Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

mam problem ze swoją e36 1.8 z silnikiem m40

w silniku wystepuje dziwne cykanie :( wymieniałem ostatnio popychacze , dzwigienki zaworowe i wałek rozrządu i cykanie nie ustąpiło :(

co to może być???? Czy to moga byc wtryski ??? lub przepływka...???

Opublikowano

Jako, że i ja mam m40 to interesowałem się co się może stać z tym silnikiem i wogle. Trochę sobie poczytałem i wyszło, że to może być także, że to wtryski (spróbuj kupić coś do czyszczenia wtrysków, nie musi pomóc, ale nie zaszkodzi), jeszcze inni pisali, że ten silni tak ma. Po prostu.Jeśli jakoś Ci mocno nie wali (co np. może wskazać na panewki), to można to olać. :roll2:

 

Dorwij gdzieś stetoskop, śrubokręt z metalową końcówką przy rączce, kij od szczotki (podobno działa, wyczytane na forum :D ) i posłuchaj skąd dobiega dźwięk. Góra silnika, głowica, dół silnika, gdzieś z boku.

Opublikowano

Nie mocno to nie stuka raczej panewki to nie beda....

:) dzis sprubuje to wybadac ...

dzieki za podpowiedz

pozdrawiam

Opublikowano
Witam wszystkich

mam problem ze swoją e36 1.8 z silnikiem m40

w silniku wystepuje dziwne cykanie :( wymieniałem ostatnio popychacze , dzwigienki zaworowe i wałek rozrządu i cykanie nie ustąpiło :(

 

No niestety jesteś wśród większość posiadaczy M40 borykających się z owym cykaniem/klekotaniem. Niekiedy nawet wymiana połowy rozrządu niewiele pomaga. Zastosuj dobrej klasy olej - może cykanie nie zniknie ale powinno się uciszyć. Nie stosuj żadnych dodatków do oleju bo narobisz więcej szkody niż pożytku. Skoro wymieniłes wszystko na nowe - musisz poczekać aby te częsci się do siebie dopasowały - może wtedy także się trochę uciszy.

 

Co do porad kolegów - dokładnie tak - stetoskop, kawałek drewnianego trzonka i przykładasz do róznych miejsc silnika i nasłuchujesz. Najważniejsze to jest wykluczyć pukanie panewek. Potem zauważ jak pracuje silnik ( wkręcanie się na obroty, płynne przyspieszanie, do jakich obrotów można go wkręcić itd). Gdy wszystko będzie Ok - możesz spokojnie jeździć - najwyżej troche to denerwuje jak się słyszy w środku cyk cyk cyk cyk lecz idzie sie przyzwyczaić.

Sprawdź sobie dodatkowo uszczelkę pomiędzy głowicą a kolektorem wydechowym - jak jest wydmuchana - także głośno cyka.

 

Pzdr,

Opublikowano

Jeszcze jedna rzecz zauwazyłem w mojej becie.... do odciny wkreca sie dobrze a gdy ja puszczam z gazu to nie rowno pracuje i przerywa tak jakby nie dostawala paliwa a czasami nawet zgasnie... :(

co to moze byc??? :(

Opublikowano

Panewki nigdy nie cykają, zawsze klekoczą, warczą, więc spoko.

 

A cykanie - dobrze Ci radzę - olej w tym silniku. On tak musi mieć jak jest stary i tyle, naprawdę :) I nie walcz z tym bo szkoda Twoich pieniędzy i nerwów. On ma chodzić jak poldek z rozregulowanymi zaworami i tyle, taki jego urok.

 

Jak koniecznie chcesz to zrobić to po całości - wałek, popychacze, dźwigienki, pestki, rurka smarująca, olej.

Opublikowano
Kolego ale ja to zmienilem i nic nie dalo .....i jak cykalo tak cyka widocznie tak musi juz byc.... :(
Opublikowano

Witam Słuchaj miałem tak samo.... wymienilem, zawory, popychacze, dzwigienki i nic..... pewnego pieknego dnia [EDIT by MOD <-- ostrzeżenie] sie i postanowilem sprawdzic dalej .... i udalo sie. Po 4 h szukania okazalo sie iz mialem wydmuchnieta z jednej strony uszczelke pod kolektorem ssacym.... ( na milość Boska ... kto tak świetnie zaplanowal uylozenie tego ustrojstwa :D) odkrecilem wymienilem dodalem pasty termiczno-uszczlniajacej i juz nie slychac nawet tyci tyci cykania......

 

Mam nadzieje ze pomogłem......

PS jak bys mial to robic uwazaj na szpilki by ich nie urwac bo bedzie zaczepisat lipa :/

Opublikowano
Kolego ale ja to zmienilem i nic nie dalo .....i jak cykalo tak cyka widocznie tak musi juz byc.... :(

Acha, sorry nie doczytałem.

 

W takim razie ja obstawiam zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie - zużyta pompa olejowa lub zużyte panewki. Za słabe ciśnienie dobija górę silnika. Przed wymianą tego kompletu sprawdzałeś ciśnienie oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.