Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

 

I jeden i drugi olej ten sam badziew. Ja bym wybrał Valvoline High Milage 10W40 i zobaczył czy coś się poprawi.

Opublikowano
Jezdziłem do 200tys przebiegu na 5w40 masz mozliwosc sie dowiedziec jaki olej wczesniej byl?? jak 5w to lej 5w, mineralny nigdy w życiu!!
B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

Valvoline MaxLife 10w40 :)

Od niedawna uzywam, i jest ok sie wydaje, narazie za krotko zeby cos wiecej powiedziec, ale ostatnio duzo ludzi z forum sie na niego przesiadlo :)

Wczesniej mialem elfa.

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów i miłosników samochodów z bawarii.

Stałem się dzisczęśliwym posiadaczem buni 520i z 1992 r z przebiegiem na liczniku 212 tyś. km nie do końca w to wierze choć środek samochodu jest czysty zadbany.

Przeczytałem sporo postów na temat olejów. Mam mały problem z zaworami troche klepia i wydaje mi sie, ze to wina oleju, moje pytanie jest takie czy nalać syntetyk czy półsyntetyk czy mineralny choćz tego co czytałem to lepiej mineralnego nie lać pod żadnym pozorem nawet przy takim przebiegu.

Zastanawiam sie nad Castrolem Magnatec 10W/40 czy to dobra opcja a może Mobil Formula S 10W/40.

Z góry dzięki za odpowiedź

zdrawiam wszystkich forumowiczów

do tych 212tys mozna jeszcze dodac smiało z 200 tys :mrgreen: wracajac do tematu proponuje wlac elfa mialem kiedys BMW ktore przejechalo prawie od nowosci na tym oleju 600 tys i jeszcze smigało :mrgreen:

Opublikowano
Z tego co koledzy piszą to chyba zaleje Elfa, z tego co widze to zawieszka jest Platinum :? , teraz pytanie jaki ELF 10w/40 czy jakiś inny??
Opublikowano

do tych 212tys mozna jeszcze dodac smiało z 200 tys :mrgreen: wracajac do tematu proponuje wlac elfa mialem kiedys BMW ktore przejechalo prawie od nowosci na tym oleju 600 tys i jeszcze smigało :mrgreen:

 

A co brando5 u siebie masz 200 dodane, jak tak to mi przykro, może kolega wcale nie ma "pokręconego" licznika

 

Co do oleju 10w40 półsyntetyk !!!

B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

No i taki zaleje a co do przebiegu to naprawde ciężko wyczuć silnik jest czysty nie dymi nie kopci spod korka , suchy z każdej strony w środku też nie jest najgorzej tapicerka w ładnym stanie, troche pobrudzona bo jest jasna więc wszystko widać ale ogólnie można powiedzieć że nie za bardzo żużyta czy powycierana, jak doprowadze moją księżniczke do stanu piękności to sie pochwale fotkami

Dzięki wszystkim za info

Pozdrawiam

Opublikowano

jak nie wiesz co było, to lej olej neutrallny,czyli 10w40, polecam valvoline max life 10w40, w swojej buni miałem dosłownie stado bocianów, a teraz troszke poklepie i jest ok, i silnik lżej pracuje, tzn. ciszej :D

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam silnik M20 i kleczocze jak diesel :D i za ciula zaworów nie idzie ustawić.. myślę nad wymianą wałka rozrządu i koników. a jak bym wymienił olej na inny np valvoline max life 10w40 dało by rade ciutkę to uciszyć? mam teraz texaco 15W/40.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
jezeli klepią Ci na mineralnym, to wątpie czy zmiana na pólsyntetyk pomorze :? , mineralny jest gęstszy,i nie ścieka ze szklanek, kolega w m20 miał półsynetyk i klepały mu zaworki, potem zalał 15w50 shella i cisza, ale nie wiem jak u Ciebie :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bodajże ze mam półsyntetyk 15W\40 i silnik M20B25 i klepie. chciałem zmienić w przyszłosci na valvolin 10w40, ale nie wiem czy coś pomoże.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
półsyntetyczne oleje to 10w40 lub np. 10w60, a 15w40 to oznaczenia olei mineralnych, więc skoro masz mineralke, to wątpie aby zmiana pomogła, a nawet może być gorzej :? , ale oczywiście moge sie mylic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
heh.. tak właśnie myślałem że remont mnie czeka.. :( ale przynajmniej będzie na co wydać :twisted:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

hej!

ja jak kupiłęm swoją e34 m20b20 tez miała zalany mineralny ale wlałem jej valvoline max life 10W40.

Autko jezdzi oleju nie bierze.

Wyregulowałem zawory ale i tak klekocze.

Myślicie że trzeba się tym przejmować ? Kiedy trzeba zrobić remoncik i jaki to jest koszt ??

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano
hej!

ja jak kupiłęm swoją e34 m20b20 tez miała zalany mineralny ale wlałem jej valvoline max life 10W40.

Autko jezdzi oleju nie bierze.

Wyregulowałem zawory ale i tak klekocze.

Myślicie że trzeba się tym przejmować ? Kiedy trzeba zrobić remoncik i jaki to jest koszt ??

 

Ja się nie przejmowałem do momentu jak mi się połamał konik i unieruchomił samochód... Dla mnie to nie problem bo mam drugi do jazdy ale jeżeli to twój codzienny samochód to lepiej zrób zanim gdzieś w trasie ci strzeli i wtedy tylko laweta.

 

Remont robisz wtedy jak po regulacji klepie tak jak klepało wcześniej. Obejżyj czy wałek jest wytarty czy tylko koniki. Wałek w IC kosztuje Ruville 626 zł + 12 koników x 62zł. Ja kupiełem używany wałek za 150zł do tego dostałem od kolegi masę koników i załozyłem te najlepsze.

 

U mechanika zapłacisz za wszystko jakieś 1-5 do 2 tyś

Opublikowano

no niestety bunia musi jeszcze na siebie zarobić zeby remoncik dostala.

W tym miesiącu wymieniam rozrząd to jak podjadę do mechanika to posłucha i wyda wyrok ;)

Zaworki były regulowane i bylo troszke lepiej.

Po regulacji wymieniałem świece i po tym zabiegu wydawało mi sie że zaklekotał głośniej... możliwe to ?

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano
Dlaczego chcesz lać mineral? to najgorsze co może byc dla silnika... a może poprostu siadczy o koncówce silnika??
B-bardzo M-mądry W-wybór

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.