Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,przerabiał może ktoś z was silnik 2.7 eta?Wiem,że sprawa wygląda lepiej w nowszej 129 konnej tzw.super ecie.Chodzi mi o starszy 122 konny silnik ety.Na niemieckiej stronie czytałem,że zakładają głowicę od 2.0 m20 z osprzętem.Czekam na odp.pozdr.
Nur bmw e32
Opublikowano

JA właśnie będę się zabierał za swoją etkę. Ale dopóki nie będę miał pewności, że zadziała, nie będę pisał głupot. Poczytaj forum beemka-klub.

 

pozdrawiam

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano
Ciekaw jestem czy stara eta po przeróbce dorównuje osiągami 325i,miałem okazję przejechać się przerobioną super etą (129km pierwotnie),jak twierdził właściciel wszystko oprócz bloku było z m20b25,samochód zostawia w tyle każdą orginalną 325i.
Nur bmw e32
Opublikowano
...jak twierdził właściciel wszystko oprócz bloku było z m20b25...

 

Akurat blok w obydwu silnikach jest taki sam :)

Opublikowano
...jak twierdził właściciel wszystko oprócz bloku było z m20b25...

 

Akurat blok w obydwu silnikach jest taki sam :)

Dokładnie,różnice są w skoku tłoka,co nie zmienia faktu,że wszystko zmienił oprócz kompletnego bloku :)

Nur bmw e32
Opublikowano
Nie mam pojęcia,tak bardzo się nie zagłębiałem w temat,o to go nie pytałem.Być może nie robił nic ze sterownikiem.O ile się nie mylę sterownik silnika jest ten sam w 2.0 i w 2.5,więc w przerobionej 2.7 też nie powinno się nic dziać.
Nur bmw e32
Opublikowano
Kompletny dolot i komp od m20b25 (w przypadku starej ety razem z cała wiązką - inne wyjścia i oporności), a głowica od m20b20 (nr. 731), bo przy innej mogą się spotkać zawory i tłoki. Warto też pomysleć o szczegółach takich jak inne koło pasowe czy chłodnica oleju.Tyle teorii. Praktyka za czas jakiś.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano
eta jest jeszcze zamulona wydechem,posiada jeden wylot jak w wersjach czterocylindrowych,wypadałoby założyć kompletny wydech z 320i/325i,właśnie wyczytałem na niemieckiej stronie e30 de,że przyrost mocy w starej ecie podskoczy do ok.150..170km,piszą,że z dołu będzie się lepiej zbierać niż 2.5,acha i jeszcze dyfer lepiej zmienić na krótszy,bo eta ma przełożenie 2.93.Z tego co się doczytałem z niem.str.,głowicę tak jak kolega piszę z 2.0m20 lub też można zastosować głowicę z 2.3m20.
Nur bmw e32
Opublikowano

Może się to komuś przyda,potrzebny jest tłumacz lub znajomość niemieckiego,dość dokładnie jest opisane-przeróbka starej ety.

Bei dieser Variante ist einer der weitverbreiteten 525e/325e mit flachen Kolben die

Ausgangsbasis des Tunings. Ziel ist es, in etwa die Fahrleistungen eines 325i zu erreichen,

mehr sollte man sich auf keinen Fall erhoffen um spätere Enttäuschungen zu vermeiden. Es

wird die werkseitige Drosselung des 325e aufgehoben, diese wird vor allem durch die

Nockenwelle, die langen Ansaugwege und das Steuergerät verursacht. Um den 325e zu

entdrosseln, muß ein 320i/323i Zylinderkopf mit allen Anbauteilen verbaut werden. Dieser

Zylinderkopf besitzt die gleiche Brennraumform und Ventilgröße wie der 325e was in diesem

Bereich schonmal keine Probleme bereitet. Am besten benutzt man die aktuellste Bauform des

320i mit Eingebermotronic und geregeltem Katalysator, hier ist dann auch eine Nockenwelle

mit noch etwas mehr Öffnungswinkel als im 323i vorhanden.

 

Praktisch vollzieht sich der Umbau folgendermaßen: Vom 325e wird der Zylinderkopf mit allen

Anbauteilen, also Ansaugspinne, Abgaskrümmer, Motorkabelbaum und Steuergerät entfernt.

Dann wird der 320i Zylinderkopf mit einer normaldicken Kopfdichtung aufgesetzt und alle

peripheren Bauteile montiert. Die Anpassung der Verdichtung sollte nach Möglichkeit nicht

vergessen werden, was bei einigen hochverdichteten 525e Blöcken eine allerdings dringend

notendige Verringerung !!! darstellt um ein tödliches Hochdrehzahlklopfen zu verhindern, dabei

sollten Werte um 9,5 angestrebt werden, je nachdem welche Krafstoffsorte verwendet werden

soll.

 

Aufgrund des größeren Hubes der Ventile bei Überschneidung im OT bei der 320i kat NW

sollte man bei dieser Variante den Abstand der Ventile zum Kolbenboden vor dem Starten des

Motors testen. 2mm Luft sind ausreichend, einfach geht das Nachprüfen durch Aufsetzen des

Kopfes mit einer alten Dichtung und das Drehen des Kolbens auf OT während die NW auf

Überschneidung stehen muß, also EV und AV sind leicht geöffnet, nun kann man durch

Niederdrücken der Ventile prüfen wieviel "Luft" zwischen des Ventiltellern und dem Kolben

ist, das Ventilspiel braucht bei bei dieser Prozedur nur grob eingestellt zu sein, auf 1/10 mm

kommt es nicht an. Sollte die Gefahr des Zusammentreffens bestehen, müssen die Kolben

nachgearbeitet werden, d.h. Ventiltaschen nachgefräst werden. Dieser Sachverhalt ist im

Einzelfall zu prüfen, im allgemeinen gelingt die Kombination ohne derartige Probleme wenn der

Kopf nicht allzu stark abgefräst wird und keine spezielle NW verwendet wird.

 

Die Auspuffanlage kann zunächst beibehalten werden. Eine doppelflutige Anlage aus einem

320i/325i kat kann weitere PS mobilisieren. Die zu erwartete Leistung liegt je nach

Umbauaufwand bei 150-170 PS. Im Vergleich zu einem Serien 325i dürften aufgund des höheren

Drehmoments bei niedrigen Drehzahlen einige Vorteile bei der Beschleunigung vorhanden sein.

Die erreichbare Höchstgeschwindigkeit zeigt dann, ob deine annähernd gute Endleistung erzielt

wurde. Begleitende Maßnahmen, wie Kopfüberholung, Nachhohnen der Zylinderlaufbahnen

und komplette Neulagerung des Motors sind im Interesse einer langen Lebensdauer

empfehlenswert. Diese Maßnahmen werden in einem späteren Artikel beschrieben.

 

Alles in allem eine gute Lösung für Fahrer eines älteren 525e/325e oder auch 320/323i Fahrer, die ihren

Zylinderkopf beibehalten wollen. Das eigentliche Problem bei dieser Variante stellt das nur notdürftig

passende 320i Kennfeld der Motronic dar, passende Eproms mit für diese Variante eingefahrenem Kennfeld

existieren nicht (oder doch?) und der finanzielle Aufwand von mehr als 1500,-DM für ein Einfahren des

kompletten Kennfelds lohnt nur wenn sich mehrere Leute zusammentun die den gleichen Umbau durchführen.

Als Notlösung bei Verdacht auf Klopfneigung kann der Zündwinkel durch Versetzen des Impulsgebers um

einige Grad korrigiert werden, dies ist dann jedoch über den gesamten Drehzahlbereich wirksam.

Nur bmw e32
Opublikowano
A czy ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika-komputera do silnika M20B25 Motronic MP 1.1?
Opublikowano
A czy ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika-komputera do silnika M20B25 Motronic MP 1.1?

 

Sam sobie znalazłem :)

http://www.carhelp.info/forums/61046/post29/

 

Kolektor ssący+przepustnica+wtryski+reg.ciś. 3bar już prawie mam. Jeszcze tylko wałek od B25, sprężyny, planowanie głowiczy o 0,3mm+dłubnięcie kanałów, komputer od B25 (Bosch 0261200153), docelowo soft Alpiny, który mam, ale na dysku twardym :)

Opublikowano
A czy ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika-komputera do silnika M20B25 Motronic MP 1.1?

 

Sam sobie znalazłem :)

http://www.carhelp.info/forums/61046/post29/

 

Kolektor ssący+przepustnica+wtryski+reg.ciś. 3bar już prawie mam. Jeszcze tylko wałek od B25, sprężyny, planowanie głowiczy o 0,3mm+dłubnięcie kanałów, komputer od B25 (Bosch 0261200153), docelowo soft Alpiny, który mam, ale na dysku twardym :)

 

Ten sofcik pewnie nic nieda jak już to nowe mapowanie.

Opublikowano
A czy ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika-komputera do silnika M20B25 Motronic MP 1.1?

 

Sam sobie znalazłem :)

http://www.carhelp.info/forums/61046/post29/

 

Kolektor ssący+przepustnica+wtryski+reg.ciś. 3bar już prawie mam. Jeszcze tylko wałek od B25, sprężyny, planowanie głowiczy o 0,3mm+dłubnięcie kanałów, komputer od B25 (Bosch 0261200153), docelowo soft Alpiny, który mam, ale na dysku twardym :)

 

Ten sofcik pewnie nic nieda jak już to nowe mapowanie.

 

Ok. 6-10 KM :wink:

Opublikowano

juz temat byl nie raz poruszany...

ale naopisze to znow,

tu masz kopalnie wiedzy na temat 122KM ety i jej przerobki:

http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=4309

 

 

moje mody sa takie:

 

dodam ze moja eta chodzi na zwyklej glowicy ety, mam zbyt zdrowy silnik o malym przebiegu i szkoda bylo zdejmowac czapke

 

- zmieniony walek rozrzadu na ostrzejszy i na 7 podporach (trzeba bylo kanaly olejowe robic),

- barany Sebring ,

- kolektor ssacy i przepustnice od 325i

- reg. paliwa 3.0 bara

- i chyba najwazniejsze program do ety 122PS ze stanow od firmy Dinan i kreci sie do 5.5 tys obr.

- dolot BMC CARBON

 

i jedzie dosc dobrze...

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.