Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. WIem, że na temat abs-u jest milion postów, jednakże nie mam czasu przestudiować tego wszystkiego, bo jest tego sporo. Mam tylko jedno konkretne pytanie. Otóż od wczoraj coś zaczal mi szwankowac ABS. Raz mi działa a raz nie, jak nie działa to oczywiscie pali sie kontrolka. Od wczoraj "psuł sie i naprawiał" ze 3 razy. Podejzewam którys czujnik w kole/przewod do czujnika w kole. Moje pytanie: gdzie zazwyczaj tkwi taka bolączka, jesli to wina przewodu to gdzie zazwyczaj lubi zasniedziec/przerwać się. Wiem, że najlepsze rozwiazanie pojechac na komp, ale jak sam nie pogrzebie i nie znajde to nie jestem zadowolony. Za kazda podpowiedz :modlitwa:
Opublikowano

Witam.

 

Wiesz,ze chyba nie bardzo bedziesz mial wyjscie, bo jezeli nie pojedziesz na diagnostyke to,zeby sprawdzic w ktorym kole polecial czujnik to musisz je po kolei wymieniac a to sie mija z celem. Chyba,ze potrafisz sprawdzic ich opornosc. Co do przetartego przewodu to powiem tylko,ze juz to przerabialem. Przewod jest niestety integralna czescia czujnika i lutowanie takiego przewodu nie jest dobrym rozwiazaniem oraz bardzo krotkotrwalym. Radzilbym wiec diagnostyke i wymiane wadliwego czujnika.

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Opublikowano
Przelutuj na nowo przekaźniki odpowiedzialne za abs. O ile sie nie myle to te pomarańczowe w skrzynce bezpieczników.
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

Masz 2 wyjscia.Sprawdzic czujniki multimetrem, a co do przetarc itp, to takze musisz sam sprawdzic wszystko.Przewody przecierac sie moga roznie,ja czujniki mialem zawsze czyste na stykach. Ja stawiam na prawy przdni czujnik/przewod. Druga opcja jest gdy pierwsza odpadnie - komp. Sprawdz wspomniane wczesniej przekazniki, moze pompe.

Jednak poszukaj, bedziesz w ciagu parunast sekund mial multum odpowiedzi i rozwiazan. A tak musisz czekac. ;)

Opublikowano

Najprostsza sprawa, to zdemontować schowek i zmierzyć rezystancję czujników na kostce komputera ABS'u - masz załatwione przewody + czujniki.

 

Miałem podobne objawy u siebie - uszkodzony czujnik (u mnie) mial cos okolo 50 kOhm , a później już grube MOhm'y.

 

Pozdr.

Opublikowano
Sliczne dzieki chłopaki. Tak własnie chyba zrobie, że zdemontuje schowek i pomierze rezystancje czujników. O ile sie nie myle to poiwnny miec ck 1-1,2 KOmha? Prysne też złączki "kontaktem" i rozbroje przekazniki ABS-u, sprawdze czy sie nie "zawieszaja". Przekaznikow jest 2 czy wiecej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.