Skocz do zawartości

1.9 benzyna compact 2000r Kilka problemów...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Trudno ogarnąć ten gąszcz tematów. Mam jednak nadzieje, że otrzymam poważne odpowiedzi biorąc pod uwagę fakt, że jestem nowy i niezwykle bardzo potrzebuje pomocy( mechaniczny laik ze mnie). Niedawno kupiłem w/w auto. Niestety mam problemy:

1. Z silnika na wolnych obrotach słychać jakby piszczenie (trochę jakby jakieś łożysko trochę jakby ulatniające sie powietrze przez malutką dziurkę; trudno dojść). W momencie dodania gazu to "świrkotanie, piszczenie" jakby robi się mniejsze. Najdziwniejsza sytuacja jest chwile po wyłączeniu pracy silnika - tak jakby z czegoś uszły resztki powietrza, słychać takie "wzdechniecie". Dość irytujące jest to.

2. co może być powodem świecącej sie kontrolki "silnika"?

3. Brak Klaksonu. Jak zdjąć kierownicę i sprawdzić czy styki są w porządku nie narażając sie jednocześnie na "wybuch" poduszki? Co jeszcze posprawdzać? - znajomi odradzają mi grzebanie przy tym i robienie tu czegokolwiek metodą "zrób to sam"

4. Nagrzewanie sie silnika. bardzo szybkie nagrzewanie silnik gorący już po 1 km jazdy. Czy to normalne?

5. Filtr Kabinowy. Jak wymienić?

Z Góry Dziękuje. Na Priv chętnie wymienię sie GG lub mailem.

Opublikowano

ad.1 może poprostu pasek piszczy u mnie tak świergotalo jak zdjalem oslone pod silnik bo wpadlo troche kurzu w okolice rolki alternatora... sproboj sie dokladnie przysluchac pod macha i ewentualnie kroplke oleju jak to rolka i zaloz oslone pod silnik jezeli takowej brak.

ad.2moze to byc walnięta sonda lambda lub jej brak podjedz gdzies na diagnostyke pod kompa

ad.3 żeby zdjac kierownice najpierw odepnij aku najpierw - potem + i odkręc dwie srubki z tylu kierownicy

ad.5jezeli chodzi ci o filtr od nawiewy tzn mikrofilt to jest on w podszybiu i na forum jest instrukcja a jezeli od klimy to ponoć za schowkiem ale nie wiem bo nie mam klimy :)

 

pzdr[/b]

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano
ad.5jezeli chodzi ci o filtr od nawiewy tzn mikrofilt to jest on w podszybiu i na forum jest instrukcja a jezeli od klimy to ponoć za schowkiem ale nie wiem bo nie mam klimy :)

 

pzdr[/b]

 

:search:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11803&postdays=0&postorder=asc&start=15

Z racji tego, że spadł śnieg, przypominam, że piłowanie GOLFA na ręcznym, to nie DRIFT!!!!

***

Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.

***

http://picasaweb.google.co.uk/kieltj/BMW - moje BMW

Opublikowano

Ad1. świszczenie prawdopodobnie dobiega spod kolektora ssącego. Jednak nie widzę tutaj nic co by "świergotało". żadnych zachlapań, wycieków, przedmuchów, uszczelki w stanie idealnym. Sam nie wiem co tu sadzić a dźwięk irytuje mnie coraz bardziej. miałem jeszcze propozycje delikatnego posmarowania silikonem krawędzi kolektora - chodzi tu o tę plastikową część bo być może coś wieje z jakiejś szparki, rozszczelnienia plastiku, gdzieś pościło klejenie.. heh aaa Może wystarczy ze kupie radio?

 

Na komputerową diagnostykę już sie umówiłem wiec poinformuje o przebiegu zabiegu.

Opublikowano
w moim e36 (silnik m44) po wyłączeniu też syczy (gdzieś coś jest nieszczelne) charakterystyczne "cssssss" przez 2 sekundy słychać to z okolic plastikowej czesci kolektora.
Opublikowano
dokładnie tak .... no dobrze wiec co z tym fantem zrobić. takie coś nie jest zdrowe dla silnika. Ogólnie mnie irytuje. Byle nie wymiana kolektora i to moze z tuningiem na metalowy..... tylko nie taka wiadomość
Opublikowano
to spróbuj go wymontować i uszczelnić silikonem 350oC.

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeżeli chodzi o piszczenie to prawdopodobnie rolka prowadząca i rolka napinająca pasek wieloklinowy oraz sam pasek. jeśli natomiast chodzi o błąd - kontrolka silnika. Wykazało padniętą sonda lambda. wiec do wymiany dodatkowo mam katalizator i sondę. Czy ktoś ma pomysł gdzie i jakiej firmy cos takiego kupić? Czy może być używka czy raczej nówka? i ile to moze mnie kosztować do mojej 316i :)
Opublikowano

a mówiłem że to rolki :P i że to pewnie sonda :)

co do katalizatora to jeżeli nie chcesz pchać się w koszta to wstaw przelotową rurke (nie strumienice) i będzie ok chyba że wydasz ok 300-400zl na używany katalizator który też nie wiadomo ile polata. A co do sondy to z tego co czytałem na forum to koledzy polecają używane lub dedykowane bo te uniwersalne po paru kilometrach przestają działać

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.