Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak zmieniacie biegi w ASB?

to znaczy chodzi mi o to czy jednym szybkim ruchem przechodzicie z P do D, czy raczej powoli "po 1 stopniu". czy takie szybkie przerzucanie np. z P do D powoduje jakieś obciążenie albo może spowodować jakies uszkodzenie skrzyni czy to dla niej normalne?

Opublikowano
robi się to delikatnie , nie można robić nadto energicznie bo to nie jest za zdrowe
Opublikowano
biegi powinno zmieniac sie plynnym ruchem z pozycji x do y

 

przy przejsciu z P do pozostałych pozycji (i z powrotem) masz rację. Jednak przy zmianie D --> R lub R --> D zalecane jest przytrzymać przez chwilkę (sekunda, a nawet mniej) dźwignię w pozycji N, żeby skrzynia zdążyła zrzucić bieg i przejść "na luz" przed załączeniem biegu do jazdy w przeciwnym kierunku

 

przedłuża to żywotność skrzyni - informację tą mam od kilku niezależnych mechaników od automatów, jak również z ASO BMW (wszystkich ich pytałem kiedyś o wskazówki, jak prawidłowo obchodzić się ze skrzynią)

Opublikowano

Hmmm... a gdzie jest pozycja x i y :mrgreen:

 

A tak serio, to jak podali koledzy... Delikatnie i nic na chama... trzeba dać układowi sterowania czas na wykonanie tego co jest zadane... to na pewno nie zmniejszy żywotności skrzyni, a wydłużyć może

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
biegi powinno zmieniac sie plynnym ruchem z pozycji x do y

 

przy przejsciu z P do pozostałych pozycji (i z powrotem) masz rację. Jednak przy zmianie D --> R lub R --> D zalecane jest przytrzymać przez chwilkę (sekunda, a nawet mniej) dźwignię w pozycji N, żeby skrzynia zdążyła zrzucić bieg i przejść "na luz" przed załączeniem biegu do jazdy w przeciwnym kierunku

 

przedłuża to żywotność skrzyni - informację tą mam od kilku niezależnych mechaników od automatów, jak również z ASO BMW (wszystkich ich pytałem kiedyś o wskazówki, jak prawidłowo obchodzić się ze skrzynią)

 

Nie wydaje mi się żeby to był dobry pomysł (choć nie mówie że może zaszkodzić skrzyni)l

Ale skrzynia sama w swoim programie przy zmianei biegów na R wprowadza opóźnienie. Troszeczke inaczej dzieje sie przy zmianie na D.

Zrezsztą gdzieś w sieci jest dobra lektura o automatach

 

pozdrawiam

Marcin Prządka

pozdrawiam
Opublikowano

w sumie jak byś szybko nie zmienił to i tak elektronika i hydraulika skrzyni zadziała w swoim czasie

w moim służbowym pojeździe jadąc do przodu mrugam czasami wstecznymi :D

(ale mi sie znowu za to dostanie :duh: )

Opublikowano
biegi powinno zmieniac sie plynnym ruchem z pozycji x do y

 

przy przejsciu z P do pozostałych pozycji (i z powrotem) masz rację. Jednak przy zmianie D --> R lub R --> D zalecane jest przytrzymać przez chwilkę (sekunda, a nawet mniej) dźwignię w pozycji N, żeby skrzynia zdążyła zrzucić bieg i przejść "na luz" przed załączeniem biegu do jazdy w przeciwnym kierunku

 

przedłuża to żywotność skrzyni - informację tą mam od kilku niezależnych mechaników od automatów, jak również z ASO BMW (wszystkich ich pytałem kiedyś o wskazówki, jak prawidłowo obchodzić się ze skrzynią)

 

Nie wydaje mi się żeby to był dobry pomysł (choć nie mówie że może zaszkodzić skrzyni)l

Ale skrzynia sama w swoim programie przy zmianei biegów na R wprowadza opóźnienie. Troszeczke inaczej dzieje sie przy zmianie na D.

Zrezsztą gdzieś w sieci jest dobra lektura o automatach

 

pozdrawiam

Marcin Prządka

 

zalezy co rozumiesz przez "nie jest to dobry pomysl". Jesli masz na mysli ze "nie dobry" = "zły", to sie raczej nie zgodze, a jesli "nie dobry" = "taka ostroznosc nie jest konieczna, ale rowniez nie jest szkodliwa" to niech bedzie i takie sformułowanie :) ja w kazdym razie dla swietego spokoju robie tak jak napisalem

Opublikowano
W automacie dzwigni zmiany biegów wcale nie musi być. Jest to tylko taki relikt przeszłości i naszego przyzwyczajenia. Wszystko odbywa się elektrycznie, dlatego jest opóźnienie, aby dać czas kierowcy na zmianę trybu. Przypatrzcie się w autobusach z asb są tam zwykłe przyciski z oznaczeniami prnd. Nie widziałem, aby kierowca autobusu z p włączał wszystkie przyciski aż do d. pozdrawiam
Opublikowano
W automacie dzwigni zmiany biegów wcale nie musi być. Jest to tylko taki relikt przeszłości i naszego przyzwyczajenia. Wszystko odbywa się elektrycznie, dlatego jest opóźnienie, aby dać czas kierowcy na zmianę trybu. Przypatrzcie się w autobusach z asb są tam zwykłe przyciski z oznaczeniami prnd. Nie widziałem, aby kierowca autobusu z p włączał wszystkie przyciski aż do d. pozdrawiam

ee ja nie pisałem żeby przechodzic zawsze po kolei przez wszystkie pozycje, tylko żeby podczas D->R lub R->D zatrzymać się na ułamek sekundy na N :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.