Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z olejem silnikowym, po kupnie auta wymienilem olej, byl straszny syf, wlalem nowy i po okolo 7-8 miesiacach zmienilem raz jeszcze, to bylo okolo 2-3 miesiace temu, wlalem castrola diesel taki jaki niby dotad byl wlewany...kontrolki jego jakosci od samego poczatku znikaly szybciej niz po wymianie od razu po kupnie i dzis wyswietla sie napis oilservice i oboko mala pomaranczowa kontrolka, zielonych juz nie ma, wychodzi,ze po dwoch czy tam trzech miesiacach musze znow wymienic olej przy czym jego poziom jest ok nie bierze go auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te kontrolki nie mówią nic o jakości oleju.

Mówią jedynie , że biorąc pod uwagę dystans oraz styl jazdy przyszedł czas na wymianę oleju.

A jak się zaświeci czerwona to już najwyższy czas!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak poprzednio kasowałeś oilservice?

Kabelkiem czy na kompie?

Jeśli tak szybko znikają te kontrolki to mi to wygląda na awarię liczników.

Zawsze możesz olać te kontrolki i zmieniać olej tak jak wynika to z kilometrów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak, wiem ale wlalem olej bardzo dobrej jakosci i zrobilem na nim nie wiem moze ze dwa tys km, nawet nie a jezdze raczej spokojnie wiec jak moze byc juz czas na zmiane oleju????

2.000 km w 90 dni wychodzi 22km dziennie albo i mniej na niedogrzanym silniku , osobiście unikam odcinków krótszych jak 20km ale to nie problem bo w moim przypadku jak wyjadę to min 70 km robie cegiełki od Oleju gasną po 5-7 tkm 1 czyli sugerowana wymiana oleju 20-26 tkm , a olej i tak wymieniam po około 15tkm bez względu na ilość cegiełek. W twoim przypadku może być coś nie tak , zerknij na jakość oleju gesty zadki i jakiego zabarwienia jest. Gasnące cegiełki oleju są wynikiem wzoru y: średnia prędkość/czas/spalanie*. Konieczne zrobić roczna inspekcje o ile nie była robiona może tak być ze komp myśli ze już drugi rok jedziesz na tym samym oleju ? kto wie .

Opublikowano

Olej jest ciemny ale nie gesty, ogolnie nie wygladan na taki ktoremu potrzeba wymiany.

 

Co do kasowania po wymianie oleju to kasowane było kablem.

 

Jesli chodzi o przebieg to troche przesadzilem nie jest tak,ze jezdzilem 22 km dziennie, nie nie nie, mniej, przewaznie dwa razy na dwa tygodnie do szczecina tj. po 80 km, dwa razy w tygodniu wypady po 3 km i okazjonalnie z raz w tygodniu do pobliskiego miasta ok 30 km tyle,ze uważam, że jesli potrzebuje gdzieś jechać to jade, taka chuba jest filozofia posiadania auta a nie czekanie gdy zalatwienie spraw to wiecej niz np 30 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytałem o sposób kasowania bo na forum było o tym niedawno , że kasowanie kabelkiem może uszkodzić komp.

Osobiście w to nie wierzę ale sam mam carsofta i nim kasuję.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano

BMW stosowało różne algorytmy, wydaje mi się że w Twoim przypadku wygląda on tak:

Mileage is estimated based on the following formula:

 

e= a(1+t+r)

 

e=Estimated mileage

a=Actual mileage traveled

t=1 if engine temperature is below operating temperature, else t=0

r=.5 if engine is above 4500 RPM, else r=0

 

Example: If you traveled 5 miles with a cold engine running at 5000 RPM, the SII computer would actually "estimate" 12.5 miles traveled:

 

Solving for e:

 

a=5 (the actual miles traveled)

t=1 (because the engine was cold)

r=.5 (the engine was exceeding 4500 RPM)

e=5 X (1+1+.5)=12.5 estimated miles (from a trip of only 5 miles)

Czyli na krótkich dystansach, na niedogrzanym silniku i ciężkiej nodze przebieg dla 'service oil' drastycznie się skraca

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymienić olej.....inżynierowie nie robią tego Tobie na złość... :cool2:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

instrukcja obsługi omegi z tym samym silnikiem zalecała wymiane oleju co 7,5 tyś km.

to i tu musi być podobny przelicznik dla oilsewice

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...no dobra ale co w wyżej wymienionej sytuacji powinienem zrobić:

- olać wskaźniki i jeździć ufając, że olej na bank jest ok

- zresetować kompa raz jeszcze tym razem nie kabelkiem

- wymienić olej

 

Problem niby banalny ale z olejem nie ma żartów :mad2:

 

Olej te kontrolki jeśli faktycznie po 2000km każą ci zmienić olej.

Instrukcja podaje , że zmienia się olej co 7500 przy normalnej eksploatacji a przy ciężkich warunkach < np jazda tylko po mieście>

przebieg skracamy o połowę.

Nie patrz , że olej wygląda ładnie a komp każe go wymienić.

Komp nie mierzy parametrów oleju. Po prostu zakłada , że zalałeś odpowiedni olej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
a poczym poznac ze OILservice dziala prawidlowo ? tzn czy wskaznik nie jest uszkodzony . umnie pala sie 3 srodkowe zielone kreski , te 2 zielone po lewej sa zgaszone , pomaranczowa i czerwona tez sie nie pala , tak ma byc ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.