Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesć

 

Ostatnio moja narzeczona odbierała auto z warsztatu i poproszona mnie o uzyskanie od mechaników informacji na temat punktu gdzie najlepiej naprawić ASB dostała odpowiedź że oni to by wysłali do niemiec. Nie wiem na ile to jest prawda ale podobno mają jakis kontakt gdzie skrzynie wysyła sie kurierem i jakas tam firma wymienia całe jej bebechy zostawiając jedynie obudowę. Podobno kosztuje to w granicach 1000 Euro. Czy słyszeliście coś na ten temat??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy słyszeliście coś na ten temat??

Nie słyszałem :roll: Napisz co się dzieje z ASB :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Skrzynia zachowuje sie dość nieprzewidywalnie. Strasznie szarpie na pierwszych dwóch biegach. Najbardziej jest to odczuwalne przu ruszaniu. Czasem robie takie kangury jak "skupieni" w samochodach z oznaczeniem L na dachu. Często też szarpie przy zmianie z 1 na 2 bieg. Do tego jeszcze to świstanie. Podobno to jakiś "checkball na pierwszym pistonie " czy whatever. Zrobiłem tak już z 50 tyś bo podobno poza piszczniem nie ma to efektów ubocznych. W każdym razie muszę coś z tym zrobić bo przy ruszaniu nie dość że robie hopy to jeszcze świszcze jak TDI :-)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Olej i filtr wymieniałes :?: Sterownik ASb był testowany :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Smutny740 sa rejony w Polsce gdzie naprawde nie ma jak przetestowac i naprawic skrzyni biegow. Jestes z Warszawy i w okolicach (Nadarzyn na przyklad) masz kilku dobrych specjalistow. I pewnie juz wiesz, ze skrotow nie ma - bedzie Cie to kosztowalo. Samo przetestowanie 200-400 zł, ale przynajmniej bedziesz wiedzial na czym stoisz i jakie masz opcje - probowac naprawiac czy szukac uzywanej na ktora sprzedawca wystawi chociaz krotka gwarancje.
Opublikowano
Skróty? Z tego, co przeczytałem w innym poście, Smutny dał za remont piątaka, więc raczej nie robił go na skróty. Powiedz mi tylko Smutny, czy twoich problemów nie było zaraz po remoncie? Jescze raz powtórzę, że to o czym piszesz, wygląda na defekt związany z płytą sterującą/elektrozaworami. Warsztat powinien to sprawdzić. Oczywiście nie sprawdzi samej płyty, ale może ją podmienić na inną. No chyba, że nie ma innej.
Opublikowano

Odrazu po odebraniu było coś nie tak, ale myślałem że musi sie wszystko poukładać i troche nie po drodze mi było do warszartu. Pojechałem na wymiane oleju po niby dotarciu i tak naprdawde nic sie nie zmieniło. Myśle że faktycznie może być to wina przycinającego sie sterowania które pewnie uległo uszkodzeniu w trakcie jazdy z uszkodzoną skrzynią a teraz tylko sie pogorszyło. Tą całą płytę można kupić osobno ??

Jak sie zrobi cieplej to odstawie auto do jakiegoś fachowego warsztatu i niech robią wszystko co potrzeba

Opublikowano

Płyty musisz szukać w warsztatach naprawiających ASB. Raczej tylko używana wchodzi w grę (boję się pomyśleć o cenie nowej) Kupno jej w warsztacie ma ten plus, że najpierw ją założą, i sprawdzą, czy to faktycznie ona stanowi przyczynę niedomagań Twojej skrzyni. Przyczyny mogą tkwić w samej płycie (jeśli ktoś np. spuści lub zaleje olej przy gorącej skrzyni, płyta lubi się wygiąć) lub w elektrozaworze/rach (np. zniszczenie gładzi przez opiłki) lub poprostu któryś się wiesza. Trzeba próbować eliminować poszczególne podzespoły.

 

Robiąc remot skrzyni, pamiętajcie, że po złożeniu wszystko ma działac jak należy. Nic się tam nie dociera, ani nie układa. (wyjątkiem są skrzynie, które po rozebaniu i złożeniu trzeba podpiąć pod komp celem kalibracji - np. niektóre modele Chryslera, lub 'uczące się' stylu jazdy. W naszych ZF, takie akcje nie występują)

Opublikowano

Widze że kolega Banol ma w tym temacie sporą wiedzę. Chyba właśnie taką ścieżkę obiorę. Może najpierw pojade na jakieś testy a potem zapytam fachowców "co z tym fantem zrobimy". Chyba na uszach bym stanął jakby się okazało ze naprawa wyniesie w granicach 2 koła.

W każdym razie dziękuje i jak już zrobię testy nie omieszkam podzielić sie ich wynikiem.

 

Pozdrawiam wszystkich !!!!!

Opublikowano
co do skrzyni ZF może byc taka cena za naprawę ale wątpię jak już to wychodzi standard granica 2300 Euro za naprawę i 12-24 miesiące gwarancji zależnie ile extra dopłaty zawołają
Opublikowano
kolego rada nie przerażaj się na początek kosztami mogą być niewielkie najważniejsze znajdż dobry profesjonalny warsztat który np. potrafi po podpięciu testera zdiagnozować elektr. zawory na ogół jest to problemem dla pseudo- warszt. szukaj dobrego elektr.- a nie od razu speca od kapitalek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.