Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wracając z Belgii moim nowym nabytkiem po

przejechaniu ok800km

zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze skrzynią.Na początku było słychać co jakiś czas szum jakby z tyłu pojazdu(być może w napędzie)i tylko w momenie zmiany biegów kiedy bardzo delikatnie przyśpieszałem.Po czasie

automat zaczął co jakiś czas szarpać

przy redukcji i w tym samym momencie wyskakiwał komunikat na desce(po francusku)i auto przechodziło jakby na tryb awaryjny pozostając tylko na jednym biegu bez możliwości zmiany.Po ponownym odpaleniu problem znika do ponownego szarpnięcia.

Po dojechaniu na miejsce i jeździe po mieście zdarzyło mi się to tylko raz,po autostradzie za każdym razem np.przy zmianie bięgów z 3 na 4 lub 4 na 5.Czyli praktycznie 500km przejechałem tylko na piątym biegu.I zapaliła się również kontrolka CHECK(świeci cały czas).Spotkał się ktoś z was z czymś podobnym?

Opublikowano
Troche nie na ręke taki powrót po przejechaniu 800km.Pozatym niemam zamiaru zwracać tego wozu.Przed zakupem wszystko dokładnie było sprawdzane za co sam musiałem w Belgii zapłacić.Auto jest od jednego właściciela,nabieżąco serwisowane w tamtejszym BMW.Obecny przebieg 197tys.Cene ustaliłem w miare dobrą a podczas drogi dzwoniłem i gość zwróci za część kosztów.A pozatym nie o to pytałem i czekam na fachową opinie bądź podejżenia.
Opublikowano

fachową opinię to raczej u specjalisty od asb

dziwne asb tak nie pada momentalnie jesli chwile wczesniej wszystko było sprawdzane albo masz niesamowitego pecha

zacznij od sprawdzenia poziomu i wymiany oleju w asb razem z filtrem

hej

Opublikowano
[...]A pozatym nie o to pytałem i czekam na fachową opinie bądź podejżenia.

 

Pchi!!! Nie dość, że obrażalski to jeszcze robi błędy ortograficzne :mrgreen:.

 

A tak na serio to obawiam się, że nie obejdzie się bez dobrego speca od ASB...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Może to troche głupia teoria ale podejrzewam że winne są upały.W mojej 540

po długiej trasie przedwczoraj skrzynia również zaczęła zachowywać się dziwnie i weszła w tryb awaryjny.Po ponownym uruchomieniu auta problem zniknął.wczoraj auto pojechało rano na komputer,zero błędów.Powrót z warsztatu zaraz po 12.00 w południe po dojechaniu do świateł znów tryb awaryjny.Powrót do warsztatu kontrola poziomu oleju w skrzyni.Poziom ok.Dzis auto jeżdzone cały dzień i nic się nie dzieje.Mechanik w serwisie powiedział że winna może być wysoka temperatura,która powoduje przegrzewanie się oleju i skrzynia zaczyna pracować nieprawidłowo.Ja poczekam co się będzie działo zanim wybiorę się do warsztatu naprawiającego ASB.Mam w planie wyczyszczenie chłodnicy bo moze jest zapchana syfem i nie chłodzi należycie i sprawdzenie wiatraka,może niedomaga bo u mnie dwukrotnie tryb awaryjny pojawił się po dojechaniu do swiateł.

http://gratyzchaty.pl -Giełda Darmowych Przedmiotów
Opublikowano

Nikt tu się o nic nie obraża tylko sami wiecie panowie jak to jest kupić wóz i od razu surprise.Czyli poziom oleju w skrzyni również może mieć

wpływ na takie działanie?Szczerze mówiąc tego nie sprawdzałem.podziękował

Opublikowano
Być może upał może mieć wpływ na takie działanie,tylko problem w tym że akurat wracałem nocą w temp.ok 15st.Zaczne od tego oleju w skrzyni może da się ją jakoś uratować.
Opublikowano
Raczej skrzynia ma poślizg na 4-5 biegu lub na blokowaniu konwentera Lock-up, w miescie bedzie jeżdziła prawie bez przechodzenia w tryb awaryjny , bo przy malych predkosciach i niskich biegach konwenter sie nie blokuje. A czy ta Twoja BMW ma hak holowniczy?
Opublikowano
Kolego niewiem skąd wiedziałeś,ale miał przeszłości hak na 100%.Myśle że masz nosa bo po mieście naprawde śmiga bez problemu a na autostradzie wystarczyło wyjechać z CPNu.
Opublikowano
Gdzieś przy prędkości 120km/h.I z tego co pamiętam problem zaczynał się od 4 biegu.Być może zdażyło się też na niższym biegu ale jak coś to sporadycznie.
Opublikowano

Jak dzieje się przy tej prędkosci to diagnosyka komputerowa skrzyni wykarze ,ze prędkośc obrotowa silnika nie pokrywa się z prędościa obrotową skrzyni i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdzisz tylko ja jadąc z podłączonym kompem do gniazda diagnostycznego. I tylko w czasie jazdy.

Zalecenie jakie bedzie to

Sprawdzić turbine( konwenter)

Błąd 4-5 biegu

Lock-up, uszkodzony zawór

 

Ale nie zawsze to co zaleci diagnostyka bedzie sie zgadzć ,bo tylko sprawdzisz ją elektronicznie, a mechanicznie i namacalnie to trzeba rozebrac.

Opublikowano

Raczej szukaj używki , wiem że zaraz ktoś powie daj spokuj z używka bo nie wiesz co kupujesz. Nie do końca się tym zgodze, kup skrzynie od kogos kto handluje takimi rzeczami i ma ich sporo na magazynie zawsze bedzie łatwiej się z nim dogadać niz z kimś kto ma np.jedna taka bo miał kiedys taką bmw ale ją rozbił.

A jeśli bedziesz chciał jednak naprawiać to poszukaj, popytaj na tym forum kolegów gdzie i jakie warsztaty polecają.

Opublikowano
Czyli 540iA pod lawete się raczej nie nadaje?

 

Nie kolego, to automaty się do niczego nie nadają :lol:

 

Niech tylko ktoś zacznie znowu chwalić, jakie to automaty są lux i w ogóle....

A na poważnie, to niedawno widziaem jakiś wątek, gdzie pare osób twierdziło, że do lawet czy innego ciężaru na haku, tylko automat :norty:

Opublikowano
Czyli 540iA pod lawete się raczej nie nadaje?

 

Nie kolego, to automaty się do niczego nie nadają :lol:

 

Niech tylko ktoś zacznie znowu chwalić, jakie to automaty są lux i w ogóle....

A na poważnie, to niedawno widziaem jakiś wątek, gdzie pare osób twierdziło, że do lawet czy innego ciężaru na haku, tylko automat :norty:

 

 

Kolego mało wiesz o automatach -wielkie "TIRY" automaty!!!! i to coraz wiecej.

Opublikowano

wiem tylko tyle, że nigdy nie widuje wątku: "problemy z manualem" , a co chwila komuś coś sie dzieje z automatem.

 

To może niech bmw kupi skrzynie z IVECO i zacznie montować u siebie :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.