Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zamiar zmienić moją E30 na E36,tylko waham się pomiędzy silnikami 1,8m43 a 1,8is,co wybrać,wiem że is dysponuje większą mocą i momentem obrotowym,ale na pewno również tak jak m43 i m 40 jakieś wady ma,proszę pomóżcie,pozdrawiam:)
Opublikowano
Szczerze ci powiem po 3 latach eksploatacji że 318is ma tylko jedną wadę za mało mocy i o 2 cylindry za mało. No i niektóre części ma trochę droższe i trudniej je dostać. Poza tym same zalety najlepsze R4 wsadzane do BMW w tamtych latach.
BMW forever!!!
Opublikowano
Jestem szczesliwym posiadaczem tego silniczka. jest to m44 318is i tak...autko jest dynamiczne a zarazem oszczedne. osiagi ma identiczne jak 320 lecz jak wiadomo jest inne brzmienie ale....mi sie podoba i tak :)
Opublikowano

Dla mnie największą wadą is-a jest słaba elastycznośc silnika.

A co do spalania to uważam że przy 1.8 nie jest kolorowo (mam na myśli miasto). Fakt ciężar budy i 140KM z tej pojemności robią swoje.

 

Ale z samym silnikiem nigdy problemów nie miałem żadnych :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
A jak to jest z silniczkiem M43? To podobno odświeżony m40, ale o dziwo mocą ledwie 118 koni? Prawda Ci to? Czy może w czymś dorównuje iesom?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hm, moze powiecie mi dlaczego niektórzy "mechanicy" u mnie w miescie mowia ze silnik w IS-ie jest najbardziej nieudanym silnikiem bmw? ze jest nietypowy i najlepiej pozbyc sie samochodu z takim silnikiem. czy pier... glupoty, czy sa takimi idiotami i maja informacje wyssane z palca, gadaja tylko tak zeby zdenerowac i zniechecic????? mam juz dosyc tych jeb,.. pseudo mechaników którzy rozumy pozjadali.

Prosze o odswiezenie tematu, powiedzcie mi czy macie jakies konkretne problemy ktore wystepuja w tym silniku a w innych nie, bo mi sie wydaje ze zarówno w silnikach isa jak i innych problemy takie same sie trafiaja... pozdrawiam

 

Dostajesz ostrzeżenie za przeklinanie, wykropkowane to też przekleństwo!

Moderator

Opublikowano
Używam takiego silnika od 2 lat (M44) i jak dla mnie nie ma wad (nawet się zrymowało!). Fakt - jeżeli chcesz słyszeć brzmienie rzędowej szóstki to zapomnij, w końcu to tylko 4 garnki, ale poza tym nie ma się do czego przyczepić. Jeździ przyzwoicie, osiągi zadowalające, o spalaniu nie będę pisał, bo zaraz zacznie się nowy wątek w stylu: co ty chłopie piszesz, to niemożliwe! Żadnych problemów, usterek czy innych wpadek, mogę z czystym sumieniem polecić.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Hm, moze powiecie mi dlaczego niektórzy "mechanicy" u mnie w miescie mowia ze silnik w IS-ie jest najbardziej nieudanym silnikiem bmw? ze jest nietypowy i najlepiej pozbyc sie samochodu z takim silnikiem. czy pier... glupoty, czy sa takimi idiotami i maja informacje wyssane z palca, gadaja tylko tak zeby zdenerowac i zniechecic????? mam juz dosyc tych [bAD],.. pseudo mechaników którzy rozumy pozjadali.

 

Nie przejmuj się tym co mówią. Sam już sobie odpowiedziałeś na własne pytanie więc śmiej się z nich i tyle. Ja mam ten silnik w kompakcie i jedyny problem miałem z uszczelką pokrywy zaworów - kupiłem za tanią. Oryginalna wytrzymała "tylko" 13 lat.

Jeśli ktoś ma olej w głowie i jeździ normalnie samochodem, wszystko sprawdza w nim na czas to nie ma takiej opcji żeby coś się złego stało w tym silniku. To jest na prawdę udany silnik, potrafi spalać poniżej 8 litrów. Rura wydechowa nie ma śladów sadzy w środku, pokaż mi taki inny silnik.

To jedyny słuszny silnik do małych BM-ek.

 

To, że jest mało elastyczny... hmmm nie mam porównania, ale mam jeszcze ten z klapowym przepływomierzem. Przypuszczam, że ten M44 z masową przepływką nie ma takiej "dolegliwości" - jeśli tak to można nazwać :mrgreen:

 

Jeszcze jedno - poszukaj dobrego mechanika, mądrego, nie takiego co wszystko wie. Tacy nie istnieją. Sam nie za dużo wiem a do mnie do warsztatu przyjeżdżają klienci i się żalą że im ktoś coś spierniczył...

Różne cuda się widuje, ale jak czegoś nie wiem to nie zabieram głosu bo nigdy nie wiadomo z kim rozmawiamy

:mrgreen:

Opublikowano

Wy piszecie o silnikach m44? ja mam m42.

Powiedzcie mi jeszcze co myslicie o zamiennikach, mianowicie o wymianie zaworów, czy te wymienione beda mialy jakas zywotnosc?

Czy da sie na tym jezdzic? Trwale w miare? Tak sie obawiam, jutro odbieram samochod i boje sie, ze bedzie kibel i rozpadnie sie :( Niby to zamienniki a nie oryginal, co o tym myslicie?

Opublikowano
Zamienniki może nie są tak trwałe jak oryginały ale bez przesady napewno kilka lat wytrzymają zwłaszcza jak nie ma gazu. M44 i M42 to praktycznie ten sam silnik tylko M44 jest odrobinę unowocześniony ma trochę inny osprzęt. Ja mam M42 i spisuje się świetnie.
BMW forever!!!
Opublikowano
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem m43 no i nie ma na co narzekać. Spalanie do zaakceptowania, dynamika jakaś tam jest :) Ale teraz jakbym miał znowu kupować e36 było by to na pewno jakieś R6. Czytałem to wiele razy na tym forum ale sam nie dowierzałem dopóki sam się o tym nie przekonałem, tak to jest :) Więc zastanów się dobrze jaki chcesz silnik, pozdrawiam.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.