Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moi Drodzy...kiedys poruszyłem temat wymiany krzyzaka w wale napedowym w BMW 740.Napisalismy o tym kilka postow i skonczyło sie.Sam krzyzak nie jest dostepny w serwisie...trzeba kupic wał...cena,bagatela,530 euro.U mnie jest krzyzak zapieczony i za rada forumowiczow moczylem wal w oleju...pomoglo...na 3 tys km.Do czego dąze,otoz pogrzebalem troche w internecie i znalazłem firme w Szczecinie,ktora zajmuje sie regeneracja wałow napedowych,zadzwonilem i co mi powiedziano-cena krzyzaka z wymiana 100zł plus wywazenie wału 180zł...razem miescisz sie w 3ech stowkach.Daja gwarancje.Nawet jesli wał jest krzywy np po wypadku wymieniaja rure.Nie wydaje wam sie to dziwne,ze w BMW nie jest dostepny sam krzyzak?Wiem,ze zaraz pojawia sie posty,ze jesli mnie nie stac na BMW to zebym sobie kupil matiza,ale wydatek 530 euro na cały wal ,w ktorym uszkodzony jest tylko krzyzak to duzo newet dla posiadaczy drozszych i nowszych modeli.Rozumiem,ze BMW to drogie auta i trzeba sie liczyc z kosztami ale Volvo tez za tanie nie uchodza a krzyzak dostaniesz bez problemu za psie pieniadze.Troche to nie fair ze strony BMW w stosunku do klientow.Dlatego jak tylko pojade do Polandii udam sie do Szczecina i wymienie ten krzyzak.Dodam jeszcze,ze chcialem kupic uzywany wał ale dostac uzywke do 740iL rowna sie z duuuzym szczesciem.Pozdrawiam.PS jesli ktos chce moge podac namiary na firme w Szczecinie.
Opublikowano

Zacznijmy od tego że kżyżaki na wale są dwa :D

ciekawe który się zapiekł,,,i napewno moczyłeś w zwykłym oleju

 

Dodam jeszcze że kżyżaki są nierozbieralne :) trzeba by było miec spacjalną tokarke aby sam kżyżak wymienic

 

Inna sprawa to toka że kżyżaki są bardzo solidne i w większości aut wytrzymają cały okres ekspatacji pojazdu

 

Mogli by niby samą częśc z kzyzakami sprzedawac,,, ale i tak po złożeniu trzeba wał wywazac wiec BMW nam tego oszczedziło :mrgreen: :mrgreen:

TO juz takie moje tlumaczenie troche naiwne ale zawsze jakieś :wink:

 

A co do tej firmy jesli ceny sa prawdziwe to wymieniaj i to szybko zanim sie rozmysla

 

Nawet za 200zł nie zabrał bym sie za samą wymiane tego a oni jeszcze krzyzak dożucają :dance: trafiło ci sie :clap:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Nie wiem czy sa 2 krzyzki,w mojej jest jeden tuz przy podporze walu.W wielu wersjach sa jeszcze tuz przy skrzyni.U mnie jest zapieczony tak,ze na jednej ośce chodzi lala a druga jest zapieczona co przy przyspieszaniu daje efekt bicia.Dzwonilem tam dzisiaj i facet powiedzial mi,ze maja krzyzaki do BMW,zaden problem.Przywiezc wal i za kilka godzin do odebrania...koszt 280zł.Sprawdzałem dzisiaj dla porownania koszt krzyzaka do Volvo 940.W BILTEMIE w Norwegii kosztuje 90 koron czyli 40zł,zatem nie jest to droga czesc.Gdyby w BMW sam krzyzak kosztował 500zł nie zastanawiałbym sie nawet sekundy nad kupnem,bo wiem,ze oryginal to oryginał.Ale nie dostaniesz samego krzyzaka wiec ciesze sie,ze mozna to zrobic gdzies na boku za 300zł.
Opublikowano
Podepnę się, bo też mam bicie przy przekraczaniu 90km/h. czy w 735 wał jest podobnie skonstruowany jak w 740? Jeszcze go nie wyjmowałem, a czeka mnie to lada moment.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Przem777, ja miałem lekkie bicie przy większej prędkości i wtedy kiedy za szybko puściłem sprzęgło ... Kiedy auto wisiało i robili sprzęgło, podrzuciłem im podporę wału (łożysko pośrednie z tym czymś :D ), bo się nie znam, ale widziałem że już całe zdemolowane było - i pomogło. Teraz żadnych stuków i puków ;)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
Bardzo możliwe. Przypuszczalnie nie da się tego zdiagnozować zanim samochód "nie zawiśnie". Jednakowoż bardzo niemiłe jest to uczucie kiedy jadąc równomiernie od 90km/h zaczyna się telepanie kierownicą i trzęsie karoserią. Od razu dopiszę, żeby nikt się nie pobudził, że koła są wyważone, a wstrząsy znikają wraz z odjęciem gazu lub przy kontynuacji przyspieszania. trzęsie tylko przy równej jeździe od 90km/h.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

HA! Przemo, dokładnie takie objawy miałem w moim mercedesie - 100% podpora wału! W BMW objawiało się to nieco inaczej, bo nie było wibracji, tylko tłuczenie przy zmianie biegów i przy większej prędkości na jałowym biegu tłukł mi wał o podwozie.

 

Podpora do BMW to jakieś 60-80 PLN :) Kup i niech montują - wydasz nieduże pieniądze a sam się przekonasz.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
W takim razie bardzo dziękuję. Zatem czas zakupić takową. O ile się nie mylę jest jedna podpora w 735 w automacie?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Przemo u mnie takie same objawy byly a przy przyspieszaniu mocniejsze wibracje.Kupilem podpore walu zanim podwiesilem auto i co sie okazalo...moja stara podpora jak nowka tylko krzyzaczek do wymiany...zapieczony.Oryginalna podpora do 740 zaplacilem 170 zł ale to nic teraz jak bede wymieniał krzyzak to załoze te nowa podpore i bedzie wiadomo ze wszystko lalka.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.