Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam e30 325iT z 91 roku. Silnik ma założoną instalację LPG. Problem polega na tym że kiedy silnik jest zimny nie chce pracować na wolnych obrotach, a w czasie jazdy szarpie. Oczywiscie przyczyną jest zbyt uboga mieszanka. Ktoś powie ze wtryski zapchane. Ale na ciepło silnik ciągnie bez problemu do odcięcia. Resetowanie komputera nic nie daje. Mało tego po restarcie silnik wogóle nie chce trzymać obrotów dopuki się nie zagrzeje. Podejrzewałem czujnik temperatury, ale ma prawidłowy opór. Mam wersję bez wtryskiwacza rozruchowego. Obok czujnika temperatury ( niebieski ) znajduje się drugi czujnik ( brazowy ). Nie udało mi się znaleźć danych na jego temat. Jak go sprawdzić? A może jest jeszcze inna przyczyna takich objawów? Podejrzewałem że moze emulator LPG zle działa. Zresetowałem więc komputer i przez tydzień jeździłe tylko na benzynie. Objawy ciągle takie same. Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Opublikowano
opisz dokładniej czy dzieje sie to tylko na gazie czy tylko na benzynie ? Po zatym emulator służy do odcięcia wtrysków jeżeli by nie łączył to by nie chodził na wszystkie gary !!! a jeżeli po przejsciu na gaz szarpie to może przepuszcza paliwo
Opublikowano
Na gazie chodzi bardzo dobrze. Dlatego wspomniałem o emulatorze gdyż jest to urządzenia mające symulowąc prawidłową pracę nie tylko wtryskiwaczy, ale też sondy lambda. Jak wiadomo komputer silnika jest urządzeniem które się uczy. Jeżeli emulator podaje niewłaściwe dane to komputer uczy się według nich. Potem przełączamy na benzyne i silnik nie chodzi. Kiedyś tak miałem i okazało się że podczas pracy na gazie emulator podawał sygnał z sondy lambda na poziomie 0,85V-1,05V czyli mieszankę bogatą. Komputer dążył więc do ubożenia mieszanki. Po przełączeniu na benzynę silnik wogóle nie chciał ciągnąć. Ten problem już usunąłem. Teraz pozostaje tylko sprawa zimnego silnika. Co do przepływki to czy wskaźnik chwilowego zużycia paliwa pokazywał Ci wtedy dobrze?
Opublikowano
Też stawiałbym na przepływkę. Coś gdzieś kiedyś czytałem, że przy uszkodzeniu czujnika temperatury (niebieskiego) sterownik przyjmuje domyślną temperaturę minus ileśtam i wzbogaca mieszankę. Chyba że to dławienie właśnie jest od zbyt bogatej mieszanki (za dużo paliwa, nie spala się cała mieszanka, silnik się zalewa).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.