Skocz do zawartości

M30B30 Słabo odpala, na zimnym przebiera, dużo pali


maslo_82

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, co to może być, na zimnymn silniku słabo odpala (czujnik temperatury jest nowy) jak odpali to odczuwalnie przebiera i falują obroty, jak sięrozgrzeje to niby jest ok ale mimo wszystko czuć nierówną pracę silnika. Pali na trasie 16l gazu (sekwencyjny), no i oczywisćie troszkę mocy brakuje. Świece były nowe, kable też, kopułka i palec też.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

MIałem identyczny problem!

problemy z zapalaniem , duze spalanie brak mocy strzały w przepływke...az w koncu po 3 miesiacach takich wyczynów...całkowity brak reakcji na rozrusznik i unieruchomione auto!! podmieniałem kazdy element (kable świece przepływka komputer ) i nic dalej nie odpalała...na samym końcu podmieniłem czujnik położenia wału....i od ręki odpaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tego szukać ?

Tzn w komorze silnika gdzie to się znajduje ?

 

Bo u mnie na Pb jest tak, że:

- zapala z problemem (trochę muszę pokręcić - jakieś 2-3 sekundy)

- nie wkręca się na obroty przy delikatnym przyśpieszaniu (ale przy pedale gazu w podłodze jest ogień).

 

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kole pasowym z zębami (strona prawa silnika od miejsca pasażera) śrubka na klucz 6-kątny nr 5 , przydatny dłuższy klucz,(polecam odkrecanie z kanału badź podnośnika) oraz zabawa z przewodem od czujnika....kóry jest podłączony do kompa żeby go umieścic z powrotem na miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tego szukać ?

Tzn w komorze silnika gdzie to się znajduje ?

 

Bo u mnie na Pb jest tak, że:

- zapala z problemem (trochę muszę pokręcić - jakieś 2-3 sekundy)

- nie wkręca się na obroty przy delikatnym przyśpieszaniu (ale przy pedale gazu w podłodze jest ogień).

 

 

pozdr

Mariusz

 

u mnie na Pb w końcowej fazie żywotności czujnika mozna bylo krecic po nawet 3- 4 minuty...a przepływka jest ok....jak z obrotami na jalowym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na Pb w końcowej fazie żywotności czujnika mozna bylo krecic po nawet 3- 4 minuty...a przepływka jest ok....jak z obrotami na jalowym??

 

Jałowe są git (na Pb). Jeśli zimny (tzn 1/4 skali) to jak zgaśnie jest wielki problem z odpaleniem. Gdy ciepły to 2-5 s i zapala (żenua).

Właściwie wymieniłem już wszystko, więc został tylko ten czujnik. Szkoda, że teraz w weekend są święta, bo tego nie załatwię.

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz klin na wale! Mialem u siebie podobne objawy. Najprosciej: wykrec pierwsza swiece, wloz w otwor cienki dlugi srubokret lub cos podobnego i przekrecaj powoli walem do momentu kiedy tlok bedzie w najwyzszym polozeniu (musisz to wyczuc tym srubokretem) i sprawdzic czy zgadza sie punkt na kole pasowym (punkt na kole oznaczony OT, znak jest na obudowie rozrzadu u gory nad kolem). Jezeli nie bedzie wychodzilo idealnie w punkcie to masz juz przyczyne. Powodzenia!
BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dowiedziałem się co może być przyczyną takiego przesunięcia, jakiś pajac mógł stwierdzić że na gazie drugiej generacji ma słabego kopa i przyspieszyć zapłon, bedzie wecej palił ale kopa wiecej bezie, a na benzynie bezie lipa na maksa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie co bylo bezposrednia przyczyna, ale u mnie ktos cos wczesniej grzebal przy silniku i za slabo dokrecil piastke kola pasowego. Jak rozebralem to klin byl zciety, a calosc byla przestawiona o jakies 15-20 stopni do tylu (zaplon opuzniony). W takim stanie przyspieche 0-100km/h mial ok 17sek. no i strzelal na gazie kiedy tylko chcial.
BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WitaM!!!

maslo_82 i jak twoja sprawa się zakończyła ?? Ponieważ ja mam baardzo podobny problem , pali mi 20 l , zalewa się , coś na mocy straciła i przebiera na wolnych obojętnie czy na zimnym czy na ciepłym , a zaczęło się to wszystko jak wywaliłem gaz ( 2 gen) , ale wywalając gaz wymieniłem świece na NGK , przeczyściłem krokowca , przepustnice , wyczyściłem przepływke leciutko papierkiem wodnym oraz różnymi chemikaliami że się prawie w środku świeci i nigdzie nie zacina :) . No i po tych zabiegach zaczęły się dziać takie jaja jak u kolegi maslo_82 :/ Co to możę być ?? POMÓŻCIE bo już pomysłu niemam.

Czy winne temu wszystkiemu mogą być niewyregulowane zawory ?? BO u mnie już dawwno powinny być , no ale żeby takie cuda się działy tylko przez niewyregulowane zawory ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od porządnego resetu zacząłem , niestety to nie przyniosło efektów , wręcz przeciwnie , po resecie przez pierwsze 30 km , spalił tyle litrów paliwa że aż sam sie pogubiłem :/ Teraz jakoś troche się uspokoiła i pali 18 :/ A przed resetami i przed wyjęciem gazu , paliła na benzynie ładnie koło 12,5-13 litrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dodam jako kompletny brak pomysłów kiedy to zaobserwowałem, że moje M30B35 lepiej chodzi z rozłączonym silniczkiem krokowym niż z podłączonym... Z rozpiętym po prostu leciutko i cichutko, tylko szarpnie ze dwa razy przy zejściu na wolne obroty. Jak podłączam instalację do silniczka, brdum brrdum brrrrdum i gaśnie... Zapewniam to nie krokowiec. Więc co? Motronic, bo chyba on steruje zaworem wolnych obrotów? Może ma ktoś pożyczyć takie cudo?

Bo reszta objawów identyczna jak u autora postu, dużo pali, itd.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.