano
To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

 

-inne oprogramowanie DME(jak w V12 M73 z komfortstartem) :)

 

możesz opisać co to jest komfortstart w M73.....

 

Wystarczy że przekręcisz stacyjkę i puszczasz i rozrusznik sam kręci aż silnik odpali :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.