Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów :D

Ostatnio pojawił się problem w mojej E39, zresztą to już w sumie bolączka w BMW, a chodzi właściwie o układ chłodzenia. Jakiś czas temu, zauważyłem, że stojąc w korku wskażnik temp. wchodzi prawie na czerwone pole, problem znikał w czasie jazdy - zapewne pod wpływem pędu powietrza. Sprawdziłem poziom chłodziwa, a tu 1/3 zbiornika. Kupiłem nowy płyn i zabrałem się odrazu za wymianę, zamiast go dolać. Spóściłem stary z chłodnicy i z bloku, po czym zalałem nowy, i tu moje zdziwienie :jawdrop: Weszło zaledwie 8l, zamiast 12,5l, mam problem także z odpowietrzeniem jej , pozatem jak dostaje temp. zaczyna wyżucać chłodziwo. Problem jest także z wentylatorem klimy pracuje jak chce, dosłownie warjuje. Nie wiem już gdzie tkwi problem, może ją żle odpowietrzyłem, może jest jakiś zawór do tego. Sam już nie wiem :duh: Pomóżcie!!!

Opublikowano

zmesciłes tylko 8 litrów bo jak spuszczasz wode z chłosnicy to zostaje jeszcze woda w bloku slinika którą sie osobno spuszcza.

 

co do grzania silnika i ubytku wody w chłodnicy to miałem to samo, grzanie podczas postoju, podczas jazdy luz, okazało sie ze własnie wody jest za mało, wymieniłem ode, dosypałem uszczelniacz do chłodnic i teraz nie mam prawie zadnyc ubytków.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
stojąc w korku wskażnik temp. wchodzi prawie na czerwone pole, problem znikał w czasie jazdy - zapewne pod wpływem pędu powietrza.!!!

Typowy obiaw braku chłodzenia chłodnicy

Sprawdziłem poziom chłodziwa, a tu 1/3 zbiornika. !!!

Podczas grzania się motoru, płyn zostaje wyrzucony pod wpływem za dużego ciśnienia w układzie chłodzenia

Weszło zaledwie 8l, zamiast 12,5l, mam problem także z odpowietrzeniem jej , pozatem jak dostaje temp. zaczyna wyżucać chłodziwo. Problem jest także z wentylatorem klimy pracuje jak chce, dosłownie warjuje. Nie wiem już gdzie tkwi problem, może ją żle odpowietrzyłem, może jest jakiś zawór do tego. Sam już nie wiem :duh: Pomóżcie!!!

Nie spuściłeć całego płynu z układu chłodzenia. Nie pamiętam czy u Ciebie jest zaworek odpowietrzający, jesli go nie ma to układ powinien sam się odpowietrzyć. Jśli się nie odpowietrza, trzeba sprawdzić czy w układzie chłodzenia nie zbiera się przypadkiem CO2. Jeśli się zbiera, to czapka do zdjęcia :roll:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
zmesciłes tylko 8 litrów bo jak spuszczasz wode z chłosnicy to zostaje jeszcze woda w bloku slinika którą sie osobno spuszcza.

 

co do grzania silnika i ubytku wody w chłodnicy to miałem to samo, grzanie podczas postoju, podczas jazdy luz, okazało sie ze własnie wody jest za mało, wymieniłem ode, dosypałem uszczelniacz do chłodnic i teraz nie mam prawie zadnyc ubytków.

 

 

Płyn spósciłem z chłodnicy i z bloku, tak że był czysty silnik, więc nie wiem dlaczego weszło tylko 8l. Co do zaworu odpowietrzającego też tak sobie myśle, że może go nie być, bo w każdej innej 5 jest on po przeciwnej stronie zbiorniczka wyrównawczego, a u mnie go nie ma. A macie może jakąs instrukcje albo lekturę żebym mógł to sobie sprawdzić :?: :?:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Płyn spósciłem z chłodnicy i z bloku, tak że był czysty silnik, więc nie wiem dlaczego weszło tylko 8l.

Wniosek, ze coś jest nie tak. Sprawdź drożność wężyka zwrotnego naczynia wyrównawczego płynu chłodzacego. Moze się przytkało i stad brak samoodpowietrzenia. Może elektrozawory nagrzewnicy się zablokowały :?: Jak sobie nie poradzisz, to zapraszam do mnie do warsztatu w Raszynie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Ja bym z tą uszczelką się jednak nie spieszył zaczął bym od sprawdzenia termostatu (prosty test ze szklanką gorącej wody), sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym czy płyn leci( jeżeli tego brak to pompa wody wyzionęła ducha, ale raczej to nie to), masz problem z oddawaniem ciepła może chłodnica jest zakamieniona - u mnie była główną przyczyną problemów z chłodzeniem. Oprócz tego należy sprawdzić czy wisco załącza się prawidłowo.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
zacznij od najtanszych i najszybszych mozliwych przyczyn takich jak odpowietrzanie , viso czy termostat. uszczelka pod glowica to ostatni najdrozszy krok, komputer raczej nic nie pomoze. widze ze jestes z Jaktorowa, bardzo blisko mnie pozdrawiam
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano

Podczas zalewania płynem musisz "wydusić" z silnika największą ilość powietrza podczas ściskanie górnego węża......jeśli zauważysz, że płynu w zbiorniczku zaczyna ubywać, to ściskaj węża do momentu, aż z przelewu, czyli wężyka odpowietrzającego zacznie wydostawać się płyn w momencie ściśnięcia. Płyn ten będzie wydostawał się ze ścianki bocznej otworu wlewowego do zbiorniczka. I ten właśnie objaw jest wyznacznikiem dobrze odpowietrzonego układu......obserwuj go w dalszych czynnościach.

Gdy już będziesz pewien, że układ odpowietrzyłeś w miarę swoich możliwości, to odpal silnik i trzymaj go na takich obrotach, aby płyn z tego otworu wydostawał się widocznym siurkiem.....nie więcej jednak niż 2500 tys. obrotów, gdyż nie potrzeba szybkiego nagrzewania się. Jeśli płyn nadal nie wydostaje się wspomagaj odpowietrzanie ściskaniem węża.

W fazie nagrzewania istotne jest aby pojawiło się ogrzewanie wnętrza auta. Gdyby ogrzewania nie było to delikatne przegazówki byłyby pomocne.

 

Osiągnięcie temperatury właściwej i wydostawanie się płynu z otworu odpowietrzania przy działającym ogrzewaniu jest wyznacznikiem prawidłowego odpowietrzenia.

Może jednak dojść do sytuacji, że płyn w zbiorniczku zacznie się podnosić, z chęcią do wylewania się, co jest prawdopodobne. Problemem u Ciebie w pierwotnej usterce, było grzanie się silnika podczas postoju co ewidentnie wskazuje na niewydolność visca. Gdy chłodnica osiągnie już właściwą temperaturę silnika i nie będzie mogła oddać do silnika schłodzonego płynu, to silnik zacznie się zbytnio nagrzewać, co doprowadzi do objawów zapowietrzania poprzez gotujący się płyn.

Wyłącz klimatyzację w procesie odpowietrzania, załącz na full ogrzewania w aucie a najlepiej wymień visco, gdyż i tak jest do wymiany, a unikniesz mylących powodów zbytniego wzrostu temperatury silnika podczas odpowietrzania.

 

Gdy silnik osiągnie temperaturę, ogrzewanie będzie funkcjonować, dolny wąż z chłodnicy zacznie się nagrzewać i co istotne płyn z otworu odpowietrzającego będzie się utrzymywał, to niezależnie od tego, czy płyn w zbiorniczku będzie się podnosił czy nie układ jest odpowietrzony......to jest ten jeden jedyny moment, który przy występujących innych usterkach decyduje o właściwym odpowietrzeniu.

 

W silnikach w których zastosowano termostat z dodatkową grzałką wspomagającą pracę termostatu, moment otwarcia termostatu jest bardzo późny co oznacza znacznie wyższą temperaturę panującą w układzie chłodzenia......przekracza ona 100 stopni, a taka temperatura przyczynia się znaczącej rozszerzalności płynu i wyrzucaniu poprzez korek wlewu nadmiaru.....może to być mylące z gotowaniem się płynu.

Po uzyskaniu pewności prawidłowego odpowietrzenia układu, o którym pisałem powyżej zalecam więc zakręcenie korka wlewowego przed dalszymi fazami nagrzewania się chłodnicy i wyrzucaniu płynu poprzez korek nadmiaru.

 

Nagrzewający się powrót z chłodnicy do silnika jest dowodem na dobrze funkcjonujący układ chłodzenia (obieg płynu) czyli właściwe odpowietrzenie i jeśli temperatura silnika zacznie wzrastać w momencie kiedy powrót ten będzie tak samo gorący jak wąż górny, to decyduje to o konieczności wymiany visca z racji jego niewydolności.

 

Wentylatorem elektrycznym klimy proponuję się nie sugerować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.