Skocz do zawartości

Wahacz ciag dalszy .... wymieniac oba, czy 1?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wiec po przeczytaniu nieskonczonej ilosci watkow na forum odnosnie problemow z wahaczem w E46 postanowilem wybrac sie do mechanika, jako iz u mnie objawy byly identyczne.

 

Przejechalem sie z mechanikiem autem no i potwierdzil moje podejrzenia ... przy wolnej jezdzie hamujac pulsujaco czuc lekkie stukanie. Podczas jazdy mechanik obstawial prawa strone.

Wzielismy auto na podnosnik i tu juz nie bylo taklatwo poznac, jako ze prawy wahacz mial zdecydowanie wiekszy luz i nadaje sie do wymiany, mechanik nie byl pewien co do lewego, ktory tez byl troche luzny, ale powiedzial, ze moze warto zaryzykowac w wymiane tylko prawego.

 

Chcialem sie dowiedziec jaka jest Wasza opinia na ten temat. Warto sie bawic w wymiane jednego, czy poprostu zrobic dwa na raz i miec swiety spokoj? Czy tak jak ze sprezynami wahacze wymienia sie 2 naraz?

Dodam, ze nie lubie sie bawic w naprawy auta, bo nie mam na to poprostu czasu :)

 

Dzieki !

Opublikowano
jak nie masz czasu i nie chcesz płacic dwa razy za to samo to wymieniaj obydwa wachacze i głowy sobie nie zawracaj. Zrobisz 10 - 15 tyś. km i tak czy inaczej będziesz musiał to wymienić a mechanik zarobi na tobie dwa razy.
Opublikowano

Skoro

..bo nie mam na to poprostu czasu :)

to wymieniasz oba, jeżeli masz jakiekolwiek obawy to razem z tulejami, przy całej tej inwestycji końcówki drążków i łączniki stabilizatora to już grosze.

Ustawiasz geometrie i zapominasz o stukach na długo.

Opublikowano
Skoro
..bo nie mam na to poprostu czasu :)

to wymieniasz oba, jeżeli masz jakiekolwiek obawy to razem z tulejami, przy całej tej inwestycji końcówki drążków i łączniki stabilizatora to już grosze.

Ustawiasz geometrie i zapominasz o stukach na długo.

 

No wlasnie tez tak myslalem, jedno pytanie, jakie tuleje zmienic?

 

Lacznikami stabilizatora sie nie martwie narazie bo sa w dobrym stanie, a to zreszta groszowa sprawa.

 

Aha (i prosze wybaczyc glupie pytanie, ale na zawieszeniach w samochodach znam sie tak jak hydraulik na klimatyzacji biurowej) czy w momencie kiedy wymieniany jest jeden wahacz trzeba zdemontowac polowe auta i wtedy jest rownie latwo wymienic drugi, dlatego wymieniajac 2 wahacze to taka sama robota jak wymieniajac jeden?

Opublikowano

Polecam wahacze i tuleje Meyle wersje HD.

Wspólna część prac, przy wymianie wahaczy, to demontaż osłon pod silnikiem, resztę robisz niezależnie.

Opublikowano

A czy tuleje nie sa w zestawie z wahaczem? Bylem pod wrazeniem, ze sa ...

 

Zalezy mi, zeby wahacze byly raczej tanie, podejrzewam, ze nie doczekam nastepnej wymiany wahaczy w tym aucie, wiec Meyle sobie odpuszcze :)

Opublikowano

:? kurde ....

 

Mechanik nic nie wspomnial o tulejach wahacza :/ Widze, ze komplet tuleji to dodatkowe 200 zl ... kurde musze sie zastanowic, bo zaczyna sie robic z tego droga impreza :/

Opublikowano
Tuleje to dodatkowy koszt lekko ponad 200zł/kpl , ja wymieniałem wahacze , wymieniłem dwa od razu z tulejami , kupiłem TRW , fakt , kpl 1000zł no i potem geometria chociaż nie była potrzebna jak się okazało bo auto miało ją idealnie ale wskazane
Opublikowano
... bo zaczyna sie robic z tego droga impreza :/

Nikt Cię nie namawia na oryginały z serwisu po ponad 600zł szt.

Meyle, mają wymienne sworznie, co w późniejszym okresie jeszcze obniża koszty eksploatacji i dodatkowo daje Ci kartę przetargową przy odsprzedaży.

Koszty części około 1000zł.

Natomiast z całym szacunkiem i nie zrozum mnie źle, ale kombinowanie na tzw. "Polaka", że skoro sprzedaję samochód za pół roku to oleju już nie będę wymieniał, chociaż powinienem, może się zemścić.

Opublikowano
... bo zaczyna sie robic z tego droga impreza :/

Nikt Cię nie namawia na oryginały z serwisu po ponad 600zł szt.

Meyle, mają wymienne sworznie, co w późniejszym okresie jeszcze obniża koszty eksploatacji i dodatkowo daje Ci kartę przetargową przy odsprzedaży.

Koszty części około 1000zł.

Natomiast z całym szacunkiem i nie zrozum mnie źle, ale kombinowanie na tzw. "Polaka", że skoro sprzedaję samochód za pół roku to oleju już nie będę wymieniał, chociaż powinienem, może się zemścić.

 

Nie no masz racje, poprostu Compakt jest bo sie akurat trafil fajny, a caly czas chcialem Coupe i napewno wiesz jak to jest, ze za kazdym razem kiedy mija mnie Coupe na ulicy strasznie zaluje, ze sie pospieszylem, dlatego podjalem decyzje, ze auto napewno niedlugo zamienie i dlatego ciezko mi ladowac w niego pieniadze, ale rownie dobrze moglbym nie robic nic, tylko krew mnie zalewa kiedy w aucie cos stuka.. lub cos nie jest sprawne...

 

Mniejsza z tym.

Tak wiec mechanik przyslal mi cene czesci (oczywiscie nie mowie tu o warsztacie BMW), wahacz £100 za sztuke + tuleja £30 za sztuke ... wydaje mi sie, ze troche sporo, biorac pod uwage, ze w Polsce na allegro mozna wahacz za 220zl kupic ....

 

Wlasnie znalazlem na ebay'u cos taki zestaw

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270197707568&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

czyli polowa ceny, napisalem do sprzedajacego, zeby sie upewnic, ze to napewno to czego szukam.

Opublikowano
... i napewno wiesz jak to jest, ze za kazdym razem kiedy mija mnie Coupe...

Wiem, wiem, miał być automat i jest, kosztem gorszego wyposażenia. Każdy ma jakiegoś konika :mrgreen:

Wlasnie znalazlem na ebay'u cos taki zestaw

No i słusznie, jest nowy, kwota Cię nie zrujnuje, ty będziesz czuł się bezpiecznie, a nowy właściciel też będzie wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.