Skocz do zawartości

520 i jaki olej zalać


popakos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

 

I jeden i drugi olej ten sam badziew. Ja bym wybrał Valvoline High Milage 10W40 i zobaczył czy coś się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

do tych 212tys mozna jeszcze dodac smiało z 200 tys :mrgreen: wracajac do tematu proponuje wlac elfa mialem kiedys BMW ktore przejechalo prawie od nowosci na tym oleju 600 tys i jeszcze smigało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tych 212tys mozna jeszcze dodac smiało z 200 tys :mrgreen: wracajac do tematu proponuje wlac elfa mialem kiedys BMW ktore przejechalo prawie od nowosci na tym oleju 600 tys i jeszcze smigało :mrgreen:

 

A co brando5 u siebie masz 200 dodane, jak tak to mi przykro, może kolega wcale nie ma "pokręconego" licznika

 

Co do oleju 10w40 półsyntetyk !!!

B-bardzo M-mądry W-wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i taki zaleje a co do przebiegu to naprawde ciężko wyczuć silnik jest czysty nie dymi nie kopci spod korka , suchy z każdej strony w środku też nie jest najgorzej tapicerka w ładnym stanie, troche pobrudzona bo jest jasna więc wszystko widać ale ogólnie można powiedzieć że nie za bardzo żużyta czy powycierana, jak doprowadze moją księżniczke do stanu piękności to sie pochwale fotkami

Dzięki wszystkim za info

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam silnik M20 i kleczocze jak diesel :D i za ciula zaworów nie idzie ustawić.. myślę nad wymianą wałka rozrządu i koników. a jak bym wymienił olej na inny np valvoline max life 10w40 dało by rade ciutkę to uciszyć? mam teraz texaco 15W/40.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli klepią Ci na mineralnym, to wątpie czy zmiana na pólsyntetyk pomorze :? , mineralny jest gęstszy,i nie ścieka ze szklanek, kolega w m20 miał półsynetyk i klepały mu zaworki, potem zalał 15w50 shella i cisza, ale nie wiem jak u Ciebie :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodajże ze mam półsyntetyk 15W\40 i silnik M20B25 i klepie. chciałem zmienić w przyszłosci na valvolin 10w40, ale nie wiem czy coś pomoże.

 

 

Jak masz zjechaeby wałek i koniki to nic nie pomoże ! Miałem 10W40 i klepało właśnie jak diesel... Zrobiłem remont i jest cisza :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

ja jak kupiłęm swoją e34 m20b20 tez miała zalany mineralny ale wlałem jej valvoline max life 10W40.

Autko jezdzi oleju nie bierze.

Wyregulowałem zawory ale i tak klekocze.

Myślicie że trzeba się tym przejmować ? Kiedy trzeba zrobić remoncik i jaki to jest koszt ??

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

ja jak kupiłęm swoją e34 m20b20 tez miała zalany mineralny ale wlałem jej valvoline max life 10W40.

Autko jezdzi oleju nie bierze.

Wyregulowałem zawory ale i tak klekocze.

Myślicie że trzeba się tym przejmować ? Kiedy trzeba zrobić remoncik i jaki to jest koszt ??

 

Ja się nie przejmowałem do momentu jak mi się połamał konik i unieruchomił samochód... Dla mnie to nie problem bo mam drugi do jazdy ale jeżeli to twój codzienny samochód to lepiej zrób zanim gdzieś w trasie ci strzeli i wtedy tylko laweta.

 

Remont robisz wtedy jak po regulacji klepie tak jak klepało wcześniej. Obejżyj czy wałek jest wytarty czy tylko koniki. Wałek w IC kosztuje Ruville 626 zł + 12 koników x 62zł. Ja kupiełem używany wałek za 150zł do tego dostałem od kolegi masę koników i załozyłem te najlepsze.

 

U mechanika zapłacisz za wszystko jakieś 1-5 do 2 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety bunia musi jeszcze na siebie zarobić zeby remoncik dostala.

W tym miesiącu wymieniam rozrząd to jak podjadę do mechanika to posłucha i wyda wyrok ;)

Zaworki były regulowane i bylo troszke lepiej.

Po regulacji wymieniałem świece i po tym zabiegu wydawało mi sie że zaklekotał głośniej... możliwe to ?

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.