Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam was drodzy forumowicze chciałbym się dowiedzieć co to może być że przy odpaleniu na zimno coś "dzwoni-puka", problem ten ustępuje równocześnie z gaśnięciem kontrolki oleju. różni mechanicy mówią mi że mogą być to popychacze lub napinacz łańcucha rozrządu. Natomiast w serwisie twierdzą że jest to normalne w tych silnikach ponieważ olej musi dotrzeć tam gdzie powinien i jeżeli "pukanie" ustępuje wraz z gaśnięciem kontrolki oleju to niby jest ok. czy mogę prosić o odpowiedź czy tak te silniki mają? Chciałbym dodać że u znajomego w bmw problem jest podobny. Samochód ma przejechane 200tyś km. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Opublikowano
U mnie sprawa ma się podobnie, trwa to około 5 sekund po odpaleniu auta, mu mówiono ,że to jest normalne.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
To raczej nie jest normalne. Kontrolka powinna gasnąć już podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinno być też żadnych dodatkowych efektów dźwiękowych. Może to świadczy o lekkim wyeksploatowaniu i nie wróży szybkiej naprawy ale na pewno nie jest to normalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej nie jest normalne. Kontrolka powinna gasnąć już podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinno być też żadnych dodatkowych efektów dźwiękowych. Może to świadczy o lekkim wyeksploatowaniu i nie wróży szybkiej naprawy ale na pewno nie jest to normalne.

Nie panie, nie w tym aucie, zanim napełnisz pompą kubek filtra i ciśnienie dojdzie do czujnika mija parę sekund, normalne jak dzień po nocy

Opublikowano
To raczej nie jest normalne. Kontrolka powinna gasnąć już podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinno być też żadnych dodatkowych efektów dźwiękowych. Może to świadczy o lekkim wyeksploatowaniu i nie wróży szybkiej naprawy ale na pewno nie jest to normalne.

Nie panie, nie w tym aucie, zanim napełnisz pompą kubek filtra i ciśnienie dojdzie do czujnika mija parę sekund, normalne jak dzień po nocy

 

To znaczy co nie, panie? Zrobiłem już trochę tysiączków (35) tym samochodem i nie spotkałem się z takimi objawami. Ja wiem, że można przygłosić radio - wtedy stuków nie słychać, albo stwierdzić, że coś jest normalne dla samochodu, ale nie wiem kogo w ten sposób chcesz oszukać.

Opublikowano

Nie panie, nie w tym aucie, zanim napełnisz pompą kubek filtra i ciśnienie dojdzie do czujnika mija parę sekund, normalne jak dzień po nocy

 

Hmm no sorry, nie zgadzam sie.

Zarowno w moim 320d jak i Kasikowym 330d przy zimnym silniku lampki od oleju gasna w chwile po innych. Potem odpalenie i juz ich nie widac do kolejnego rozruchu.

Nic nie dzwieczy, nie stuka.. :) To jest normalne..

IMHO.

Opublikowano

I powiem więcej nie spotkałem się w żadnym samochodzie, żeby czy stuki (jakiekolwiek), czy późno gasnąca kontrolka ciśnienia oleju była normalnym objawem.

A co do filtra oleju to zawsze powinien być tam olej. Obieg oleju jest na zasadzie podciśnienia, a nie siły grawitacji.

Opublikowano
I tu u95 nie masz racji, każdy diesel tak ma. Tylko w jednym wygląda to tak, a w innych trochę inaczej.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
I tu u95 nie masz racji, każdy diesel tak ma. Tylko w jednym wygląda to tak, a w innych trochę inaczej.

 

Chcesz powiedziec,ze filtr oleju dziala na zasadzie grawitacji w kazdym dieselku oraz,ze normalnym jest,ze lampka oleju gasnie po kilku sekundach od przekrecenia/odpalenia autka ???

 

:duh:

 

Ps. Sprawdzalem 2 dni, u mnie gasniej w chwile za innymi kontrolkami i jak odpalam silnik to juz si enie swieci i nie zapala ponownie. Raz mi sie zaswiecila jak mialem niski poziom oleju.

Opublikowano
I tu u95 nie masz racji, każdy diesel tak ma. Tylko w jednym wygląda to tak, a w innych trochę inaczej.

 

To pewnie mam zepsutego dieselka :mrgreen: . Zacznę szukać nowego silnika :duh: .

Opublikowano
U95 jak chcesz to sobie szukaj nowego silnika, mi ten bardzo odpowiada. Gdy wymieniali mi pompę( bardzo dobry mechanik z krakowa, zajmuje głównie beemkami także tymi nowymi[włącznie z e-65 itp.]) jeżdził trochę moją beemką i powiedzial tylko że mam padnięty czujnik oleju, ale żeby się tym nie przejmować, bo we wszystkich tych modelach jest albo przed awarią czujnika, albo tuz po, ale odnosnie pracy silnika nie miał żadnych wątpliwości, że silnik źle pracuje.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja dalej obstaje przy swoim. faktycznie nie jest to sytuacja normalna ale bywają wyjątki - e46 98-01 - potem bawarscy inżynierowie opracowali nowe bramki logiczne dla czujnika ciśnienia oraz odwrócili kierunek ciśnienia - jakiego podciśnienia u95?, w oleju? - i w nast. modelach wszystko gaśnie jak należy. A nie należy uogólniac i budowac sobie opiniotwórczych wniosków na podstawie odsetkowych danych - są rzeczy (i auta) na tym świecie o których się filozofom nie śniło :D
Opublikowano
U95 jak chcesz to sobie szukaj nowego silnika, mi ten bardzo odpowiada. Gdy wymieniali mi pompę( bardzo dobry mechanik z krakowa, zajmuje głównie beemkami także tymi nowymi[włącznie z e-65 itp.]) jeżdził trochę moją beemką i powiedzial tylko że mam padnięty czujnik oleju, ale żeby się tym nie przejmować, bo we wszystkich tych modelach jest albo przed awarią czujnika, albo tuz po, ale odnosnie pracy silnika nie miał żadnych wątpliwości, że silnik źle pracuje.

 

Czyli jednak przyznajesz, że sytuacja jest nienormalna. Wymień czujnik i wtedy zobaczysz (zakładając, że wszytko uinne jest OK) jak gaśnie kontrolka.

Panie H_A_R_T jakie bramki logiczne? Możesz to lepiej wytłumaczyć. A odnośnie zasady działania pompy oleju to troszkę sobie poczytaj.

Kłócicie się panowie chyba tylko po to żeby się kłócić. Coś ktoś wam powiedział i już przyjmujecie to za pewnik.

Opublikowano

U mnie dzieje się to samo.2-3 sek.po odpaleniu gaśnie kontrolka od smarowania słychać klekot zaworów.Po zagaszeniu kontrolki wszystko jest

ok.Zastanawia mnie dlaczego olej spływa z filtra oleju?Może w podstawie filtra oleju występują jakieś zawory zwrotne ?Czy ktoś wie co jest powodem ściekania oleju do miski olejowej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odnośnie pompy oleju; jak kazda pompa tłoczy, w tym wypadku olej, pod ciśnieniem z jednej strony(wylot) a z drugiej zasysa podciśnieniowo(wlot). jeżeli dobrze myśle to czujnik umiesszczony jest za wylotem z pompy przed miejcem w którym jest uwalniane ciśnienie oleju i ścieka on do miski w celu ponownego zassania. bramka logiczna czy też element logiczny to po prostu półprzewodnik, moze tyrystor?, z zaprogramowaną akcją do wykonania, cześc elektroniki w aucie odpowiedzialnej za komunikacje z czujnikiem - powtarzam za moim ekspertem, dowolne tłumaczenie z gwary belgijskiej :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy już ktoś wie o co chodzi z tym ciśnieniem ?? Ostatnio zaobserwowałem że jak samochód zostawię przechylony lekko na prawą stronę- wtedy dłużej trwa aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju ,jak samochód stoi pochylony na lewą stronę to kontrolka gaśnie po ok.1sek---o co tu chodzi ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.