Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jako ,że również użytkuje E39 z gazem podziele się swoimi doświadczeniami.

Moja instalacja to Elpigaz Stella z wtryskiwaczami IG1 (3 ohm) .Samochodzik spala prawie takie same ilości gazu co benzyny (na ok.10l benzyny 10,5 do 11 l gazu).Róznica jest niewielka a braku mocy nie zauważyłem. Zalecane dysze do tego zestawu to 2,7 a moje po wielu próbach 2,8 ,ciśnienie na reduktorze 0,95 bara. Po montażu oczywiście wyszły do wymiany fajki na cekach zapłonowych i separator oleju.Jedyne co stanowi problem to potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów ale jest to zjawisko bardzo rzadkie. Ten problem rozwiązuje programowanie sterownika które przełączy na benzynkę przy zejściu poniżej 550 obrotów.Do tego wprogramowałem dodanie benzyny przy 5000 obr. i autko zasuwa aż miło. BMW z tymi silnikami nie jest proste do zagazowania , źle pracują na tanich instalacjach i montowanych u pseudofachowców. Dodam że samochód nie wywala żadnych błędów sond itd...Spalanie gazu na trasie to 8-9 litrów ,miasto max 13-14 i nie jestem emerytem :))

Opublikowano
Ja na jałowym mam nie całe 2 bary... dużo ale 1,2 (takie jak Ty) to wiem że jeden gość miał w Punto II 70 KM czy jakoś tak :)

 

To masz dużo za dużo. Jakie masz wtryskiwacze że to wytrzymują?

 

Fast REG czy jakoś tak. Czarne, takie dość stare. W ogóle cała instalacja nie jest nowa a ja kupiłem już auto razem z nią. Zrobiłem nim jakieś 25 tyś km.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A ja nie mam filtra fazy ciekłej przy sekwencji OMVL. Czy to duży błąd? Sam aktualnie to reguluję. Regenerowałem nie dawno reduktor (samodzielnie) bo mi puszczał gaz przez podciśnienie.

a w tych silnikach da sie zamontowac sekwencje w ogole??

Opublikowano

Trochę wody od mojego ostatniego posta upłynęło, a w tym czasie kilka wizyt w EGP.

Nie ma to jak poprawki po kimś.

Oprócz wymiany reduktora wymieniliśmy trójniki z plastikowych na metalowe i wyrególowaliśmy to całe ustrojstwo. Było nieżle bo spalanie spadło do 15 l gazu w mieście. Niestety po ok 100 km wywaliło check i znowu spalanie skoczyło do 20l.I tak 2 razy. okazało się, że pierwszy gazol zamontował 2 różne listwy i wyeksploatowane wtryski i cewki (nawet ręczne korekty nie pomagały).

Wymieniliśmy wtryski na "magic" i kilka razy korygowaliśmy parametry.

Na razie (odpukać) jest chyba OK.

Zalałem dziś zbiornik do pełna i zobaczymy ile na nim przejadę i jak będzie spalał.

Oczywiście wnioski zamieszczę na forum.

:worried: :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Stag dobrze sie sprawuje w BMW, u mnie (528) mam staga 200 i jest ok. Kontrolka zaczela mi si pkazywac, jak mu za mocno skrecilismy dawki gazu, teraz czasami tez sie pojawi (czasami zdarzy si gorszy gaz). U mnie spalanie w trasie ~13-13,5 LPG (automat i kombi).

 

Przy jakim stylu jazdy Ci tyle pali? Bo jeśli przy szybkiej jeździe to ok... a jeśli przy oszczędnej to weż pod uwagę że móje 735iA pali tyle samo a na A4 przy przepisowej jeździe czy na S1 schodzi poniżej 12.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Przy jakim stylu jazdy Ci tyle pali? Bo jeśli przy szybkiej jeździe to ok... a jeśli przy oszczędnej to weż pod uwagę że móje 735iA pali tyle samo a na A4 przy przepisowej jeździe czy na S1 schodzi poniżej 12.

Pozdrawiam

Raczej styl dynamiczny ;)

Przy spokojnym stylu to mysle, ze rowniez spokojnie zejdzie ~11 l.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

NO i jak tam ?

Problem rozwiązany???

Bo strasznie dziwne wydaje Mi się to spalanie to wywalanie błędów itp.

Przy tak prostej do wyregulowania instalacji :duh:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tak z doświadczenia Ci powiem, że najlepiej zrobisz jak znajdziesz na frum kogoś kto ma na STAGu300 sekwencję i powie ci dokładnie jakie ma wtryskiwacze i jaki reduktor, i poprostu taki kup wydasz ze 600zł ale może się okazać że na takich orłów wydasz 300zła efektu dalej nie bezie, a Ty dalej beziesz niepotrzebnie przeplał gaz.

 

Mam takie ame cuda z moim M30

Opublikowano
wywalanie błedów nie jest dziwne, miszanka jest za uboga i sonda wydłuża czas wtrysku, aż do tego stopnia że w momencie kiedy ma siezacząć wtrysk, nie zakończył sięjeszcze poprzedni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.