Skocz do zawartości

Wymiana popychaczy. Czy dzwigienki też?


dąbasz

Rekomendowane odpowiedzi

Szykuje mi się remącik. Chę wymienić popychacze. Ale czy też odrazu kupować dzwigienki? Mechanik mi powiedział ze to się okaże jak się rozbierze głowice. Moze nie bedzie trzeba ich wymieniać. Jak wy uważacie? Jak nie kupie a okaże się że są do wymiany auto będzie stało kolejne kilka dni w naprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje mi się remącik..

 

remONcik :P

 

Chę wymienić popychacze. Ale czy też odrazu kupować dzwigienki? Mechanik mi powiedział ze to się okaże jak się rozbierze głowice Moze nie bedzie trzeba ich wymieniać....

 

Hmm - a po co on chce rozbierac głowicę?? Do wymiany popychaczy i dźwigienek wystarczy demontaż pokrywy zaworów i wałka. Uważam iż podejście że najpierw się patrzy a potem wymienia jest słuszne - dlatego dopiero po rozebraniu wszystkiego okaże się co jest do wymiany. Nie ma sensu kupować na zapas. Wyszukaj sklep, w którym dostaniesz wszystkie części i w razie czego będziesz mógł przeciez podjechać z mechanikiem do sklepu pakupić to co będzie potrzebne.

Być może dojdzie ci jeszcze wałek i uszczelniacz wałka rozrządu ( od strony koła zebatego paska rozrządu ), pasek rozrządu, rolki itd ( chyba że masz M43 to wtedy pasek odpada ).

Dlatego tez moim zdaniem - selekcja po rozebraniu.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany dzwigienek (na 100%) i popychaczy (tego akurat nie jestem pewien) wałka nie trzeba wyciągać :)

 

Nie trzeba zdejmować ale chcesz po jednej wyjmować i sprawdzać ich stan???

Ja wyjąłem wszystko odrazu i przynajmniej miałem klarowną sytuacje na "dzień dobry" iż muszę wymienić wszystkie dźwigienki i komplet popychaczy. Poza tym wtedy nie trzeba mieć specialnego przyżądu do wciskania zaworów - a kombinerkami się raczej nie da.

Co do czasu

 

Odkręcenie pokrywy zaworów + zdjęcie paska w celu wyjęcia wałka ( wałek też by się przydało pomierzyć a na głowicy ciężko jest uzyskać dokładny pomiar - chyba, że będziesz się bawić w ustawianie i kalibracje mikrometru) zajęło mi godzine ( włącznie z przygotowaniem sobie kluczy, szmatek - na pełnym luzie ).

Także wg mnie - zdjąć całość - jesli chcesz dokładnie spasować i ocenić stan wszystkich elementów. A jak tylko wymieniasz - możesz nie odkręcać wałka.

Natomiast jest to dobra okazja do wymiany paska ( co 40tys km ).

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli bedziesz wymieniał popychacze na nowe to obowiazkowo silnik musi byc czysty tak aby olej byl slomkowaty inaczej po ok 10tys znowu odezwie sie hydraulika. Ja przed wymianą popychaczy zmienilem dwa razy olej i filtr oleju okazalo sie ze to zamalo i kiedy olej robil sie ciemniejszy znowu zaczely grac nowe popychacze! wiec moje 400zl poszlo na smietnik. Obecnie moja hydraulika cichnie na amen jak wleje swiezy olej. Proponuje zastosowac myjace srodki i przeplukac silnik, potem zmienic popychacze i zalac nowym olejem a za 1000km znowu zmienic olej. Nie ma to jak tradycyjna regulacja zaworow :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trudna jest wymiana takich popychaczy? Potrzebny jest jakiś specjalistyczny sprzęt?A tak wogóle ile kosztuje wymiana? Nie orjętowałem się wogóle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak tradycyjna regulacja zaworow

Zgadzam sie z kolegą a szczególnie w przypadku M40 gdzie firma BMW się nie popisała. Nie wiem czy koledzy wiedzą, że wszystkie silniki Hondy mają ręczną regulację luzów zaworowych (taka ciekawostka). Poprzednim moim autem było Volvo z silnikiem B200F gdzie pierwszą regulację przeprowadziłem po 200 tys km i kosztowało mnie to 36zł (4 płytki po 9zł), po takim przebiegu w wielu M40 rozrząd kwalifikuje sie do wymiany:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli bedziesz wymieniał popychacze na nowe to obowiazkowo silnik musi byc czysty tak aby olej byl slomkowaty inaczej po ok 10tys znowu odezwie sie hydraulika. Ja przed wymianą popychaczy zmienilem dwa razy olej i filtr oleju okazalo sie ze to zamalo i kiedy olej robil sie ciemniejszy znowu zaczely grac nowe popychacze! wiec moje 400zl poszlo na smietnik. Obecnie moja hydraulika cichnie na amen jak wleje swiezy olej. Proponuje zastosowac myjace srodki i przeplukac silnik, potem zmienic popychacze i zalac nowym olejem a za 1000km znowu zmienic olej. Nie ma to jak tradycyjna regulacja zaworow :)

Ajesli by tak z 10 razy wymienic olej przed wymiana i 12 po wymianie?

Powinno byc dobrze ...albo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymian oleju to nie wiem czy to tak musi być. Napewno trzeba wymienić olej po wymienie popychaczy. Ja wymienie teraz po weekędzie popychacze i przerzuce się na castrola. Bo mechanik pojechał nieźle po lotosie którego zalewałem do tej pory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos owszem - łajno. Nie trzyma lepkości po rozgrzaniu, zarzyna panewki i ogółem sieje zamęt i spustoszenie w silnikach.

 

Wymiany oleju są bez sensu, jeżeli ktoś chce wypłukać silnik to trzeba użyć środka do płukania silnika ze starym olejem, zalać nowym i tyle.

 

Pierwsze słyszę o marnowaniu beczki oleju podczas wymiany rozrządu :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
ok dzięki. a czy firma motive jest czegos warta opłaca się kupić bo komplet tzn wałek dźwigienki popychacze to koszt ok 650zl w porównaniu do FEBI to 950zl jak się ta firma MOTIVE ma? prosze o opinie bo chce sie zabarac jak najszybciej za wymianę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś mi odradzli motive własnie tu na form.kupiłem w sklepi uż nie pamitam jakiej firmy al wyszło ok 32zł za popychacz i dzwigienkę i 250złwałek. Ja masz zamiar dluo pojeżdzi to nie oszczędzaj. Różnica jest naprawdę wielka.

Ja swoja jak sie postarałem przyplim gumę, kolega na tie tandecie ni mógł wkręcic na obroty powyżj 6 tyś.

Kup konkretny zestawi sprwdz sobie ciśnienie w cylindrach. Jak jest niższe niż 13 barópomyślteż na prszłość o dotciu zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.