Skocz do zawartości

strumienica


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wlasnie przymierzam sie do 'naprawienia' mojego wysokiego spalania.

I wynikaloby z tego, ze tak...

sonda bosch/ntk (chyba lepiej boscha co?) - 220zl (na allegro nawet widzialem 310, tylko pytanie czy to napewno nie zadna podrobka, bo oferuje mi ja posrednik ktory robi lpg... a chcialbym miec pewnosc ze to nie jakas uniwersalna ktora niedlugo padnie po zalozeniu... i wciska ludziom dodajac marze jako bosch... jak to sprawdzic?)

Nie wiem co sa warte 'uniwersalne' sondy, ale pewnie nie wiele ?

 

Druga sprawa to zestaw naprawczy do reduktora lpg i filtr lpg - 180zl, zdziwila mnie w sumie ta cena, bo na allegro mozna znalezc za 60-80... nie wiem po ile chodzi ta zabawa w zakladach, orientuje sie ktos?

 

Trzecia rzecz, to sprawnosc sondy przy zapchanym katalizatorze?

Uszkodzi sie wtedy znowu?

Logicznie myslac, katalizator ktory dzis skonczyl 17lat (!) - dzis autko zjechalo z fabryki, po vinie, za rok bedzie pelnoletnie :lol:

... nadaje sie tylko do wycieca, racja?

Nie wiem w jakim jest stanie, i chyba nie ma sensu sie w to wglebiac...

Odrazu wspomne 2 rzeczy, ktore Wam moga przyjsc do glowy, wiec to uprzedze :)

1) LPG - ekologiczne paliwo

2) W wiekszosci aut z przebiegiem powyzej 100tys kat nadaje sie tylko do wymiany, wiec moze tez zacznijcie o tym myslec ;)

 

Upodobalem sobia taka strumienice:

http://allegro.pl/item377457353_strumienica_katalizator_bmw_mercedes_tuning_.html

 

Mile widziane rowniez, wady/zalety, oraz jakiego rzedu kosztow zwiazanych z montazem trzeba sie spodziewac?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eltec to dobra firma, moj brat kupowal od nich tlumik na zamowienie do 200sx i byl ok. Co do strumienicy , to lepiej kup jakis zamiennik katalizatora. Bedzie ciszej i czysto :)

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz el-tec to nie firma krzak,torche działa też w sporcie,ale po puszce z dwiema rurami nie spodziewaj sie fajerwerków.Koszta nie są wielkie,kup od nich i opisz wrażenia,bo wiekszość wypowiedzi na tym forum na temat katów,strumiennic i rurek tylko teoretyczne rozważania,nie poparte doświadczeniem tylko info przeczytanym w necie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Ja wstawiłem strumienice[chyba zbytecznie ,bo kat. był dobry jeszcze przerznął mnie mechanik na nim na parę stówek],głośniej ciut słychać ,ale i tak przez zamontowany stozek nie słychać jej,a co do zestawu naprawczego reduktora,nie wiem ja za 230 pln kupiłem red, do 250 KM,poza tym mam blosa-[pełna moc],nie ma strzałów,itd. wiem ,że to nielegalne wszystko,wydala więcej CO2,no ale co można w tym kraju zrobic mądrego jak zarabiamy tyle ile zarabiamy-pzdr. :arrow: .
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz to nagraj :)

Ja wlasnie odstawilem autko do robienia.

Na emisji spalin, mialem poza skala w okolicach 7,00 +, a dopuszczalne jest ~4...

Takze sonda napewno walnieta, a czy kat. tez to sie okaze.

Ale po 17 latach i 250tkm, sadze, ze tez.

Zastanawiam sie czy tylko sama strumienica, czy tez tlumik (przydalyby sie te dwie rurki...) a jesli juz tlumik to jaki :?:

Bylem tez na szarpakach i mam drazek srodkowy do wymiany, nie jakies przerazajace luzy, ale widoczne...

 

świetny argument - na samochód stać a na utrzymanie nie? I do tego jeszzce zatruwanie środowiska. No to przesiadka na autobus.

 

A co do tego sie nie bede wypowiadal, bo zaloze sie, ze z 50%, a pewnie wiecej, kierowcow, ma w naszym kraju niesprawny katalizator...

Zawsze to jakis argument - LPG. I z niego ja skorzystam.

Chociaz, gdybym mial wybierac pomiedzy srodowiskiem a osiagami, to wybralbym to 2, wzorujac sie na usa i ich muscle cars z silnikami 5l +

- dlatego strumienica znajduje u mnie uzasadnienie.

Troche sie boje tylko glosnosci, bo obecnie jest calkowita cisza, a przy dluzszych trasach pewnie bym nie wytrzymal...

Mialem okazje jezdzic ze znajomymi i ich super basowymi tlumikami ... :duh: - masakra - cenie cisze.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator, poza podstawową funkcją dopalania nieprzepalonego paliwa, posiada też inną ważną funkcję - tłumienia prędkości wylotowej spalin. Każda ingerencja w układ wydechowy inna niż założyli chłopcy z Monachium powoduje pewne zmiany w podstawowych parametrach pracy silnika - np z całą pewnością zmieni się współczynnik napełniania cylindra, zmienią się parametry pracy sondy lambda - jak wpłynie to na jakość pracy, efektywność spalania i żywotność pozostanie zagatką... Do tego należy pamiętać, że sfobodny przepływ spalin przez miejsce gdzie kiedyś był katalizator spowoduje nadmierne nagrzewanie się pozostałej części układu wydechowego, a co za tym idzie dodatkowe ogrzewanie podłogi auta (osłona termiczna jest zdaje się tylko w okolicy katalizatora) i zbiornika paliwa!!!

 

Reasumując: nadwyrężenie środowiska i utracona cisza w czasie jazdy to nieliczne krzywdy jakie można wyrządzić usuwając katalizator. Polecam używany sprawny orginał zamiast eksperymentowania z chromowaną dwururką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.