Skocz do zawartości

Problem przy 3000 obr/min :( pomocy


swiety71

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry. Mam taki problem w moim samochodzie i bardzo prosilbym o pomoc w rozwiazaniu jego, albo jakies wskazowki co do diagnozy usterki.

 

Jakis czas jezdze samochodem BMW 320d E46 (2000 rok) i ostatnio pojawił mi sie taki problem przy jezdzie z wiekszymi prędkosciami. Gdy probuje przyspieszyc na 5 biegu bardzo gwaltownie to do 3000 obr/min przyspiesza dobrze po czym nastepuje spadek spalania chwiowego do 8 L/100km. samochod traci moc i zwalnia i tak sie uczymuje spalanie przes chwile, po czym znowu wraca do ok. 20 L/100km ale po dojsciu do 3000 tys. obr/ min. znowu jest to samo :( dzieje sie tak mniej wiecej przy 130 km/h. Poprostu samochod na 5 biegu powyzej 3000 obr/min nie ma mocy! Gdy powoli dodaje gazu jest lepiej ale nie wiele. Co to moze byc? Prosze o pomoc:(

 

Wierze ze na tym forum jest duzo osob znajacych sie na samochodach i ktos mi pomoze. Z gory dziekuje za odpisanie!

 

Pozdrawiam Lukasz. Opole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test na poprawne działanie przepływomierza .Na czwartym biegu wciśnij gaz do dechy,ekonomizer powinien dojść do końca ,jeżeli nie dojdzie a stanie na 15l masz walnięty przepływomierz.Możesz także przeczyścić filterki na elektrozaworach EGR i turbo.U mnie test zadziałał ,po wymianie przepływki silnik odzyskał moc i znikła turbo dziura.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny mtm jakies 300 pare zl. ale nie polecam, orginalna bosch w aso okolo 1300-1400 zl wymiana 10 minut sa jeszcze innej firmy ale zapomnialam jak sie nazywa cos na P cena przystepna i podobno o niebo leprza niz mtm Edytowane przez mazur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kuba!

 

Zrobiłem tak jak mi kazałes, 4 bieg i rura do konca spalanie chwilowe z 20l spadło do 15 i tak sie uczymywalo. Silnik wyraznie tracil moc, choc nie tak gwałtownie. Czyli miałes racje i za to wielki pozytyw dla Ciebie! Teraz czeka mnie wymiana tego badziewia na nowy. Ale trudno. Mam takie pytanie bo ponoc wymiana przeplywomierza to jedno ale zeby wszystko gralo na cacy, to trzeba wgrac nowy program tam gdzies? I wtedy ponoc jest rezultat czy to jest prawda? Jak tak to ile to kosztuje?

 

 

Jeszczec rez wielkie dzieki KUBA3.5!

 

Wielki pozytyw dla tego Pana!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw ewidentnie wskazuje na walnientą przepływke.Ja u siebie wstawiłem MTM (250zł.)z orginalnym nr.BOSCHA (numery muszą się zgadzać ).Zadziałała od razu po montażu bez wgrywania adaptacji.Powodzenia.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mam takie pytanie bo ponoc wymiana przeplywomierza to jedno ale zeby wszystko gralo na cacy, to trzeba wgrac nowy program tam gdzies? I wtedy ponoc jest rezultat czy to jest prawda? Jak tak to ile to kosztuje?...

Wymiana to faktycznie jedno, będzie lepiej, ale nie tak jak na początku.

Po adaptacji w ASO, będzie jak mówisz "cacy"

Osobiście płaciłem 320zł, w tej kwocie była również zmiana świateł na "system szwedzki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
heja ja mam podobne objawy problem to nie przeplywka na kompie wychodzi ze za duze cisnienie cos daje,przy wiekszej predkosci zacina sie i utrzymuje tylko predkosc i na jakies kilkadziesiat sekond,zamuli ze szok jakby nie mial wogole mocy czy juz niewiem co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.