Skocz do zawartości

Problem z tem. silnika w BMW E39 M5


Paweł Dąbrowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :D

Ostatnio pojawił się problem w mojej E39, zresztą to już w sumie bolączka w BMW, a chodzi właściwie o układ chłodzenia. Jakiś czas temu, zauważyłem, że stojąc w korku wskażnik temp. wchodzi prawie na czerwone pole, problem znikał w czasie jazdy - zapewne pod wpływem pędu powietrza. Sprawdziłem poziom chłodziwa, a tu 1/3 zbiornika. Kupiłem nowy płyn i zabrałem się odrazu za wymianę, zamiast go dolać. Spóściłem stary z chłodnicy i z bloku, po czym zalałem nowy, i tu moje zdziwienie :jawdrop: Weszło zaledwie 8l, zamiast 12,5l, mam problem także z odpowietrzeniem jej , pozatem jak dostaje temp. zaczyna wyżucać chłodziwo. Problem jest także z wentylatorem klimy pracuje jak chce, dosłownie warjuje. Nie wiem już gdzie tkwi problem, może ją żle odpowietrzyłem, może jest jakiś zawór do tego. Sam już nie wiem :duh: Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmesciłes tylko 8 litrów bo jak spuszczasz wode z chłosnicy to zostaje jeszcze woda w bloku slinika którą sie osobno spuszcza.

 

co do grzania silnika i ubytku wody w chłodnicy to miałem to samo, grzanie podczas postoju, podczas jazdy luz, okazało sie ze własnie wody jest za mało, wymieniłem ode, dosypałem uszczelniacz do chłodnic i teraz nie mam prawie zadnyc ubytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
stojąc w korku wskażnik temp. wchodzi prawie na czerwone pole, problem znikał w czasie jazdy - zapewne pod wpływem pędu powietrza.!!!

Typowy obiaw braku chłodzenia chłodnicy

Sprawdziłem poziom chłodziwa, a tu 1/3 zbiornika. !!!

Podczas grzania się motoru, płyn zostaje wyrzucony pod wpływem za dużego ciśnienia w układzie chłodzenia

Weszło zaledwie 8l, zamiast 12,5l, mam problem także z odpowietrzeniem jej , pozatem jak dostaje temp. zaczyna wyżucać chłodziwo. Problem jest także z wentylatorem klimy pracuje jak chce, dosłownie warjuje. Nie wiem już gdzie tkwi problem, może ją żle odpowietrzyłem, może jest jakiś zawór do tego. Sam już nie wiem :duh: Pomóżcie!!!

Nie spuściłeć całego płynu z układu chłodzenia. Nie pamiętam czy u Ciebie jest zaworek odpowietrzający, jesli go nie ma to układ powinien sam się odpowietrzyć. Jśli się nie odpowietrza, trzeba sprawdzić czy w układzie chłodzenia nie zbiera się przypadkiem CO2. Jeśli się zbiera, to czapka do zdjęcia :roll:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmesciłes tylko 8 litrów bo jak spuszczasz wode z chłosnicy to zostaje jeszcze woda w bloku slinika którą sie osobno spuszcza.

 

co do grzania silnika i ubytku wody w chłodnicy to miałem to samo, grzanie podczas postoju, podczas jazdy luz, okazało sie ze własnie wody jest za mało, wymieniłem ode, dosypałem uszczelniacz do chłodnic i teraz nie mam prawie zadnyc ubytków.

 

 

Płyn spósciłem z chłodnicy i z bloku, tak że był czysty silnik, więc nie wiem dlaczego weszło tylko 8l. Co do zaworu odpowietrzającego też tak sobie myśle, że może go nie być, bo w każdej innej 5 jest on po przeciwnej stronie zbiorniczka wyrównawczego, a u mnie go nie ma. A macie może jakąs instrukcje albo lekturę żebym mógł to sobie sprawdzić :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Płyn spósciłem z chłodnicy i z bloku, tak że był czysty silnik, więc nie wiem dlaczego weszło tylko 8l.

Wniosek, ze coś jest nie tak. Sprawdź drożność wężyka zwrotnego naczynia wyrównawczego płynu chłodzacego. Moze się przytkało i stad brak samoodpowietrzenia. Może elektrozawory nagrzewnicy się zablokowały :?: Jak sobie nie poradzisz, to zapraszam do mnie do warsztatu w Raszynie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z tą uszczelką się jednak nie spieszył zaczął bym od sprawdzenia termostatu (prosty test ze szklanką gorącej wody), sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym czy płyn leci( jeżeli tego brak to pompa wody wyzionęła ducha, ale raczej to nie to), masz problem z oddawaniem ciepła może chłodnica jest zakamieniona - u mnie była główną przyczyną problemów z chłodzeniem. Oprócz tego należy sprawdzić czy wisco załącza się prawidłowo.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od najtanszych i najszybszych mozliwych przyczyn takich jak odpowietrzanie , viso czy termostat. uszczelka pod glowica to ostatni najdrozszy krok, komputer raczej nic nie pomoze. widze ze jestes z Jaktorowa, bardzo blisko mnie pozdrawiam
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zalewania płynem musisz "wydusić" z silnika największą ilość powietrza podczas ściskanie górnego węża......jeśli zauważysz, że płynu w zbiorniczku zaczyna ubywać, to ściskaj węża do momentu, aż z przelewu, czyli wężyka odpowietrzającego zacznie wydostawać się płyn w momencie ściśnięcia. Płyn ten będzie wydostawał się ze ścianki bocznej otworu wlewowego do zbiorniczka. I ten właśnie objaw jest wyznacznikiem dobrze odpowietrzonego układu......obserwuj go w dalszych czynnościach.

Gdy już będziesz pewien, że układ odpowietrzyłeś w miarę swoich możliwości, to odpal silnik i trzymaj go na takich obrotach, aby płyn z tego otworu wydostawał się widocznym siurkiem.....nie więcej jednak niż 2500 tys. obrotów, gdyż nie potrzeba szybkiego nagrzewania się. Jeśli płyn nadal nie wydostaje się wspomagaj odpowietrzanie ściskaniem węża.

W fazie nagrzewania istotne jest aby pojawiło się ogrzewanie wnętrza auta. Gdyby ogrzewania nie było to delikatne przegazówki byłyby pomocne.

 

Osiągnięcie temperatury właściwej i wydostawanie się płynu z otworu odpowietrzania przy działającym ogrzewaniu jest wyznacznikiem prawidłowego odpowietrzenia.

Może jednak dojść do sytuacji, że płyn w zbiorniczku zacznie się podnosić, z chęcią do wylewania się, co jest prawdopodobne. Problemem u Ciebie w pierwotnej usterce, było grzanie się silnika podczas postoju co ewidentnie wskazuje na niewydolność visca. Gdy chłodnica osiągnie już właściwą temperaturę silnika i nie będzie mogła oddać do silnika schłodzonego płynu, to silnik zacznie się zbytnio nagrzewać, co doprowadzi do objawów zapowietrzania poprzez gotujący się płyn.

Wyłącz klimatyzację w procesie odpowietrzania, załącz na full ogrzewania w aucie a najlepiej wymień visco, gdyż i tak jest do wymiany, a unikniesz mylących powodów zbytniego wzrostu temperatury silnika podczas odpowietrzania.

 

Gdy silnik osiągnie temperaturę, ogrzewanie będzie funkcjonować, dolny wąż z chłodnicy zacznie się nagrzewać i co istotne płyn z otworu odpowietrzającego będzie się utrzymywał, to niezależnie od tego, czy płyn w zbiorniczku będzie się podnosił czy nie układ jest odpowietrzony......to jest ten jeden jedyny moment, który przy występujących innych usterkach decyduje o właściwym odpowietrzeniu.

 

W silnikach w których zastosowano termostat z dodatkową grzałką wspomagającą pracę termostatu, moment otwarcia termostatu jest bardzo późny co oznacza znacznie wyższą temperaturę panującą w układzie chłodzenia......przekracza ona 100 stopni, a taka temperatura przyczynia się znaczącej rozszerzalności płynu i wyrzucaniu poprzez korek wlewu nadmiaru.....może to być mylące z gotowaniem się płynu.

Po uzyskaniu pewności prawidłowego odpowietrzenia układu, o którym pisałem powyżej zalecam więc zakręcenie korka wlewowego przed dalszymi fazami nagrzewania się chłodnicy i wyrzucaniu płynu poprzez korek nadmiaru.

 

Nagrzewający się powrót z chłodnicy do silnika jest dowodem na dobrze funkcjonujący układ chłodzenia (obieg płynu) czyli właściwe odpowietrzenie i jeśli temperatura silnika zacznie wzrastać w momencie kiedy powrót ten będzie tak samo gorący jak wąż górny, to decyduje to o konieczności wymiany visca z racji jego niewydolności.

 

Wentylatorem elektrycznym klimy proponuję się nie sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.