Skocz do zawartości

Bląd w 320D - Carsoft 6.1.4. Prośba o rozkodowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jest prośba:)

proszę o pomoc w rozkodowaniu tego błędu jaki mi wyskoczył podczas pełnej diagnostyki mojego 320d (e46).

mam jakie kody błędów ale nie znalazłem niczego podobnego.

 

Fachowcy od BMW pomóżcie!!!:) bo jeszcze przy DDE wyszło 3,0 - od czego to???:)

poniżej link do zdjęcia.

 

http://images33.fotosik.pl/162/a62dae2ecbcc1481.jpg

 

Czekam na Wasze opinie. Mam nadzieje że to nic poważnego....

Opublikowano
napierw sie bierze opcje szukaj a znajdziesz.....http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=71376&highlight=kody

 

Masz jakiś trudny dzień. Twoje ostatnie kilka postów to krytyka wszystkich za wszystko. wyluzuj.

W linku który dałeś nie ma opisu błędów które wyszły u kolegi. Pytał po prostu

Opublikowano
napierw sie bierze opcje szukaj a znajdziesz.....http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=71376&highlight=kody

 

Masz jakiś trudny dzień. Twoje ostatnie kilka postów to krytyka wszystkich za wszystko. wyluzuj.

W linku który dałeś nie ma opisu błędów które wyszły u kolegi. Pytał po prostu

to mnie popraw jak jestes taki madry a glupio nie pisz...

Opublikowano

Koledzy nie ma się co kłócić ani gorączkować...

Jak sie zaczniemy wszyscy na kupę kłócić to nikt nikomu nie pomoże w razie potrzeby.

 

Czekam na Wasze odpowiedzi bo dalej tego nie znalazłem.

Opublikowano

Byłoby prościej gdybym wiedział gdzie wśród tych liter i cyfr jest nr błędu:)

wtedy wpisałbym w ten program do rozszyfrowania i moze my mi to coś wyjasniło.

 

Wiec ponawiam prośbę :modlitwa:

 

Ewentualnie powiedzcie gdzie szukać numeru błedu wśród tego buszu:)

Opublikowano

druknąć błędy?ja je zapisałem i mam to w jakimś takim dziwnym pliku. W czym można to otworzyć żeby wydrukować?

Wiesz co - wyślę Ci na PW to co mam. Rzucisz okiem i może cos sie rozjaśni.

Dzięki

Opublikowano
druknąć błędy?ja je zapisałem i mam to w jakimś takim dziwnym pliku. W czym można to otworzyć żeby wydrukować?

Wiesz co - wyślę Ci na PW to co mam. Rzucisz okiem i może cos sie rozjaśni.

Dzięki

 

Otwierasz ten plik normalnie CarSoftem i dajesz drukuj. Jesli blad jest w bazie a z jakichs powodow go nie wyswietla to go wydrukuje.

Xdrive

Koder

Opublikowano

Witam

Wydrukowałem:) oto co otrzymałem:

 

Single diagnosis DME/DDE - Status ERROR!

 

8 not defined

27 not defined

 

Single diagnosis AIRBAG - Status OK!

Single diagnosis ABS/ASC - Status OK!

Single diagnosis AIRCO - Status OK!

Single diagnosis EWS - Status OK!

 

Znalazłem dwie tabelki:

 

DME MS40 (Siemens):

27 - IDLE - SPEED - CONTROLLER - czy to silnik krokowy? (pisałem na jednym z postów że obroty falują więc.....) znalazłem że oznacza to dokładnie "kontroler prędkości biegu jałowego".

 

DDE 1:

8 - AIR MASS POSITION - czy to może przepływomierz?

 

Czy ktoś mi pomoże to rozszyfrować? Czy chodzi tu o to, że znalazł błąd nr 8 i błąd nr 27? Co one oznaczają?

Opublikowano
air mass position to może być czujnik masy/temperatury powietrza jeżeli taki jest w e46. a po skasowaniu błędu pojawia sie ponownie? może tylko raz silnik złapał błąd i teraz został w rejestrze.
Opublikowano

jeżeli faktycznie coś jest uszkodzone to już bardziej nie uszkodzisz a kasując błąd zobaczysz czy znów wyskoczy. Carsoft, co wnioskuje z własnego doświadczenia, jest dobry do wstępnej diagnozy, ewentualnie pokasowania błędów. Jeżeli masz zamiar kupować części na podstawie wydruku z carsofta to jest to dość ryzykowne. Przykład:

wyskoczyły u mnie błędy czujnika położenia wału, czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, błąd potencjometru pedału gazu, błąd grzania świec i wiele błędów o których już nawet nie chce mi sie pisać i nie ginęły po wykasowaniu. W rzeczywistości wszystko jest sprawne i po podpięciu carsoftem innym razem błędów już nie było.

 

Jeżeli masz już jakieś podejrzenia i jesteś zdecydowany na naprawę to:

 

podjedź do jakiegoś auto elektryka i będziesz miał pewność za niewielką cenę a unikniesz niepotrzebnych wydatków.

 

a jeżeli lubisz i nie boisz sie dłubać przy autku możesz poszukać czy można zmierzyć opór tych elementów, wyjąć i zmierzyć.

Opublikowano

Po tym co sie naczytałem na temat carsofta i po tym co u sibie zobaczyłem - tzn co innego w carsofcie a co innego na wydruku to sie już sam zastanawiam czy faktycznie cos jest nie tak.

 

nie miniej jednak cos musu byc chyba nie tak bo obroty faluja na biegu jałowym - więc mozejednak wykrył jakiś blad....

 

A macie jakies doświadczenia z PAsoft i BMWScanner?bo znalazłem takie programy na forum i nawet je sobie ściagnąłem tylko nie wiem czy ten sam interfejs - VIAKEN dla grupy AVG- moze to obsłużyć.

Opublikowano
u mnie BMWScanner nie dał rady ale jak nie spróbujesz to sie nie dowiesz. A skoro mówisz że falują obroty to może faktycznie coś jest nie tak z krokowym. poszukaj na forum czy da sie go przeczyścić i jeżeli jest to możliwe to może coś da sie z nim zrobić.
Opublikowano

Z carsoft-em, dałbym sobie spokój.

Na dowód tak interpretował carsoft 6.1.4: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=71912&highlight= z czego nic nie wynikało. Później odpaliłem program INPA na tym samym interfejsie co carsoft (KKL) i wyszło to:

"4152 4152 (1427) Drallklappe

P1427 Drallklappe - Leitungsunterbrechung" oraz błąd świec żarowych na 2 i 4 cylindrze.

By nabrać zaufania do tych wyników, podjechałem do serwisu na DIS i wyszły dokładnie te same błędy co na INPA. (te same numery i opisy)

 

Sam wymieniłem świece oraz elektrozawór od "Drallklappe" (serwisom nie ufam :evil: ), wykasowałem błedy i wszystko śmiga.

 

Na carsoft szkoda czasu

Opublikowano

Czy ten program INPA to jest właśnie PAsoft który sobie ściągnalem czy to zupełnie coś innego?

 

Jeżeli to dwie różne rzeczy to czy ktoś może ma INPA i mógłby wrzucić?

Opublikowano

Przejechałem sie dzisiaj do pracy brata A4 130KM i musze powiedzieć że jak mu depnąłem to szedł o wiele lepiej niż mój z 136KM.

A masę ma większą. Czyli jednak coś jest nie tak.

 

Czyżby ten błąd Air Mass Position robił swoje? Przepływomierz?

A może ten zabrudzony krokowiec - nie dośc że faluje na niskich obrotach to jeszcze jest lekko mułowaty?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Udało mi sie skasować carsoftem błąd 27 bo już mi sie nie pojawił.

pozostał jednak 08 - i tu jest problem, po pierwszym wydrukowaniu okazało sie że jest to "air mass position" a drugi raz jak sie podpiąłem i wydrukowałem to wyszło "not defined".

Jeden z kolegów na forum podał mi że 08 to świece żarowe.

 

Powoli świra dostaje bo wychodzi coś jakby przepływomierz, drugi raz świece żarowe...a wymieniać wszystko po kolei to też nie za bardzo:)

Opublikowano
Ja u siebie wedle tego syfnego carsofta mialem blad 06 i blad 08, oczywiscie not defined. Po podlaczeniu do disa wyszlo ze blad 06 to przeplywomierz (too high :mrgreen: :twisted: ) i 08 swiece zarowe.

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.