Skocz do zawartości

Automat w mojej buni zaczyna szwankować - Pomóżcie !!!


Andrius85

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje pomocy :( Otóż w ostatnim czasie zauważyłem pewnie niepokojące mnie objawy dotyczące automatu. Jestem posiadaczem BMW E-39 525i 96rok i od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem kilka następujące dolegliwości, pokoleji:

1. Od momentu kupna Buni to jest styczeń tego roku juz na samym poczatku zauważyłem jakby skrzynia cuit za głośnio chodziła nic uciążliwego i przeciętny użytkownik może by nawet sie tym nie zainteresował no ale ja sie wsłuchiwałem i pomyślałem że chyba powinna chodzić jeszcze ciszej, generalnie chodzi tu o przeskok na wyższy bieg.

2. Po przekroczeniu jakiś 90-100km/h zauważyłem jakby dziwne drgania na dodatek słyszalne przechodziły mi na karoserie po 120 130km/h zanikają i już jest ok. W każdym razie w granicy 100 120 one występują

3. Po jakimś miesiącu dodatkowo zauważyłęm że jakby na zimnym silniku szarpał włączajac na R lub troche mniej szarpiać włączajać na D. Pozatym włączajac D i ruszając szarpie jak zmienia mi biegi . Im cieplejszy tym te obiawy zanikają i na ciepłym silniku wogóle nie wystepują. Ostatnio jakby ciut mocniej szarpało na zimnym, a na ciepłym jak wcześniej czyli spokój.

4. No i jeszcze jedno ostatnio jak wymieniałem olej w silniku zauważyłem jakis wyciek jakby gdzies w miejscu łaczenia silnika a skrzyni ale dokłądnie nie wiem jeszcze skąd to leci.

 

No i co tu robić naczytałem sie troche postów co mi sie udało znaleść ale mam juz metlik, czego to mogą być obiawy i co robiś żeby przypadkiem nie doprowadzić do zgonu skrzyni. Nigdy wcześniej nie miałem automatu wiec prosze o pomoc znawców lub użytkowników posiadajacych wiedze w tej kwestji. Z góry dzieki Koledzy, licze na waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bunia ma przejechane 250000tys niby udokumentowane i i z tego co wiem faktycznie niebyło tam nic wymieniane PS ZAPOMNIAŁEM DODAĆ ZE OD SAMEGO POCZATKU ŚWIECI SIE KONTROLKA TEN WYKRYZKNIK ALE CZY TO MA COS WSPÓLNEGO Z TYM CZY NIE TO NIEWEIM wiec moze to zrobie na poczatek olej i filtr tylko jaki olej i ile i jak przeprowadzić wymiane bo nigdy wczesniej tego nie robiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF castrola kupowałem do mostu w poprzednim aucie dałem chyba 90zeta za litr,i byłem bardzo zadowowlony i polecam,a co do wymiany to nie wiem jak jest w automacie,ale lepiej nie brac sie samemu za to po jesli ma jakieś czujniki podcisnienia w srodku to moze byc "kibel" sam nie ruszaj nalejesz za duzo i nie bedzie jezdzic, a powiedz mi jak włacza sie 1 bieg lub wstrczny dziła prawidłowo czy jest lekkie opoznienie lub szrpniecie???

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpie tylko na zimnym aż czuć takie jakby udeżenie, ale jak sie rozgrzeje i jest ciepły to zero szarpania. Na logiczne rozumowanie wnioskowałbym że chodzi o jakaś gestosc albo rozszeżalnosć obietościową oleju czy jego lepkość w wyższej temperaturze. Opóźnienia raczej nie zaobserwowałemPrzełaczam z N na R albo na D i własciwie odrazu po 1 sekundzie załacza, wiec myśłe ze to żądne opóżnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna sprawa w autoamcie, mianowicie nie mozna zaniedbac wymiany oleju max rok czasu i powiino sie go zmienic wiec po swietach zacznij ode tego powinno pomóc jesli nie ,to nie wiem nie miałem automatu tylko wzorcuje sie tym co wiem i to miałem rovera 75 w autoacie swietna kkrzynia,,aaa i nie zapomnij o jednym nie przełaczaj z R na d podczas jazdy zaufaj

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiac niewiem jak był eksploatowany przez wcześniejszego uzytkowanika i czy był tam kiedy kolwiek wymieniany olej. No i jeszcze ten wyciek który nie daje mi spokoju hmm. Moze jest juztam za mało oleju? Jak tam sprawdzić poziom ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bunia ma przejechane 250000tys niby udokumentowane i i z tego co wiem faktycznie niebyło tam nic wymieniane PS ZAPOMNIAŁEM DODAĆ ZE OD SAMEGO POCZATKU ŚWIECI SIE KONTROLKA TEN WYKRYZKNIK ALE CZY TO MA COS WSPÓLNEGO Z TYM CZY NIE TO NIEWEIM wiec moze to zrobie na poczatek olej i filtr tylko jaki olej i ile i jak przeprowadzić wymiane bo nigdy wczesniej tego nie robiłem.

 

 

Hehehe.

"Nieznajomosc prawa nie zwalnia od jego przestrzegania".

Kolego zycze Ci z calego serca aby po wymianie oleju nie okazalo sie, ze bedziesz kolejnym uzytkownikiem, ktory bedzie musial wylozyc 4k pln na naprawe automata, bedzie psioczyl ze automaty sa BEEEE bo sie psuja.

Skoro ty od kupna jezdzic w trybie awaryjnym skrzyni - to mi brak slow.

Objawy szarpania, znikajace na cieplo moim zdaniem! wskazuja na niedobory oleju. Osobiscie NATYCHMIAST wymienilbym plyn (na odpowiedni!!!! do modelu skrzyni) filtr! i uszczelke. Wszystko ladnie skrecil, zalal nowym olejem porzadnie. Po 1-2 dniach sprawdzil czy jest dalej olej w normie.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan.Jedź do fachowca który się zna nań.Niech on sprawdzi bo musi byś odpowiedni tryb pracy i włączony motor podczas kontroli.Jeżeli jest za mało to dolej i wtedy sprawdzić czy się poprawiło.To wyjdzie najtaniej Potem będziesz wiedział na czym stoisz.W/g numeru vin zobacz jaką masz skrzynie.Pewnie Lifetime oil tzn.dożywotnio.chociaż nie wiem czy 96r już taki był.Sprawdź Vin http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Tam znajdziesz odpowiedź jaką masz skrzynie.

Kilka przydatnych linków w razie czego.

http://www.autonaprawa-walkowiak.com.pl/kontakt_cala.html

http://www.getriebe-frankfurt.de/getriebe_pl.html

Ale może to tylko za mały stan oil.Są różne oleje. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wiec jak najprędzej zabieram sie za zakup oleju filtra i uszczelki. Tylko hmm jaka to skrzynia ( końcówkę tego numeru VIN mam BT29753 ) Możecie to sprawdzić bo z tego co tam widze to wyskakuje model auta 523i a ja przecież mam 525i pojemnosć 2494cm3 hmm . Hmm a jeśłi to tylko taka mylna numeracja to ok. no wychodziło by na to że model skrzyni A5S 310Z .

I jak teraz dobrać olej do tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% masz skrzynie 5HP18 z zieloną tabliczką znamionową i zieloną zatyczką korka wlewowego w misie od jej spodniej strony. Ale musisz się upewnić po VIN. Stan sprawdzasz na odpalonym silniku z włączonym D. Musi być dwie osoby. Jeden trzyma na hamulcu z włączonym D a drugi w tym czasie odkręca korek wlewowy w misie pod zatyczką plastykową i jeśli korkiem tym poleci olej to stan jest jak nie to dolewasz strzykawką do momentu przelania. Wszystko to wykonujesz na pracującym silniku z włączonym D i temperatura ma byś średnia ani za ciepła ani za zimna ( mam na myśli olej w skrzyni a nie temperaturę silnika) Wyciek też mam. Prawdopodobnie leci ci na uszczelniaczu w skrzyni. U mnie też leci ale nie aż tak dużo. Skrzyniarz kazał kontrolować stan oleju i narazie śmigać. Musisz więc sprawdzić jak duży jest wyciek czy jest sens robić to. Taka naprawa jest bardzo pracochłonna (wyjęcie skrzyni) Uszczelniacz już mam kupowałem w ASO zapłaciłem 35zł. Pierwsze to wykasuj błędy (tryb awaryjny) drugie to sprawdz stan oleju i uzupełnij braki. Jak się poprawi to jeszcze wymiana oleju i filtra. Jak nie jest za póżno to będzie wszystko oki. Oby tak było. Tego Ci życzę i pozdrawiam

 

P.S wymiana żadna filozofia. Potrzeba Ci podstawowe klucze kanał i dwie godz czasu jak na pierwszy raz. Nic tam nie popsujesz nie ma takiej opcji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką samą ASB jak ja.I jest olej wlany dożywotnio .Można go wymienić ale jeżyli nie ma potrzeby.Najpierw sprawdź olej jak będzie potrzeba to dolej i wykasuj błędy.Jak będzie ok.to poco wymieniać a przede wszystkim zawczasu kupować części. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką samą ASB jak ja.I jest olej wlany dożywotnio .Można go wymienić ale jeżyli nie ma potrzeby.Najpierw sprawdź olej jak będzie potrzeba to dolej i wykasuj błędy.Jak będzie ok.to poco wymieniać a przede wszystkim zawczasu kupować części. :wink:

 

I wlasnie przez takich ludzi z takim przeswiadczeniem MACIE (Ci ktorzy maja) problemy z ASB. KAZDY olej sie wymienia.... twierdzi tak i producent skrzyni jak i nieoficjalne stanowisko serwisu BMW w Polsce.

 

Oczywiscie jesli ktos nie chce wymieniac nie ma problemu..... pozniej wymieni (wyremontuje) skrzynie za duzo duzo wieksze pieniazki. Ale to tez jest pozytywne w koncu warsztaty remontujace ASB tez chca zarobic.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biernus-napisałem że jeżeli nic się nie dzieje.To znaczy auto jeździ normalnie i biegi zmienia tak jak powinna to na cholerę wymieniać .Producent jasno sprawę określił lifetime oil.Jak by cos się działo to jak naj.

Tradycyjne oleje powinno wymieniać się syntetyk co 80-100tyś. a mineralny 40-60tyś.zależy od warunków klimatycznych.

A olej dożywotni jest przeznaczony na ponad 400tyś.W silniku wymieniamy jak producent nakazał co 10-12tyś po co wymieniać po 5 tyś jak to niczego nie zmieni prócz wielkości portfela.

I jak się jeździ sportowo to i żywotność się zmniejsza Więcej jest brudu z tarczek wiadomo że trzeba częściej wymieniać. :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biernus-napisałem że jeżeli nic się nie dzieje.To znaczy auto jeździ normalnie i biegi zmienia tak jak powinna to na cholerę wymieniać .Producent jasno sprawę określił lifetime oil.Jak by cos się działo to jak naj.

Tradycyjne oleje powinno wymieniać się syntetyk co 80-100tyś. a mineralny 40-60tyś.zależy od warunków klimatycznych.

A olej dożywotni jest przeznaczony na ponad 400tyś.W silniku wymieniamy jak producent nakazał co 10-12tyś po co wymieniać po 5 tyś jak to niczego nie zmieni prócz wielkości portfela.

I jak się jeździ sportowo to i żywotność się zmniejsza Więcej jest brudu z tarczek wiadomo że trzeba częściej wymieniać. :modlitwa:

 

No i to jest bledne myslenie.

Po co wymieniac olej w silniku skoro NIC SIE NIE dzieje?

Po co wymieniac olej w moscie skoro jak piszesz NIC SIE NIE dzieje?

lifetime 400 tys ... hehehe.

Ja bym powiedzial inaczej. Czasami KTOS ma szczescie i dojezdzi nie robiac nic 400k km na ASB. Niestety conajmniej 6 osob na 10 powie bye bye swojej skrzyni duzo duzo wczesniej (czesc z nich z winy uzytkowniaa, butowania nieumiejetnej obslugi drudzy ..... jezdzac na zasyfionym oleju) ;D

 

Oczywiscie ktos kupi autko pojezdzi 2 lata nawet te 100 000 km NIC SIE NIE STANIE autko sprzeda, nowy wlasciciel kupi znowu zrobi bez wymiany iles... ale jesli skrzynia zacznie przeciagac - moze byc za pozno.

 

Wiekszosc z nas wymienila olej wlasnie podczas gdy nic sie nie dzialo (po to aby dalej tak zostalo). Ja jestem tego przykladem. Nie dzialo sie zupelnie nic, po wymianie jest tez rewelacja. Oczywiscie nie daje to gwarancji bezawaryjnego przebiegu nawet do kolejnej wymiany ale jak napisala BAWARIA nieoficjalnie - praktyka warsztatowa wykazuje ZNACZNIE MNIEJ awarii ASB w skrzyniach uzytkownikow, korzy dokonuja wymian co 60-80 kkm.

 

Kolejna kwestia jesli ktos kupuje autko z ASB i przeraza go kwota 300 PLN za wymiane oleju (D3) lub troszke wiecej za lifetima.. to sorki, niepowinien takim autkiem z ASB jezdzic. Kupic cos z kijkiem, tam "problemow" z wymiana nie ma.

 

Ale to jest tylko moje zdanie...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biernus-napisałem że jeżeli nic się nie dzieje.To znaczy auto jeździ normalnie i biegi zmienia tak jak powinna to na cholerę wymieniać .Producent jasno sprawę określił lifetime oil.Jak by cos się działo to jak naj.

Tradycyjne oleje powinno wymieniać się syntetyk co 80-100tyś. a mineralny 40-60tyś.zależy od warunków klimatycznych.

A olej dożywotni jest przeznaczony na ponad 400tyś.W silniku wymieniamy jak producent nakazał co 10-12tyś po co wymieniać po 5 tyś jak to niczego nie zmieni prócz wielkości portfela.

I jak się jeździ sportowo to i żywotność się zmniejsza Więcej jest brudu z tarczek wiadomo że trzeba częściej wymieniać. :modlitwa:

 

No i to jest bledne myslenie.

Po co wymieniac olej w silniku skoro NIC SIE NIE dzieje?

Po co wymieniac olej w moscie skoro jak piszesz NIC SIE NIE dzieje?

lifetime 400 tys ... hehehe.

Ja bym powiedzial inaczej. Czasami KTOS ma szczescie i dojezdzi nie robiac nic 400k km na ASB. Niestety conajmniej 6 osob na 10 powie bye bye swojej skrzyni duzo duzo wczesniej (czesc z nich z winy uzytkowniaa, butowania nieumiejetnej obslugi drudzy ..... jezdzac na zasyfionym oleju) ;D

 

Oczywiscie ktos kupi autko pojezdzi 2 lata nawet te 100 000 km NIC SIE NIE STANIE autko sprzeda, nowy wlasciciel kupi znowu zrobi bez wymiany iles... ale jesli skrzynia zacznie przeciagac - moze byc za pozno.

 

Wiekszosc z nas wymienila olej wlasnie podczas gdy nic sie nie dzialo (po to aby dalej tak zostalo). Ja jestem tego przykladem. Nie dzialo sie zupelnie nic, po wymianie jest tez rewelacja. Oczywiscie nie daje to gwarancji bezawaryjnego przebiegu nawet do kolejnej wymiany ale jak napisala BAWARIA nieoficjalnie - praktyka warsztatowa wykazuje ZNACZNIE MNIEJ awarii ASB w skrzyniach uzytkownikow, korzy dokonuja wymian co 60-80 kkm.

 

Kolejna kwestia jesli ktos kupuje autko z ASB i przeraza go kwota 300 PLN za wymiane oleju (D3) lub troszke wiecej za lifetima.. to sorki, niepowinien takim autkiem z ASB jezdzic. Kupic cos z kijkiem, tam "problemow" z wymiana nie ma.

 

Ale to jest tylko moje zdanie...

 

 

w 200% popieram Twoją wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oznaczenie 525i mam wbite w dowodzie a skrzynia wychodzi na to ze life time po sprawdzeniu numeru vin ale to jedno z drugim moze nie mieć nic wspólnego jeśłi motor inny wsadzili z inną skrzynią najlepiej wjade gdzies na kanał i zobacze co na blaszce pisze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oznaczenie 525i mam wbite w dowodzie a skrzynia wychodzi na to ze life time po sprawdzeniu numeru vin ale to jedno z drugim moze nie mieć nic wspólnego jeśłi motor inny wsadzili z inną skrzynią najlepiej wjade gdzies na kanał i zobacze co na blaszce pisze

 

u nas w dowodach to czasami wpisują takie rzeczy, że.... ja np mam wpisane "bmw 525" i pojemność 1497 cm3 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas w dowodach to czasami wpisują takie rzeczy, że.... ja np mam wpisane "bmw 525" i pojemność 1497 cm3 :D

 

Jak masz tak wpisane to ja nie wiem co za imbecyle pracują w Twoim wydziale komunikacji. BMW seria 5 z silnikiem 1,5????? Tego to jeszcze w kinie nie grali. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na kanał, na tabliczce będzie napisany model skrzyni. Z VIn wynika, że masz skrzynię A5S 310Z, czy jest to ZF 5HP18 - taki powinien być napis na skrzyni (zielona tabliczka). Jeżeli zgadza się model skrzyni i kolor tabliczki, to potrzebujesz oleju ESSO ATF LT 71141.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc w żaden samochód tyle nie zainwestowałem przez wymiany części co w BMW w ciągu roku Tuleje wahaczy,tuleje tylnej belki,tuleje pływające,komplet amortyzatorów,komplet tarcz i klocków,akumulator,wahacz przedni,drążki stabilizatora,przewody w zawiasach klapy więc nie pisz mi takich pierdół że mi szkoda trzech stówek.Co do ASB miałem sporo aut z nią a ostatni miał przejechane ponad trzy stówki bez wymiany oleju i chodziła jak zegarek.

Po co wymieniac olej w silniku skoro NIC SIE NIE dzieje?--nie pisałem że w silniku nie trzeba wymieniać -tylko co pewien limit kilometrów.Czytaj całą wypowiedź a nie to co chcesz :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Po przekroczeniu jakiś 90-100km/h zauważyłem jakby dziwne drgania na dodatek słyszalne przechodziły mi na karoserie po 120 130km/h zanikają i już jest ok. W każdym razie w granicy 100 120 one występują

 

Sprzegło hydrokinetyczne prawdopodbnie padło i bedzie do regenarcji.

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.