Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czesc.jestem nowym forumowiczem a wiec witam wszystkich.mam problem ze swoim tds-em.jadac w trasie wskazowka od temp. wychylila sie lekko poza norme(dodam ze zawsze byla w polowie).wychyla sie lekko i pozostaje juz w takiej pozycji nawet jak stoje w korku albo silnik pracuje dlugo na postoju.nie posiadam klimatyzacji.plyn w zbiorniczku jest.visco chyba jest dobre skoro samochod nie osiaga wyzszej temp. na postoju nawet przy dlugim chodzeniu na postoju.nie wiem co moze byc tego przyczyna i czy jazda z lekko wychylona wskazowka nie wplynie na jakies tam uszkodzenia.
Opublikowano
ktoś kiedyś opisywał podobny problem i okazało się że ma uszkodzona głowice czy uszczelkę pod nią. Poszukaj na forum. Coś się napewno dzieje bo wskazówka temperatury powinna stać pionowo.
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano
powodów takiego zachowania może być sporo. Nie ma co zaraz płakać ze uszczelka czy głowica. Zajrzyj pod korek oleju czy nie ma mazi na nim zajrzyj do bagnetu czy olej na nim masz czysty (bez mazi). Sprawdz też w zboiorniczku wyrównawczym czy mazia nie występuje. Kolejna sprawa moze to być tylko zapowietrzony układ chłodzenia. Obejrzyj czy nie ma nieszczelności wycieków płynu. Jak to wszystko jest oki to sprawdz wisco. Jak jest sprawna to przy takim wychyleniu wskazówki powinna robić zamarachę z powietrzem. Było by ja słychać (odkurzacz) Że sie kręci to nie świadczy że jest sprawna. Jak daje sie zatrzymać wiatrak to przy takiej temperaturze nie jest sprawna. Uważaj na palce żeby nie pourywało. Kolejna sprawa to pompa wody. Może ma ukręcony wirnik i też będzie się grzała. sprawdz czy powrotem w chłodnicy strzyka strumieniem płyn czy drzyzga a może wcale nie leci. Jeśli tak jest to pompa nie goni cieczy. Posprawdzaj najpierw to a potem można myśłeć poważniej o np głowicy. Stawiam w twoim przypadku na wisco albo na pompę wody. Pozdro.
Opublikowano
ale jakby bylo uszkodzone visko to czy temperatura na postoju jakby chodzil silnik to by rosła?bo w moim przypadku temperatura nie rosnie dalej juz niz te wychylenie.
Opublikowano
Miałem kiedyś przypadek że temperatura wychodziła mi minimalnie poza połowę. Dosłownie o grubość kreski. Zaczęło mnie to zastanawiać. Tak się złożyło że wymieniałem rozrząd i jak wiadomo musiałem spuścić płyn z układu. Po złożeniu rozrządu i zalaniu płynu nadszedł czas na odpowietrzenie układu a tu lipa. Auto za chiny nie dało się odpowietrzyć. Jak się okazało padła wiskoza i to po roku od chwili zakupu. Założyłem więc wisko kolegi w celu sprawdzenia. Na jego wisko auto ładnie się odpowietrzyło i wentylator chulał jak trzeba. Swój wentylator oddałem, na reklamację i przeszedł. Dostałem nową wisko. Jak już mówięłem to zę temperatura minimalnie wychodzi więcej może świadczyć o kończącym się wisko. Może nie jest padnięta na maksa ale już poprostu nie jest wydajna na tyle by zbijała temperaturę do stałej. Występują wachania co jest widoczne na wskażniku. Ja bym spróbował zamienić z kimś w celu sprawdzenia. Przecież to 15 min roboty i masz jasność. Fakt jest taki że jeśli wskażnik pokazuje temperaturę wyższa niż powinna być to już powinna wisko chuczeć. Jak nie chuczy to znaczy ze jest uszkodzona.
Opublikowano

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem(chyba problem). W moim tdsie wskazówka temperatury po nagrzaniu silnika nie jest idealnie w pionie ale minimalnie za. Dochodzi do tego momentu i ani minimetr już się ie ruszy niezależnie od temperatury na dworze. Dodam że głowica jak i uszczelka była wymieniana a przed wymiana było to samo. Visco też jest raczej sprawne bo na ciepłym silniku nie da się go zatrzymać. Załączam zdjęcia aby pokazać jak to wygląda.

 

http://images23.fotosik.pl/215/f552814e885a6e95m.jpg

 

http://images23.fotosik.pl/215/78232d52518c86d4m.jpg

 

Mam się o co martwić czy sobie odpuścić?

Opublikowano
kolego - może to być coś z chłodnicą (zakamieniona) lub z pompą wodną miałem podobny problem i okazała się to chodnica
www.trofea-sport.pl
Opublikowano
a czy u Cubie na postoju samochod sie grzal jak silnik chodzil przez dluzszy okres ?

 

Nie auto na postoju nie grzało się bardzo mocno. Poprostu wskazówka wychodziła lekko poza połowę co mnie już zaniepokoiło a wisko nie robiło zamieszania mimo wyższej temperatury.

Opublikowano
eeee tam, mam tak samo od kilku lat, masz poprostu termostat z wyższą temperaturą otwarcia i wskazówka jest dokładnie 1mm za kreską pionową, z tego co wiem są dwa rodzaje termostatów 88 C i 92 C temp. otwarcia.
Opublikowano
Od zakupu auta wskazówka wychodzi minimetr za pion i tak zostaje. Tak było przed remontem i tak jest po remoncie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.