Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

spotkałem ostatnio z silnikiem M40 1,8 włożonym zamiast 1,6 z tym że głowica została ta sama! w zwiazku tym mam pytanie jak można sprawdzić blok silnika czy jest 1,8 czy 1,6 bez rozbierania?

wiem że w VW jest na bloku odlana pojemność a czy BMW też ma gdzieś jakies oznakowanie?

i czy taka kombinacja ma prawo dobrze chodzić przy starej elektronice?

 

i druga sprawa dotyczy numerów częsci podawanych w ETK są to numery BMW a jak można sprawdzić jaki to numer BOSCHA?

np: 13621734653 jaki jest odpowiednik BOSCHA

Opublikowano
Z boku silnika masz numer. Nad nim jest oznaczenie, już nie pamiętam początku ale za lietrką jedną lub dwoma jest 18 lub 16 i masz swoją pojemność. Co do głowicy to nie wiem, ale wałek rozrządu jest taki sam (przerabiałem temat jakieś dwa tygodnie temu) w 1,8 i 1,6 ( u mnie chodzi jak żyleta). Z drugiej strony jeśli wałek jest taki sam to głowica też chyba powinna ala tu strzelam :?:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

głowica i wałek jest taka sama to wiem napewno!

chodziło mi głównie o oznakowanie silnika!

wielkie dzięki jutro sprawdzę!

 

a jak z tymi numerami z ETK? zna ktoś odpowiedniki BOSCHA?

Opublikowano

to też wiem że jest różnica w średnicy ale chodziło mi jak to rozpoznać bloki!

i czy silnik 1.8 będzie chodził poprawnie przy osprzęcie z 1.6?

czy będą jakieś problemy?

 

i nadal pytam gdzie sprawdzić numer BOSCHA jaki to numer z ETK

Opublikowano

skoro jest większa pojemność to powinny chyba byś dłuższe czasy wtrysku? wiec nie wiem czy ten komputer wyda W 100%

SPOTKAŁEM W SILNIKU 1.8 INNY PRZEPŁYWOMIERZ więc jet jakaś różnica!

Opublikowano
Blok silnika możesz sprawdzić po numerach silnika. Pierwsze cztery cyfry w M40 1.6l to 164E, a dla 1,8l to 184E (dwie pierwsze cyfry to pojemność, trzecia to ilość cylindrów a czwarta to rodzaj paliwa). A co do silnika to nie ma różnicy w średnicy cylindra! Różnica polega tylko na skoku tłoka. Po prostu 1,8 ma wiekszy skok od 1,6 i stąd wieksza pojemność. Głowica i komputer są takie same. Zmieniasz wał i korby i masz 1,8.
Opublikowano
Mój ojciec jest mechanikiem i robił mi z moim silnikiem (sprowadziłem e36 1,8 M40 z udzkodzonym silnikiem), gdy szukałem silnika to oglądałem też 1,6 M40 i różnica na pewno jest w korbach, co do wału to dokładnie nie wiem, być może jest taki sam a byc może jest niewielka rożnica w przeciwwagach. Trzeba by to dokładnie pomierzyć, jeśli jest taki sam to wymieniasz tylko korby i już masz 1,8. Tłok jest identyczny i głowica też. Nawet ostatnio widziałem na allegro do sprzedania e36 1,6 po remoncie silnika i koleś pisał że jest przerobiny na 1,8. :shock:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
witam!

spotkałem ostatnio z silnikiem M40 1,8 włożonym zamiast 1,6 z tym że głowica została ta sama! w zwiazku tym mam pytanie jak można sprawdzić blok silnika czy jest 1,8 czy 1,6 bez rozbierania?

wiem że w VW jest na bloku odlana pojemność a czy BMW też ma gdzieś jakies oznakowanie?

i czy taka kombinacja ma prawo dobrze chodzić przy starej elektronice?

 

i druga sprawa dotyczy numerów częsci podawanych w ETK są to numery BMW a jak można sprawdzić jaki to numer BOSCHA?

np: 13621734653 jaki jest odpowiednik BOSCHA

 

Komputer definitywnie nie bedzie taki sam, chociaz przy takiej roznicy

pomiedzy 1.6 a 1.8 po wymianie gratow powinno dzialac - po prostu

przeplywomierz zmierzy wiecej powietrza i odpowiednio wydluzy

czasy wtrysku. Powinno sie to chyba jeszcze zmiescic w ramach regulacji

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.