Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Swoje BMW kupiłem tydzień temu.Jest to 2.0i E-34 z końca 95 roku.

Problem tkwi w tym że po nagrzniu silnika coś dziwnie w nim cyka.

Raz za razem. Powiedzcie mi, chociarz w przyblirzeniu co to moze byc.

Przebieg 220 tyś.

 

Dzięki

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

Heh, szukaj igły w stogu siana. Troche bez sensu piszesz ze cos ci cyka - a z jakiej okolicy, w calym zakresie obrotow czy tylko wysokie, luz? Moze wtryskiwacze cykaja? Ale wtryskiwacze muszą cykać (no chyba ze robia prawdziwe jebut?). Napisz cos wiecej a nie tylko

 

coś dziwnie w nim cyka

 

Poszukaj i sie odezwij, pomysli sie!!!

POZdro

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Kłopot ten pojawia sie w całym zakresie obrotów ale tylko po nagrzniu silnika. Nie sądze żeby to było normalne gdyż mam porównanie z inną E-34, także 2.0i. Chyba będę musiał podjechać do warsztatu.

 

btw. autko mi dużo pali ok 18L/100km przy normalnej jeździe w mieście

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

Witam,

Ja miałem dziwne odgłosy wyraźnie dochodzące od spodniej części silnika (środek miski olejowej)... nastraszono mnie u jednego mechanika, że to któraś z panewek (było słychać wręcz skrobanie równomiernie z obrotami). Chcieli rozkładać miskę żeby zobaczyć co się dzieje.... Inny mechanik kazał mi zdjąć pasek i uruchomić silnik bez alternatora, pompy wody i wspomagania, tak też zrobiłem i co i kompletna cisza. Po założeniu paska troszkę się uspokoiło. Najprawdopodobniej pada któraś z rolek napinających pasek.

Może się to komuś przyda.... :)

Sama radość :)
Opublikowano

Jezeli symptomem jest metaliczne "cykanie" dobiegajace z gornej czesci silnika a ich czestotliwosc wzrasta z obrotami, przyczyna moze lezec w zaworach a doklanie w ich hydraulicznych popychaczach.

 

Problem opisales tak powierzchownie, ze jakakolwiek konkretniejsza diagnoza jest po prostu niemozliwa.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Sorry za mało profesjonalne podejście ale wogóle się na tym nie znam.

Powiem Ci tylko ze masz rację. Odgłos dochodzi z górnej części, mniej więcej przy bloku silnka. A czym więcej wcisne gazu tym szybciej "cyka"

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano
a nie "cykają" poprostu cewki ? u mnie jest własnie takie cykanie i slyszę je zawsze kiedy przytulam sie policzkiem do silniczka mojego cukiereczka.
Opublikowano
Sorry za mało profesjonalne podejście ale wogóle się na tym nie znam.

Powiem Ci tylko ze masz rację. Odgłos dochodzi z górnej części, mniej więcej przy bloku silnka. A czym więcej wcisne gazu tym szybciej "cyka"

Skoro masz problem z opisaniem usterki, z czego wynika ze na autach znasz sie tyle co ja na aptekarstwie :mrgreen: , to zastanow sie czy nie lepiej kupic puszke Zywca i podjechac do jakiegos mechanika niech to poslucha. Nie mowie od razu naprawiac ale mysle ze za browara usylyszysz diagnoze.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Witam

Moge sie tylko wypowiedziec co zrozumialem przez slowo cykanie.

Nie jest to napewno jakis dramatyczny odglos iwydaje mi sie .ze to moga

byc wtryskiwacze.

 

am pytanko.Czy wymieniles moze olej?

A pozatym na czym jezdzisz?

pozdrawiam

Opublikowano

Oleju nie wymieniałem. Według książki był wymieniany w grudniu na TEDEXa 10W 40. A i na moje oko wygląda on całkiem dobrze.

Myślisz żeby go wymienic ? btw. co z olejem w skrzyni ? Też wymienić ?

 

Powiedzcie mi czy moze mieć to związek z dużym spalaniem.

Pali mi 18L / 100km !!

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

W ktorym grudniu 2003 czy 2004?.Jezeli o4 to ok.jesli 03 to wymien.

Co do skrzyni to czesto sie nie wymienia sprawdz tylko poziom.

Cykaniem sie nie przejmuj za bardzo i sprobuj jakis srodek na wtryski bo

wlasciwie z tego co piszesz to nie widomo ile czasu auto bylo nieuzywane'

A w ogole to polecam brnzynke Supreme - troche drozsza ale bezsiarkowa i ladnia pachnie i podobno czysci wtryski.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Jezeli jezdzisz ostro to tyle spali ale przy normalnej jezdzie powinna spalic mniej.A mi sie wydaje ze to popychacze hydrauliczne Ci cykaja.Zobacz rano jak odpalasz silnik czy nie slychac takiego glosniejszego cykania.Tak przes sekunde,dwie po odpaleniu.Zrob to z otwartymi drzwiami,bo inaczej tego nie uslyszysz.
Opublikowano

Po odpaleniu silnika jest cisza jak zasiał. Silniczek idealnie mruczy.

Dopiero po nagrzaniu słychać ten dziwięk.

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano (edytowane)
moze olej traci troche swoje wlasciwosci jak jest goracy,nie uwazam oleju Tedex za zbyt dobry.Nie przejmuj sie tylko jezdzij. Edytowane przez alox
Opublikowano

Jutro zmienie olej i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zobaczymy też co "fachowcy" powiedzą na ten temat.

 

btw. lać syntetyk czy pół-syntetyk ?

przebieg 220.000

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

W sobotę byłem w warsztacie.

To metaliczne cykanie to popychacze zaworów. Martwi mnie tylko koszt wymiany 60zł za szt. x 24 :(

Gość który prowadzi warsztat mówił że można je spróbować wypłukać w oleju i założyć jeszcze raz, ale nie daje gwarancji że to zadziała.Taki zabieg kosztuje 300zł.

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

gosc weźmie 300 zl a zmiany nie bedzie(to najbardziej prawdopodobna wersja), tak wiec w najgorszej sytuacji jeździsz dalej chyba ze bardzo cyka to dobry znawca znajdzie ta szklanke cykajaca i wymieni tylko ta jedna a koszt to robocizna + 60 zł za szklanke, jednak dopuki nie wymienisz wszystkich nigdy 100% pewnosci ze bedzie cisza nie bedziesz mial.

 

A jezeli chodzi o wymiene oleju, to oczywiscie bym go wymienil, a na jaki to kwestia gust, mysle ze 10W40 podejdzie, marka zalezy od ciebie. Wymiana oleju w skrzyni biegow (manual) to nieduza kwota bo olej około 20 zł i wymiana 10-15 zł takze w całosci zamkniesz sie w 35 zł. Tylko sprawdz jaki olej nadaje sie do twojej skrzynki. Najprawdopodobniej dextron taki jak to automatów czerwony, ale sprawdź to.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Porzyjemy zobaczymy ;)

Jak się pogorszy to zrobię, trudno. Ale jak na razie nie będę się do tego dotykał.

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano
W sobotę byłem w warsztacie.

To metaliczne cykanie to popychacze zaworów.

Oczywiscie mialem racje. Trzeba zawsze sluchac wujka sainta :mrgreen:

 

Martwi mnie tylko koszt wymiany 60zł za szt. x 24 :(

Jezeli Cie to pocieszy to w razie takiej (odpukac!) naprawy u mnie bedzie x 32 :duh:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.