Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Bardzo zastanawia mnie temat uturbiania w wyżej wymienionych modelach. Mam wiele pytań i wątpliwości. Szukałem na forum ale jakoś nie znalazłem tematu mnie interesującego.

1. Jaka jest "bezpieczna" moc do osiągnięcia na tych silnikach(bez kutych elementów)?

2. Jakie są koszty kutych elementów do tych silników?

3. Dla niektórych śmieszne pytanie ale dla mnie takie same jak wszystkie inne. Ile będzie po takich modyfikacjach wynosić spalanie?

4. Ile może kosztować uzyskanie http://pl.youtube.com/watch?v=O6b_ZO8X6Lg&feature=related takich efektów?

 

I to narazie tyle pytań jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę. Pewno zaraz wyleci jakiś [cenzura] z postem nie na temat z głupimi pytaniami a ja się tylko grzecznie pytam i chciałbym trochę się dowiedzieć w końcu od tego są fora. :D

Opublikowano
Z tego co słyszałem to koszty około 13000zł. Nie są to wcale głupie pytania.Powtarzam słyszałem.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
Zrobienie projektu na dobrych komponentach trzeba liczyć 13000 i w góre. Nie łap się tylko na gotowe kit-y z e-bay'a za 499$ bo to i tak nieliczna część komponentów które trzeba wymienić a po drugie jakość tego kit'u to naprawde kit.
Opublikowano
Zrobienie projektu na dobrych komponentach trzeba liczyć 13000 i w góre. Nie łap się tylko na gotowe kit-y z e-bay'a za 499$ bo to i tak nieliczna część komponentów które trzeba wymienić a po drugie jakość tego kit'u to naprawde kit.

 

Że te kity są do kitu to tak myślałem. Mój projekt ma się opierać na metodzie monster stodoła i szlifierka w dłoni+znajomy mechanik. Ale teraz przynajmniej wiem ile musiałbym odłożyć na naprawdę dobry projekt. A jakie moce są uzyskiwane przy takim wkładzie?

 

O ile się nie mylę to lepie i taniej wyjdzie swap na silniczek z M5.

Opublikowano
Zależy co założysz za cel i ile będziesz chciał osiągnąć. Wszystko praktycznie opiera się o turbo. Jakie i z jakim ciśnieniem ma pracować. Reszte praktycze dobiera się do tego. Temat rzeka i sporo literatury jest na ten temat:)
Opublikowano
Myśle że na Garrecie GT35 można już coś dobrego złożyć. Jest często wybieraną turbiną przy takich przeróbkach. Ma spory potencjał.
Opublikowano
Korby mus do wymiany (najbardziej narażone), wał powinien dać rade a tłoki jak ci profesjonalnie wystroją nie powinny się podziurawić:) Jak jest kaska to wymieniaj wszystko - zalecane. Sprzęgło też nie wytrzyma jak zaczniesz deptać i się sfilcuje. Pompa, wtryski mus. I komp najlepiej typu stand alone bo na śwince to kultura pracy jest gorsza.
Opublikowano
Witam.

Bardzo zastanawia mnie temat uturbiania w wyżej wymienionych modelach. Mam wiele pytań i wątpliwości. Szukałem na forum ale jakoś nie znalazłem tematu mnie interesującego.

1. Jaka jest "bezpieczna" moc do osiągnięcia na tych silnikach(bez kutych elementów)?

2. Jakie są koszty kutych elementów do tych silników?

3. Dla niektórych śmieszne pytanie ale dla mnie takie same jak wszystkie inne. Ile będzie po takich modyfikacjach wynosić spalanie?

4. Ile może kosztować uzyskanie http://pl.youtube.com/watch?v=O6b_ZO8X6Lg&feature=related takich efektów?

 

1. "bezpieczna" granica dla seryjnego silnika to ok 150% mocy wyjściowej. Z tym że nie ma gwarancji cz na pewno wytrzyma, silnik przed taką modyfikacją musi być w super stanie lub najlepiej wyremontowany. Awaryjność niestety będzie wysoka szczególnie na początku

2. Kute tłoki - 2800-3500zł za 6szt i poniżej 2000zł za 4szt. Korbowody podobnie. Do tego porządna uszczelka głowicy + specjalne śruby głowicy to kolejne 2000zł (Cometic + ARP). Na tak przygotowanym silniku możesz atakować ponad 500KM, ale to tylko blok, a gdzie reszta osprzętu, elektronika, wydech, kolektory, dolot, turbosprężarka, sprzęgło itd? ....

3. spalanie :norty: spore... Logiczne że KM nie biorą się z powietrza, silnik o mocy 300KM spali przy ostrej jeździe tyle co 2 silniki po 150KM...

4. Auto z linka ma silnik S38 (seryjnie montowana w M5) i ma ok 550KM (pisze poniżej), koszt silnika + potrzebny osprzęt + robocizna to ok 30-50tys zł, do tego dochodzi koszt E30 czyli 2tys zł :cool2:

 

Korby mus do wymiany (najbardziej narażone), wał powinien dać rade a tłoki jak ci profesjonalnie wystroją nie powinny się podziurawić:) Jak jest kaska to wymieniaj wszystko - zalecane. Sprzęgło też nie wytrzyma jak zaczniesz deptać i się sfilcuje. Pompa, wtryski mus. I komp najlepiej typu stand alone bo na śwince to kultura pracy jest gorsza.

 

Korby wytrzymią do 400KM, tłoki to najsłabszy punkt i to one pierwsze padną (urwane półki między pierścieniami, stopione denka itp).

Sprzęgło nie wytrzyma wiele więcej niż seria, specjalna tarcza spiekowa + docisk to koszt 2000zł

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Dzięki że tak szczegółowo mi to opisaliście teraz przynajmniej mam jakieś pojęcie na jakiś temat bo na innych forach małolaty niewiedzą co piszą i wychodzą z tego wtedy śmieszne historie.

 

Mam jeszcze jedno pytanie i pewno nie ostatnie.

M50b25 i doładowanie rzędu 1,4bara to dużo? Czy wtedy już coś w silniku trzeba zmienić? I żeby nie zadawać więcej takich pytań jest jakiś prosty wzór w którym można obliczać móc przy różnych doładowaniach?

Opublikowano
Z tego co wiem to przy doładowaniu 1,4 bara na pewno na standardzie duzo nie pojezdzisz... To jest juz galante doładowanie. Soft turbo to tak do 0,5 bara. Takiego wzoru prawdopodobnie nie ma bo moc nie tylko zalezy od doładowania, wiele czynników na to wpływa. róznego rodzaju wtryski, pompy paliwa, filtry, wydech, intercooler itd. oprogramowanie i inne cuda, o których koledzy pisali wczesniej. Na pewno im wieksze doładowanie tym wieksza moc, jezeli jest wszystko dobrze zrobione. MOzna zrobic sobie doładowanie 1,4 bara i miec mniejsza moc na tym samym silniku przy doładowaniu 1.0 bara gdy tam bedziez miał zamontowany odpowiedni wydech i program.
Opublikowano
1,4bar to BARDZO DUŻE doładowanie. Przedmówca ma rację że od samego doładowania nie wszystko zależy, ale w przybliżeniu możesz przyjąć że w sprzyjających warunkach i przy dobrym wystrojeniu 0,5bar da ok 150% mocy wyjściowej, 1bar ok 200% itd (czyli 0,5bar dla silnika NA 100KM da ok 150KM, przy założeniu że stopień sprężania został bez zmian)
www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.