Skocz do zawartości

[ E ? ? ] acs,abs i predkosciomierz nie dziala


Jedrek

Rekomendowane odpowiedzi

no to na 100 % masz czujnik w lewym tylny kole , pod nadkolem jest takie pudełko w którym jest wtyczka z tego czujnika

spróbuj to poczyścić i wazeliną przesmarować

a jeśli się okaże że jest pęknięty kabelek przy samym czujniku to jeśli uda Ci się ten czujnik wyjąć - co nie jest takie proste - to możesz pokusić się na naprawienie go po przez upiłowanie czujnika tak by wyłaziły "zdrowe" kabelki i polutuj z tymi co odpadły i zabezpiecz klejem na gorąco lub żywicą epoksydową - na lata wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczalem pod kompa i nie wyszedl wlasnie zaden blad w tym kierunku..i np. jak rusza do 40 km/h slysze w prawym tylnym kole taki trajkot a po wyzej 40 km/h nie slychac...

 

Jak słychać trajkot, to działa ASC+T (tylko bardziej T niż ASC :mrgreen:)... Po prostu trefny sygnał odbierany przez sterownik "każe" pompie przyhamować koło... Ja przerabiałem na wskroś kwestię czujnika i w którymś z postów podawałem numery pinów w złączu sterownika ABS do których podłączone są czujniki. Może to nie jest tak do końca prawidłowe, bo powinno sie oscyloskopem zbadać sygnał z czujników, ale z pomiaru rezystancji (niebieskie wtyczki) przy trzech czujnikach rezystancja była rzędu MOhm, a na jednym rzędu 0,3 kOhm. Komp potwierdził uszkodzenie obwodu czujnika. Po wymianie Wszystko i na kompie i w aucie OK...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[e39]

1. Miałem to samo, tyle że u mnie działał prędkościomierz, lecz świeciła się kontrolka ABS i ASC, i "łupało w prawym kole".

2. Przeczyściłem ukłąd hamulac ręcznego w prawym kole, przedmuchałem okładziny, wyczyściłem benzyną, małem bardzo dużo pyłu z okładzin hamulca ręcznego

3. Odkręciłem śrubkę mocującą ABS prawego koła,wtrysnąłem WD 40 , przedmuchałem sprężonym powietrzem

4. Skasowałem kody błędów.

5. Od tego czasu kłopoty się zakończyły.

LW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sprawdź czujnik w lewym tylnym kole. Objawy miałem takie same, drzwi ci sie nie zamykają bo samochód nie wie że jedzie :!: Po wymianie wszystko wróci do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podpinając się pod temat, Wam też system ASC+T działa tak brutalnie jaki mi tzn. jeśli chcem zbyt mocno przyspieszyć włączając się do ruchu, autko dławi się, spadają obroty i zachowuje się jakbym sprzęgło puścił? Nie miałem doświadczenia wcześniej z kontrolą trakcji, ale muszę ją wyłączać jak chcem szybko ruszyć, bo bardzo przeszkadza jak jest sucho.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czujnik abs mam wymienić???

 

Tak, czujnik ABS. Już tłumaczę gdzie się znajduje:

ściągasz koło i do piasty za osłoną tarczy hamulcowej od strony tylnych drzwi wchodzi kabelek. Na końcu kabelka jest czujnik. Odkręcasz go imbusem. Jak nie będzie chciał wyjść to niestety musisz go rozwalić. i wyciągnąć, ale uważaj żeby do piasty nie wpadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy właściciel E39 też tak ma: brutalność ASC/ASC+T jest wprost proporcjonalna do brutalności z jaką traktujesz pedał gazu :mrgreen:. Jak depniesz tak, że jedno z tylnych kół traci, a w zasadzie zaczyna tracić przyczepność, to od razu muli... Odłącz sobie ASC/ASC+T i ciesz się wolnością :norty:.

 

P.S. ... nie obraź się Kolego, ale nie mówi/pisze się "chcem", a "chcę" :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. ... nie obraź się Kolego, ale nie mówi/pisze się "chcem", a "chcę" :mrgreen:

 

Dobre :mrgreen: W takim razie patrz na to:

 

W razie problemów pisz... Myślę, że to jest w miarę klarowne... Acha!! Opornik 2-3 kOhm!!! No i kasowanie błędów...

 

Nie pisze się "acha", tylko "aha". "Acha" to trzecioosobowa forma czasownika "achać" ("zachwycać się") pochodzącego od wykrzyknienia "ach!". W Twoim przypadku został użyty wykrzyknik sygnalizujący przypomnienie sobie czegoś (przykład: "Aha, jeszcze jedno!"). Dziękuję, no offence. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt. "wiecie ja tez sparwdzalam w slowniku i pisze sie aha :) no to niewiem a w sql pytalam sie polonistki to miwola ze obie fotmy sa poprawne"

 

Ciekawe, czy jest polonistka, która potwierdziłaby, że "chcem" jest poprawne :mrgreen:... A w przypadku "acha" jak widać choć jedna się znalazła :mrgreen:

 

pzdr

 

thengyoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kris_!! nie pekaj tak jak pisał thenygoos w zaleznosci jak dasz po garach buni na zalaczonym ASC to elektronika sama wszystko bedzie regulowac! ja sam w swoim e39 nie raz sie zdziwilem kiedy depnelem w podloge a fura jakby sie zadlawila i stracila moc ale tak wlasnie to dziala!!! co innego przy wylaczonym systemie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie muszę się przyzwyczaić.

 

Oczywiście ASC+T nie krytykuję, ponieważ wcześniej miałem Beemkę bez kontroli trakcji i przy silniku 2.5 to była ekstramalna szkoła jazdy, ASC+T jest na wagę złota w wielu sytuacjach. Nie mniej jednak jego działanie jest specyficzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... najbardziej specyficzne jak w zimie na lodzie musisz ruszyć pod górkę :norty:. Silnik co chwila gaśnie, na tyłach terkocze i zero jazdy... Ale za to jaki komfort na łukach :cool2:. Testowałem w zimie i jak dobrze się dało w dupsko na łuku, to tył rzucało w bok tylko max 0,2-0,3 m... Bez ASC+T tył wyprzedziłby przód :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.