Skocz do zawartości

1.9 benzyna compact 2000r Kilka problemów...


Puzon_82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trudno ogarnąć ten gąszcz tematów. Mam jednak nadzieje, że otrzymam poważne odpowiedzi biorąc pod uwagę fakt, że jestem nowy i niezwykle bardzo potrzebuje pomocy( mechaniczny laik ze mnie). Niedawno kupiłem w/w auto. Niestety mam problemy:

1. Z silnika na wolnych obrotach słychać jakby piszczenie (trochę jakby jakieś łożysko trochę jakby ulatniające sie powietrze przez malutką dziurkę; trudno dojść). W momencie dodania gazu to "świrkotanie, piszczenie" jakby robi się mniejsze. Najdziwniejsza sytuacja jest chwile po wyłączeniu pracy silnika - tak jakby z czegoś uszły resztki powietrza, słychać takie "wzdechniecie". Dość irytujące jest to.

2. co może być powodem świecącej sie kontrolki "silnika"?

3. Brak Klaksonu. Jak zdjąć kierownicę i sprawdzić czy styki są w porządku nie narażając sie jednocześnie na "wybuch" poduszki? Co jeszcze posprawdzać? - znajomi odradzają mi grzebanie przy tym i robienie tu czegokolwiek metodą "zrób to sam"

4. Nagrzewanie sie silnika. bardzo szybkie nagrzewanie silnik gorący już po 1 km jazdy. Czy to normalne?

5. Filtr Kabinowy. Jak wymienić?

Z Góry Dziękuje. Na Priv chętnie wymienię sie GG lub mailem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 może poprostu pasek piszczy u mnie tak świergotalo jak zdjalem oslone pod silnik bo wpadlo troche kurzu w okolice rolki alternatora... sproboj sie dokladnie przysluchac pod macha i ewentualnie kroplke oleju jak to rolka i zaloz oslone pod silnik jezeli takowej brak.

ad.2moze to byc walnięta sonda lambda lub jej brak podjedz gdzies na diagnostyke pod kompa

ad.3 żeby zdjac kierownice najpierw odepnij aku najpierw - potem + i odkręc dwie srubki z tylu kierownicy

ad.5jezeli chodzi ci o filtr od nawiewy tzn mikrofilt to jest on w podszybiu i na forum jest instrukcja a jezeli od klimy to ponoć za schowkiem ale nie wiem bo nie mam klimy :)

 

pzdr[/b]

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.5jezeli chodzi ci o filtr od nawiewy tzn mikrofilt to jest on w podszybiu i na forum jest instrukcja a jezeli od klimy to ponoć za schowkiem ale nie wiem bo nie mam klimy :)

 

pzdr[/b]

 

:search:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11803&postdays=0&postorder=asc&start=15

Z racji tego, że spadł śnieg, przypominam, że piłowanie GOLFA na ręcznym, to nie DRIFT!!!!

***

Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.

***

http://picasaweb.google.co.uk/kieltj/BMW - moje BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. świszczenie prawdopodobnie dobiega spod kolektora ssącego. Jednak nie widzę tutaj nic co by "świergotało". żadnych zachlapań, wycieków, przedmuchów, uszczelki w stanie idealnym. Sam nie wiem co tu sadzić a dźwięk irytuje mnie coraz bardziej. miałem jeszcze propozycje delikatnego posmarowania silikonem krawędzi kolektora - chodzi tu o tę plastikową część bo być może coś wieje z jakiejś szparki, rozszczelnienia plastiku, gdzieś pościło klejenie.. heh aaa Może wystarczy ze kupie radio?

 

Na komputerową diagnostykę już sie umówiłem wiec poinformuje o przebiegu zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 - a może nieszczelność w okolicach systemu DISA?

U mnie też tak syczy i piszczy... wszystko wskazuje że to gdzieś z disy.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeżeli chodzi o piszczenie to prawdopodobnie rolka prowadząca i rolka napinająca pasek wieloklinowy oraz sam pasek. jeśli natomiast chodzi o błąd - kontrolka silnika. Wykazało padniętą sonda lambda. wiec do wymiany dodatkowo mam katalizator i sondę. Czy ktoś ma pomysł gdzie i jakiej firmy cos takiego kupić? Czy może być używka czy raczej nówka? i ile to moze mnie kosztować do mojej 316i :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mówiłem że to rolki :P i że to pewnie sonda :)

co do katalizatora to jeżeli nie chcesz pchać się w koszta to wstaw przelotową rurke (nie strumienice) i będzie ok chyba że wydasz ok 300-400zl na używany katalizator który też nie wiadomo ile polata. A co do sondy to z tego co czytałem na forum to koledzy polecają używane lub dedykowane bo te uniwersalne po paru kilometrach przestają działać

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.