Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie

zabrałem się za wymianę tylnych sprężyn ale niestety nie dałem sobie rady

nie mogę odkręci amortyzatora od wahacza...... tzn odkręciłem śrubę na klucz 22ale amor dalej jest uparty i nie chce zejść

no i oczywiście nie wiem jak zdiąc oparcie od fotela tylnego a szkoda mi coś połamać .......

odkręciłem 4 śruby od oparcia które znalazłem po zdjęciu siedziska tylnej kanapy ale niestety dalej nie wiem co zrobić jeśli ktoś już wymieniał sprężyny z tyłu w e32 to proszę o podzielenie się doświadczeniem

Pozdrawiam i oczekuje pomocy mam na to tylko 3 dni świąteczne ....... :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny:

Opublikowano
Amora coprawda jeszcze nie ruszłem, ale oparcie owszem. Po odkręceniu śrub u dołu oparcia, musisz wyjąć zagłowki, przekręcić plastikowe zabezpieczenia (te, które wyglądają jak duże śruby na płaski śrubokręt) i wyjąć maskownice, które owe plastikowe zabezpieczenia trzymają. Wtedy oparcie zejdzie bez problemu.
Opublikowano

Tulejka amora pewnie zapieczona, musisz wybić amora z wahacza tylko tak żeby go nie uszkodzić jak wkładasz te same.

 

http://img502.imageshack.us/img502/8635/boge1lf2.jpg

 

Jak znasz angielski może Ci się przyda:

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/suspension/rear_shocks.htm

http://bmwe32.masscom.net/johan/rear_spring_strut/rear_spring_strut.html

 

Tu między innymi o ściąganiu kanapy:

http://bmwe32.masscom.net/sean750/LAD_dust_cover/ReplacingLADdustcover.htm

Opublikowano
ogólnie prosta robota ale amortyzator raczej zniszczysz jak tulejka mocno zapieczona
Nie zniszczysz...tylko cierpliwosci.Spryskaj to solidnie WD40 i zostaw nawet na cała noc.Potem stukaj na zmiane ale nie za mocno raz w amorek tzn w ta czesc gdzie jest tulejka a raz w ta czesc zlaczona z wachaczem...moja byla strasznie zapieczona ale poradzilem sobie nawet bez WD40...z tym specyfikiem powinno isc o wiele lepiej.Robiłem to kiedys w 730stce,bo jedna ze sprezyn pekla.Powodzonka zycze.
Opublikowano
jeśli jest naprawdę tuleja mocno zapieczona to i wd 40 niewiele zdziała(psikałem i nic),a nie chciałem walić młotem z całej siły,bo mam nivo(wiadomo ile jeden amortyzator kosztuje),jak masz możliwość użyj palnika,tylko delikatnie,żebyś nie spalił tulei gumowj.Podgrzewaj wachacz na około oczywiście z umiarem :wink: amortyzator zejdzie bez problemu,bez walenia z całej siły młotem :wink:
Nur bmw e32
Opublikowano

No dobra

możesz zrobić tak,,, bieżesz bolec metalowy ,,jakieś 20cm,,taki dopasowany na styk do otworu od śruby amorka

wkładasz bieżesz młotek i stukasz w prawo w lewo z góry zdołu

po kilku energicznych udeżeniach tuleja się zluzuje i wtedy starczy ją leciutko wybić

 

Palnika wyjątkowo ci tu nie polecam ,,, bo guma po przegrzaniu twardznieje i może się szybko rozlecieć mocowanie,,,

 

zrobisz jak uważasz

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Witam

dziękuje za rady

już wymontowałem amorki .....na końcu mojej tulejki amortyzatora była końcówka na klucz i pozwoliło mi to na "przekręcanie i pryskanie wd40"po paru chwilach tulejka się obluzowała i wyszła sama ......nie jestem zwolennikiem walenia młotem ani podgrzewania ....jakoś obeszło sie bez tego jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.