Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam BMW 316i compact M43, wczoraj zamienialem akumulator na nowszy odłaczyłem i podłaczyłem poprawnie - + +- . Chcialem zapytać czy przez odłaczenie nie wyłaczyłem abs. dzisiaj hamowałem (opony zimowe,mokra nawierzchnia) i zauwazyłem ze przy ostrym hamowaniu koła stają w miejscu, zdzwiło mnie to bo chyba nie tak powinien dzialać ABS
Opublikowano
z abs tez się koła blokują tylko sam abs zmniejsza siłę hamowania to jest takie automatyczne hamowanie pulsacyjne
Opublikowano
jak wszystkie koła się zablokują to ABS "myśli" że auto już nie jedzie i nie musi podejmować żadnych działań ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
z abs tez się koła blokują tylko sam abs zmniejsza siłę hamowania to jest takie automatyczne hamowanie pulsacyjne

 

:nienie: :nienie: :nienie: Przy poprawnie działającym ABS nie ma mozliwości pełnego zablokowania koła podczas hamowania, chyba, że zatrzymają się wszystkie koła i wtedy system pomyśli że auto stoi gdyż nie będzie róznicy prędkości na poszczególnych kołach - natomiast sytuacja taka nie występuje gdyz mamy do dyspozycji korektor siły hamowania.

System automatycznie zmniejsza cisnienie w przewodzie koła, w którym czujnik wykrył zablokowanie koła przy hamowaniu, po czym po odzyskaniu przyczepności ciśnienie w przewodzie hamulcowym wraca spowrotem do normy itd. Także przy każdorazowym zablokowaniu koła przy poprawnym działaniu ABS mamy zmniejszanie ciśnienia. Oznaka zablokowania kół podczas hamowania w aucie wyposazonym w ABS jest oznaką, że system nie działa prawidłowo.

 

Dodam, że na sliskiej nawierzchni ABS pomaga wyhamowac wcześniej auto niż bez systemu ABS, natomiast na suchej nawierzchni niestety droga hamowania wydłuży się własnie z powodu znacznie mniejszej siły tarcia niż w przypadku zablokowania koła i zdarcia z niego części bieznika.

 

Pzdr

Opublikowano

Tak sobie myślę, że najłatwiejszą metodą będzie ostre depnięcie przy większej prędkości na suchym asfalcie - jeśli pisk opon będzie długi i "ciągły", to coś nie tak. Ewentualnie gdzieś na błocie, albo jakimś piasku i nasłuchuj "trrrrrrrrrrrrrr". To tak domową metodą niekoniecznie skuteczną, ale możesz spróbować. :wink:

 

Kiedyś coś grzebałem przy "kompie" od abs-u i go odłączyłem. Oczywiście musiałem sprawdzić jak to jest bez absu i depnąłem po heblach przy 40 mk/h na asfalcie, od razu poczułem zapach gumy i po prostu "inne" hamowanie. Jeśli ostatnio nie miałeś problemów i pamiętasz jak hamuje auto z abs-em na suchej nawierzchni a teraz masz coś nie tak, to od razu poczujesz różnicę. Jeszcze możesz odłączyć, któryś czujnik z piasty od abs-u i patrzeć, czy jest różnica. :think:

Opublikowano
albo jakimś piasku i

 

Dokładnie tak - wybierz sobie kawałek zamiejskiej drogi - mało używanej. Posyp piaskiem asfalt, rozpędź auto i zacznij hamowac na tym piachu - ABS powinien zadziałac i zacząc zmieniac cisnienie w przewodach - nie sposób tego nie usłyszec.

 

Pzdr,

Opublikowano
Przeciez abs czuc pod noga jak sie depnie ostro hamulec- prosta sprawa

Dokładnie tak :cool2: objaw działania ABS - drżenie pedału hamulca (przy gwałtownym, i bezlitosnym naciśnięciu na pedał)

Opublikowano
sprawdzalem koła stają w miejscu :-( Zauwazylem równiez ze nie pokazuje mi sie zadna kontrolka od Abs przy odpalaniu. CZy to czujniki poszły w kołach?
Opublikowano

Gdyby był uszkodzony czujnik przy kole to świeciłaby kontrolka od ABS, jeśli sie nie zapala wcale, nawet na około 2s po przekręceniu kluczyka, to może być przepalona, warto to sprawdzić. Jeżeli się okaże, że jest przepalona i po wymianie będzie ciągle świeciła, sprawdź przewody do czujników przy kołach. Jeśli jednak żarówka jest dobra, to najlepiej podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Gdyby był uszkodzony czujnik przy kole to świeciłaby kontrolka od ABS, jeśli sie nie zapala wcale, nawet na około 2s po przekręceniu kluczyka, to może być przepalona, warto to sprawdzić. Jeżeli się okaże, że jest przepalona i po wymianie będzie ciągle świeciła, sprawdź przewody do czujników przy kołach. Jeśli jednak żarówka jest dobra, to najlepiej podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.

Pozdrawiam.

 

Niekoniecznie kompem sprawdzi. Gdy w mojej buni ABS sie zepsuł, to także podłączałem pod kompa i nie można było się podłączyć pod sterownik abs-u. Poczytałem i poszukałem :twisted2: na forum i znalazłem, że nie wszystkie kompy łączą się z abs-em. Nie pamiętam już dlaczego, chyba zależało od kompa... Jeszcze można czujniki sprawdzić samym mulitimetrem, ja tak zlokalizował padnięty czujnik.

 

A tak to się zgadzam z Twoją wypowiedzią!! ;) :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
wyjałem licznik, zarówki wcale nie było :-( Po włozeniu i odpaleniu auta kontrolka świeci sie caly czas wiec mam sprawdzic czujniki w kołach tak?
Opublikowano (edytowane)
Widać trafiłeś na nieuczciwego sprzedawce który chcąc zamaskować uszkodzony ABS wyjął żarówkę. Chyba najczęstszą przyczyną bywa przetarty lub uszkodzony mechanicznie przewód czujnika przy którymś z kół i to w większości przypadków można stwierdzić gołym okiem po zdjęciu koła, jeżeli uszkodzony jest sam czujnik, a masz pojęcie o elektronice, znajdziesz go przy pomocy multimetru. Najlepiej pomierzyć na wtyczce do modułu, pewnie jest u Ciebie gdzieś w okolicy schowka, warto też sprawdzić przekaźnik od ABS i zmierzyć napięcie zasilające moduł, jeśli będzie niższe od ok 9V to ABS nie będzie działał. Jeśli uszkodzony jest moduł ABS raczej samodzielnie tego nie stwierdzisz. Edytowane przez -monter-
Opublikowano
wyjałem licznik, zarówki wcale nie było :-( Po włozeniu i odpaleniu auta kontrolka świeci sie caly czas wiec mam sprawdzic czujniki w kołach tak?

 

he he stary numer super-sprzedawców sprzedających "igły" po "dziadku -lekarzu niemieckim"

ps. miałem to samo też wół wykręcił kontrolkę od absu - teraz jestem na to uczulony

Opublikowano
to ciekawe jaki bedzie koszt jak padł ten moduł abs?

 

tego od razu nie zakładaj - u mnie np wystarczyło tylko wymienić czujnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.