Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy ktos mi moglby powiedziec jakie powinno byc cisnienie w ogumieniu w BMW e34 520i 12V

 

___________________________________________________________________________

MOD EDIT:

Proszę wpisywać przy tytule kod modelu [Exx] go wybierając z listy po lewej stronie tytułu.

(teraz uzupełniłem brak oznaczenia)

Opublikowano

U siebie testowalem rozne uklady...

i najlepiej jezdzi mi sie na 2,9 tyl 2,5 przod, (teraz dlugo mialem 2,4 tyl i 2,2 przod, odkad temp sie podwyzszyla a z tym cisnienie w kolach, musialem upuszczac bo pokazywalo ponad 3...)

W manualu jest max 3,0 tyl i 2,4 przod dla 5 osob i pelnego bagaznika, wiec dopuszczalne.

2,2 tyl i 2,0 przod sprawia ze jest to baardzo miekka limuzyna, ale ja jednak wole jak bardziej sie auto trzyma drogi, dlatego mam u siebie wyzsze cisnienie. Za male cisnienie - wieksze spalanie, za duze - szybciej zuzywa sie zawieszenie. Trzeba gdzies znalezc umiar posrodku.

Na tyle zawsze powinno byc z 2 kreski wiecej.

Jak dla mnie 2,9 tyl i 2,2-2,5 przod jest ok. Wiecej na przodzie sprawia ze jest juz zbyt twardo...

Pozdrawiam
Opublikowano

Nie, nie obojetne. Ale przy roznicy jednego rozmiaru nie ma to az tak duzego znaczenia.

Ja u siebie mam nawet 185 jeszcze zimowe - przod i 195 na tyle i mam 2,9 i 2,5 przod. Nie boj sie, nie peknie ;)

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja bym trzymał się instrukcji. przy większym ciśnieniu opona nie pęknie, auto będzie mniej palić, tylko że opona nie będzie równomiernie pracować na całej powierzchni, efekt gorsza przyczepność i większe zużycie bieżnika na śroku.
Opublikowano

Ale w instrukcji tak wlasnie jest :)

Zeby rozwiac watpliwosci:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img219.imageshack.us/img219/6822/cisnienie1an4.jpg

 

http://img337.imageshack.us/img337/660/cisnienie2py7.jpg

 

To juz kwestia jak kto woli...

Pozdrawiam
Opublikowano

Czyżbyś jOhnny jeździł zawsze w pięć osób z bagażem :?:

 

Ja moje 215/55/16 pompuję:

2,2 przód

2,4 tył

 

Ciśnienie ok. 3 (dokładniej 2,8) mam w oponach rowerowych ;)

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Jasne, ze nie, ale jak bedzie 5 osob i bagaz, to przeciez nie polece pompowac ;)

Poza tym wole, jak auto jest bardziej stabilne / twarde, niz plywajace i miekkie.

Akutalnie mam 2,1 przod i 2,4 tyl - przy 15" i 185/65 przod , 195/65 tyl

i jest to za malo. Musze wrocic do 2,9 tyl i 2,4 przod, gdyz jezdzilo mi sie tak o wiele lepiej. No i w koncu musze pomyslec o letnich z felgami, moje pogiete, naprawa nieoplacalna... 130/szt a pogiete wszystkie... (bbs'y)

zreszta i tak nie lubilem tych felg ze wzgledu na trudne mycie.

Pozdrawiam
Opublikowano

naprawa nieoplacalna... 130/szt a pogiete wszystkie...

 

sporo ja placilem za naprawe felgi z rantem oczywiscie bez spawania 70zl za sztuke i koles zrobil elegancko!!

a wiec \mowisz ze najlepszym cisnieniem bedzie wlasnie 2,9 tył i 2,4 przod..

zawsze myslalem ze z przodu musi byc wieksze cisnienie ze wzgledu na obciazenie

Opublikowano

Johnny,

 

naprawa nieoplacalna... 130/szt a pogiete wszystkie... (bbs'y)

 

Nie naprawiaj tych felg. Może i wyprostowałbyś je taniej, ale ja miałem 1 felgę prostowaną i zawsze jest problem z jej wyważeniem, może przez niefachową naprawę, ale w twoim przypadku też nie wiesz kto i jak ci wyprostuje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

masz i racje...

ale na wywazarce wypadla idealnie tyle ze fakt ze zgiecie nie bylo az tak kosmiczne w sumie ale koles bardzo ladnie zrobil przy czym nie duzo sobie naliczyl

Opublikowano

Ja dzisiaj sobie dopompowalem wlasnie na 2,4 przod i 2,9 tyl, i odrazu lepiej.

Przy 2,1 przod, 2,4 tyl, zrobilem jedynie 85 km / 20lpg

zazwyczaj robie rowne 100km/20lpg (miasto)

wiec cisnienie ma dosc duze znaczenie jesli chodzi o wyniki spalania takze.

Teraz poprostu, czuje droge, jest bardziej twardo, i wydaje sie ze mocniej trzyma sie drogi, jest stabilniejsze niz wczesniej :)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.