Skocz do zawartości

wiskoza problem


PANEUROPAN

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podczas korków w miescie wskazowka temperatury plynu chlodzacego skoczyla mi ponad 5mm w prawo od pionu. Najprawdopodobniej nie zalacza mi sie wiskoza bo w sumie to nigdy jeszcze nie slyszalem zeby wiatrak mocnej pracowal. Wiem ze jest sposob zeby zablokwoac wiskoze zeby byla zalaczona caly czas, moze mi ktos powiedziec jak to zrobic??
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat to chyba nie bo zawsze dochodzilo do pionu i tak trzymalo tyle ze ja w korkach praktycznie nie stoje kiedys juz tak w miescie mialem ze wyskoczyla w prawo wskazowka to ogrzewanie na full cieple i spadlo i wczoraj tez tak i czasami slysze jak w innych BMW pracuje wiskoza słychać szum powietrza a ja u siebie nigdy nie słyszałem. zeby wymienic wiskoze co trzeba odkrecic?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli termostat jest uszkodzony, to silnik się nie dogrzewa. Stawiam na wisko albo pompę chłodziwa. Na początek może spróbuj odpowietrzyć. A o blokowaniu wiska zapomnij, to druciarstwo i głupota.

 

po raz kolejny moim oczom ukazal sie temat dotyczacy systemu chlodzenia i tym razem postanowilem napisac cos od siebie bo az mnie ,,nosi":D

koledzy co wy z tym odpowietrzeniem ukladu caly czas piszecie aby to zrobic tylko po co??? skoro zaden z ,,nich" nie wymienial plyny chlodzacego, ze niby to ma pomoc m.in. postawic wskazowke w pionie albo po to zeby sie nie przegrzewal itp :mad2: tak dla waszej wiadomosci to uklad chlodzenia w naszych bmw oprocz powszechnie znanego korka odpowietrzajacego przy zbiorniczku ma takze ,,zawor regulujacy cisnienie w ukladzie" jest on po to aby nie doprowadzic do ,,rozsadzenia ukladu" a takze do odprowadzenia powietrza z ukladu. :!: wiec jasniej mowiac to uklad jaby sam sie odpowietrzal korka uzywamy tylko wtedy jak wymieniamy caly plyn.

Kolego ,,uszkodzony" termostat nie tylko objawia sie niedogrzaniem silnika ale takze przegrzaniem jak i falowaniem obrotow na zimnym silniku(mowa o termostatach wyposazonych w czujnik plynu chlodzacego) najprostsza metoda sprawdzenia termostatu jest rozgrzanie silnika i ,,zlapanie" za przewody wodne przed i za termostatem i wtedy wszystko jak na dloni :D

a co do blokowania wiskozy to :clap: :clap: :clap: dla inteligentnego pomyslodawcy :jawdrop:

dziekuje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat to chyba nie bo zawsze dochodzilo do pionu i tak trzymalo tyle ze ja w korkach praktycznie nie stoje kiedys juz tak w miescie mialem ze wyskoczyla w prawo wskazowka to ogrzewanie na full cieple i spadlo i wczoraj tez tak i czasami slysze jak w innych BMW pracuje wiskoza słychać szum powietrza a ja u siebie nigdy nie słyszałem. zeby wymienic wiskoze co trzeba odkrecic?

 

rozgrzej dobrze silnik,poczekaj chwile i zgaś patrząc na wentylator (oczywiście potrzebny będzie jakiś kolega :) ) jak odrazu się zatrzyma to wisko jest ok,a jak po chwili to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolacze do tematu i powiem ze moj kreci sie jeszcze po wylonczeniu silnika ale z temperatura niema problemu stoi na srodku i niewiem czy warto to zmieniac dodam tylko ze zima sie niedogrzewa a wiec termostat napewno do wymiany i podejzewam ze jak wymienie termostat to napewno bede musial wymienic wiskoze ale to na zime teraz jest ok

http://cgi.ebay.de/Viskokupplung-BMW-E31-E32-E34-E36-E38-E39_W0QQitemZ220243148710QQihZ012QQcategoryZ61202QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

mysle ze dobre ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji - kupiłem nowe visco ale jak się okazało niepotrzebnie. Objawy miałem identyczne jak założyciel tematu. Wystarczyło oczyścić żeberka wiskozy które miałem pozatykane syfem wieloletnim i wszystko wróciło do normy - może w tym przypadku będzie to samo. Tak czy owak mam visco w zapasie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość ludzi widzę czepia się blokowaniu wiska, w takim razie mam prośbę niech podeprą swoje zdanie konkretnymi argumentami dlaczego to druciarstwo, bardzo jestem ciekaw...

 

cemantowy jasiu :D prosze bardzo

skoro stac cie na bmw e36 318i sedan zapewne z pakietem m-sport i dodatkowo z istalacja LPG to i stac cie na wydatek zaledwie okolo 150 zl na nowe visco a jesli nie to zrezygnuj z zakupu znaczkow M i wtedy napewno ci wystarczy a jesli i to nie pomoze to trzeba sie przesiasc na poloneza one tez sa w gazie i nie maja visca wtedy bedzie po problemie.

wiec czy to druciarstwo to odpowiem ze moim zdaniem jest to gorzej niz druciarstwo i ,,kaleczac" tak marke bmw takimi zabiegami przynosi sie wstyd sobie jak i innym uzytkownikom

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś sam przez pomyłke zrobiłem wisko na stałe.Taki zdolny jestem ze urwałem blaszke z przodu wiska i chodzilo caly czas.Ale nie dało sie jeździć z tym bo ciagle chuczało i szumialo!porażka totalna,nie polecam :nienie: Przykleiłem ją z powrotem na poxipol(druciarstwo :D )na pare dni dopoki nie kupilem nowego wiska.Ostatnio mechanik powiedzial mi ze wlaczone wisko zabiera troche mocy,i chyba sie nie mylil patrzac jak sie rusza spod swiatel w korkach...Mojemu koledze tez nie właczalo sie wisko,wskazówka była w pionie ale po podłączeniu pod kompa pokazało się 120stopni i rzeczywiście,zaczeła lecieć woda z chlodnicy!radze sie tym zająć :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cemantowy jasiu :D prosze bardzo

skoro stac cie na bmw e36 318i sedan zapewne z pakietem m-sport i dodatkowo z istalacja LPG to i stac cie na wydatek zaledwie okolo 150 zl na nowe visco a jesli nie to zrezygnuj z zakupu znaczkow M i wtedy napewno ci wystarczy a jesli i to nie pomoze to trzeba sie przesiasc na poloneza one tez sa w gazie i nie maja visca wtedy bedzie po problemie.

wiec czy to druciarstwo to odpowiem ze moim zdaniem jest to gorzej niz druciarstwo i ,,kaleczac" tak marke bmw takimi zabiegami przynosi sie wstyd sobie jak i innym uzytkownikom

pozdrawiam

 

kolego git:) :D zapewne pakiet w twoim aucie prezentuje się świetnie, a auta z instalacją LPG plujesz na zielono, a znaczki M zdobią każdą część twojego auta, może nawet w stylu wiejskim, odwrócone jako W, a na zlotach chwalisz się swoimi nowymi lampami Lexus style.

Takimi argumentami chcesz dyskutować? Bo nadal nie dowiedziałem się od ciebie w jaki sposób kaleczę tą markę w przypadku zblokowania wiskozy (zblokowanej nie mam, ale przez jakiś czas to był mój jedyny ratunek gdy 400km od mojej miejscowości temperatura skoczyła mi w korku i przez jakieś 3 tygodnie tak jeździłem). Blokada wiska nie wpływa na awaryjność auta, bo wisko chodzi na maksymalnych fabrycznych dla niego obrotach, a nie obrotach silnika, minusem jest jedynie dźwięk jakbyś jechał jakąś uturbioną 3,5-litrówką. Idąc twoim tokiem rozumowania druciarstwem jest włożenie innego radia niż fabryczne, a wyczyszczenie silniczka krokowego to już totalne megadruciarstwo bo przecież jeśli stać mnie na BMW 318i i to z LPG :!: (zbrodnia totalna, zaraz wchodzę na allegro kupić miecz samurajski i wbić go sobie w brzuch) to muszę kupić nowy, bez wyjątku.

POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cementowy jasiu :D

za kazdy znaczek M czy jak wolisz dla prostych ludzi W ktory znajdziesz na moim bmw daje ci ... co chcesz i ile chcesz bo nie sztuka jest ponaklejac a szczesciem miec .lamp ala lexus nie posiadam bo nie chce ci robic konkurencji a poza tym w twoim kolorze lepiej sie prezentuja i bardziej pasuja do stylu objazdowego festynu.

jak bys sie wczytal to chodzi o zblokowanie visca na stale a nie na dojechanie awaryjne :!:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolacze do tematu i powiem ze moj kreci sie jeszcze po wylonczeniu silnika ale z temperatura niema problemu stoi na srodku i niewiem czy warto to zmieniac dodam tylko ze zima sie niedogrzewa a wiec termostat napewno do wymiany i podejzewam ze jak wymienie termostat to napewno bede musial wymienic wiskoze ale to na zime teraz jest ok

http://cgi.ebay.de/Viskokupplung-BMW-E31-E32-E34-E36-E38-E39_W0QQitemZ220243148710QQihZ012QQcategoryZ61202QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

mysle ze dobre ...?

 

YYY może dlatego że ty masz elektryczny wentylator - taki trochę inny- normalne sprzęgło wiskotyczne połączone jest z pompą cieczy chłodzącej.

A wracając do tematu - Jeśli wisko chodzi to nawet osoba głucha to wyczuje - ponieważ auto lekko traci na mocy.

Co do blokowania - koledzy - niech kolega Cementowy Jasiu sobie zblokuje - zobaczymy jak długo wytrzyma jeżdżąc na zblokowanym wentylatorze. Może należało by się przyjrzeć chłodnicy - może przy nagrzaniu tracić ciecz chłodzącą- gdzieś się rozszczelnia- a i w korku chłodnicy jest odpowietrznik - aktywuję się jeśli ciśnienie w układzie przekroczy pewne ciśnienie (w tej chwili nie pamiętam jakiej wartości)

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zabrać za wymiane wiskozy? najpierw plastik który jest wokol wiatraka zdjac co dalej? jakie srubki sruby odrkrecic na ile zrub jest przykrecone wisko tak zebym mogl juz je wyjac?

 

Na jednej - ale uważaj - ona jest z lewym gwintem

Odkręć obudowę wentylatora-potem odkręć wisko od pompy wody (pamiętaj o lewym gwincie)- potem wiatrak od wisko -przykręć mowy do wiatraka o poskładaj do kupy

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzies czytalem ze wisko moze byc na 3 lub 4 sruby to one co skrecaja?

 

kolego viskoza sklada sie z : wiatraka w ktorym wpasowane jest sprzeglo viskotyczne i ktore jest przykrecone do owego wiatraka na te wlasnie 4 srubki natomiast caly ten zestaw jest przykrecony do kola pasowego pompy wody a zeby to odkrecic to musisz przytrzymac kolo pompy i odkrecac przeciwnie do ruchu wskazowek zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cementowy jasiu :D

za kazdy znaczek M czy jak wolisz dla prostych ludzi W ktory znajdziesz na moim bmw daje ci ... co chcesz i ile chcesz bo nie sztuka jest ponaklejac a szczesciem miec .lamp ala lexus nie posiadam bo nie chce ci robic konkurencji a poza tym w twoim kolorze lepiej sie prezentuja i bardziej pasuja do stylu objazdowego festynu.

jak bys sie wczytal to chodzi o zblokowanie visca na stale a nie na dojechanie awaryjne :!:

pozdrawiam

 

a widziałeś u mnie lampy a'la lexus? a widziałeś u mnie znaczki M? A objazdowy festyn to może na twoją wioskę pod remizę zajeżdża. Jak chcesz dyskutować na takie argumenty i wywyższać się tym, że masz lepszy samochód/silnik/kolor i nie jeździsz na LPG to cofnij się do przedszkola i tam przechwalaj się, że masz lepsze kredki, bo na takim poziomie jest merytoryka twoich wypowiedzi i zaczepek.

Na stałe co ty nie powiesz, od razu zaspawanie go na wieczność. Nie chodziło mi o dojechanie awaryjne, ani o zblokowanie na stałe, ale na czas do zakupu nowego, tylko jak widzę każdy czyta po łebkach. A konsekwencji zblokowania wiska jakoś do tej pory nikt nie przedstawił, więc doczekam się na konkretne argumenty? czy kolega git teraz doczepi się do moich wieśniackich felg (ułatwię ci zadanie zapłaciłem 700zł za komplet), którymi przynoszę wstyd tej marce, bo zakup tak tanich felg to druciarstwo.

POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki po co te kłótnie. Jesteśmy tu po to żeby sobie doradzać a nie się kłócić. Także git:) wyluzuj, a ty kolego Cementowy Jasio zastanów się nad blokowaniem wentylatora. Jak kupujesz BMW to powinieneś znać każdy skrót nazwy tej marki, a jeden to jest taki Będziesz Miał Wydatki-BMW. Także kupno novego visco za 150 czy nawet 200zł to nie jest wielka inwestycja. Pomyśl sobie jak będziesz jechał w zimę -20C a wentylator chodzi cały czas plus ogrzewanie na ciepło i temperatura ci spadnie do niebieskiego pola, wiąże sie to z większym spalanie. Czy warto? Ja wczoraj wydałem 850zł na popychacze i dźwigienki, olej i takie tam inne a teraz szukam visco bo sie okazało że nie chodzi.

 

Co do sprawdzenie visco to jest to prosta rzecz. Ja rozgrzałem auto tak ze miał już prawie czerwone pole (nie katowałem tylko stało w miejscu) Otworzyłem maskę i wiatrak złapałem ręką a powinien chyba chodzić tak jak obroty silnika, Ale to nic. Dodałem gazu na wysokie obroty i co łapie wiatrak rękę, a temp na czerwone sie pnie. I co visco? Ja jestem przekonany że tak i że to nie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość ludzi widzę czepia się blokowaniu wiska, w takim razie mam prośbę niech podeprą swoje zdanie konkretnymi argumentami dlaczego to druciarstwo, bardzo jestem ciekaw...

Szybsze zużycie pompy wody, ryzyko rozpadnięcia się wiatraka i uszkodzenia czegoś przez jego resztki (jak znajdę post kolegi, który to opisał, to wkleję - to nie wymysł). Niedogrzewanie się silnika (to z autopsji - zatarte łożysko na wiskozie, więc i szybsze obroty wiatraka). Normalnie zasprzęglone wisko nie obraca się przecież z taką samą prędkością, jak wał, a po zespoleniu na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.