Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem sobie bmw i miałem interfejs z poprzedniej ale że laptop był zmieniony przez ten czas i teraz chciałem zainstalować program żeby sprawdzić sobie auto aż tu nagle mam problem z zainstalowaniem sterowników interfejsu. Interfejs opiera się na układzie FT232BM nigdzie nie mogę znaleźć sterowników do tego kabla dodam ze mam Windows 8.1 ale próbowałem też na innym laptopie który posiadał Windowsa 7 32bit i też ten sam efekt samą inpe zainstalowałem bez problemu. Czy ktoś mógł by mi pomóc i napisać co zrobić żeby zainstalować poprawnie ten interfejs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Druga tabela tylko wybierz do odpowiedniej wersji windows, 32bit lub 64bit

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

rozpakuj dwukrotnie, można automatycznie z czerwonej ikony przed podłączenie interfejsu, ale nie zawsze przyjmuje sterowniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga tabela tylko wybierz do odpowiedniej wersji windows, 32bit lub 64bit

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

rozpakuj dwukrotnie, można automatycznie z czerwonej ikony przed podłączenie interfejsu, ale nie zawsze przyjmuje sterowniki .

 

Próbowałem tych sterowników wyskakuje komunikat: System Windows nie może znaleźć sterowników dla tego urządzenia.

 

Ciągle walczę z tym problemem i brakuje już mi pomysłów dlaczego tak jest z tej czerwonej ikony instalowałem i niby się instaluje ale po podłączeniu dalej jest problem i nie widzi sterowników do kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam macie pomysł co to za błąd? O co chodzi z tym bezpiecznikiem.Wszystko mi dziala oprócz tylnej wycieraczki

.Co oznacza w INPIE "Turbo na 50% kontrolowane"

 

Błąd wejścia: 2

Błąd: 0x0008: Okno zasilania Bezpiecznik

Częstotliwość Błędów 3

 

     Sporadyczne błąd

Kod błędu: 08 03

 

-------------------------------------------------- ----------------------------------

Błąd wejścia: 3

Błąd: 0x0001: Wiper: Bezpiecznik pompy, Oświetlenie wewnętrzne, klienta odcięcia

Częstotliwość Błędów 2

 

     Sporadyczne błąd

Kod błędu: 01 02

 

-------------------------------------------------- ----------------------------------

Błąd wejścia: 4

Błąd: 0x0002: Centralny zamek: Bezpiecznik

Częstotliwość Błędów 2

 

     Sporadyczne błąd

Kod błędu: 02 02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Turbo kontrolowane na 50 % to wprowadza trochę w błąd nie ma w inpe innej wartości tylko 50% nawet zrobiłem sobie na 100% i też mi sie pojawiało

powinno być tylko: Turbo kontrolowane i nic więcej to znaczy że jest sprawny (?) zawór podciśnieniowy sterujący turbo i zaciąga i puszcza sztangę od zmiennej geometrii turbo (oczywiście czy zmienna geometria chodzi w pełnym zakresie to raczej tylko przeładowanie poinformuje lub nie doładowanie, może dlatego jest tylko 50%)

A resztę błędów bezpieczników, masz sporadyczne może zaśniedziały styki, lub ktoś wyciągał bezpieczniki aby sprawdzić czy są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Din. Ty wszystko wiesz :cool2: I tak muszę na diagnozę do ciebie podjechać.Jakąś hale mamy stawiać w Lkr to sie odezwę.

Co Ty, cały czas się uczę i jeszcze wiele przede mną (Wiedza jest nie skończona, ha,ha) Zapraszam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , udało mi się zainstalować INP-e pod Win7. Działa podgląd podstawowych parametrów silnika.

ALE......

Gdy chcę wejść w BODY wywala błąd.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/559a74685272.jpg

 

O ile dobrze pamiętam błąd ten sam przy próbie wejścia w każdą sekcję body.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam , udało mi się zainstalować INP-e pod Win7. Działa podgląd podstawowych parametrów silnika.

ALE......

Gdy chcę wejść w BODY wywala błąd.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/559a74685272.jpg

 

O ile dobrze pamiętam błąd ten sam przy próbie wejścia w każdą sekcję body.

 

Podaj model bmw (widzę że masz chyba e39) który rok jakie złącze OBD ( OBD1 okrągłe w komorze silnika ) wygląda że brakuje w interfejsie pinu 8 od reszty modułów

jak nowsze OBD 2 to po zlutowaniu z pinu 7 z 8 będziesz miał pełną diagnostykę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, od dwóch dni walczę z Inpa. Instalowałem z różnych źródeł i przeważnie wywala ten sam błąd przy połączeniu z silnikiem IFH 0018- INITIALIZATION ERROR. Błąd wywala na cały czas, na podpiętym kablu i bez też. Obecnie mam zainstalowane z tego źródła http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1

 

Pomóżcie panowie bo nie jestem narazie zbytnio kumaty w tym temacie a potrzebuje zdiagnozować awarie w moim aucie. Dzięki !

http://i62.tinypic.com/10xyrk9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego DIN76:

Model e39 M57 193KM 2001r.

Złącze tylko OBD w schowku pod lewym kolanem (pod maską szukałem ale nie znalazłem). A szukałem przy zbiorniku spryskiwacza, przy bagnecie i nic :cry:

Myślę że tak dużego gniazda nie sposób przeoczyć, choć sprzedawca kabli wcisną mi okrągły wtyk też bo mówił że powinienem go mieć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego DIN76:

Model e39 M57 193KM 2001r.

Złącze tylko OBD w schowku pod lewym kolanem (pod maską szukałem ale nie znalazłem). A szukałem przy zbiorniku spryskiwacza, przy bagnecie i nic :cry:

Myślę że tak dużego gniazda nie sposób przeoczyć, choć sprzedawca kabli wcisną mi okrągły wtyk też bo mówił że powinienem go mieć !

 

Kupiłeś K-Dcan lub VAG KKL które nie mają pinu 8 zlutowanego z 7 pinem po zlutowaniu pinu 7 i 8 w interfejsie będziesz miał diagnostykę reszty modułów

rozkręć i zobacz powinny być zlutowane piny 7 i 8 jak nie ma to znalazłaś przyczynę w obd 2 na pinie 7 jest silnik i skrzynia aut a na pinie 8 jest reszta modułów

oczywiście droższa opcja to zrobić adapter (przedłużacz ) kupujesz wtyczkę OBD2 męską z kablem np 200cm i gniazdo żeńskie też OBD2 i lutujesz piny i masz przedłużacz

ale tylko od strony samochód -interfejs nigdy od strony Interfejs -komputer (w sprzedaży są też gotowe przedłużacze tylko też bez zlutowanego pinu 7 i 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmieniłeś port domyślny z COM3 na COM1 ?????

Miałem ten sam błąd i po zmianie COM-a działa...

 

Tylko że łącze się z silnikiem...patrz post powyżej. :cry:

Próbowaliśmy z portami na wszystkie sposoby i nadal to samo. Ręce mi już opadają z tą inpa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A zmieniłeś port domyślny z COM3 na COM1 ?????

Miałem ten sam błąd i po zmianie COM-a działa...

 

Tylko że łącze się z silnikiem...patrz post powyżej. :cry:

Próbowaliśmy z portami na wszystkie sposoby i nadal to samo. Ręce mi już opadają z tą inpa :)

Dla inpy 5 port Com może być od 1 do 9 ja ma np na Com 9 jak jest na obd, na ADS tylko Com1 i prawdziwy RS232

Ale instalacja na STD:OBD to od 1 do 9 przy czym oba muszą się zgadzać ten z EDIABAS/Bin/obd.ini i ten w menadzerze urządzeń w portach COM i LPT /USB serial port (COM x) gdzie x jest numerem portu w Ediabas/bin /obd.ini i ważne jest też opóźnienie ustawione z 16 na 1 oczywiście można wszystko zmienić ręcznie jak się nie zgadza

Ja jeszcze sprawdzam z pomocą obdsetup ustawienia w rejestrze interfejsu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego DIN76. Rozebrałem wtyczkę i okazało się że nieudolnie polutowany jest mostek 7-8PIN. Lut poprawiłem i działa jak ta lala :cool2:

 

Wiszę Ci PiWkO :mrgreen: (jak będziesz w okolicy zapraszam)

 

Teraz pozostaje mi edukacja w programowaniu paru pierdół - miganie świateł przy zamykaniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć już prawie się uporałem z Inpa. Jest jeden problem, łączy się ze wszystkim oprócz silnika :( Mam E65 z silnikiem N62.

http://w724.wrzuta.pl/obraz/powieksz/a9qo0ncQr9Z

Zrzut ekranu nie jest mój ale mam taki sam błąd tylko w języku niemieckim. brakuje jakiś plików ? w SGDAT mam C:\EC-APPS\INPA\SGDAT\ME9_N62.IPO

Ediabas 7.3.0

Inpa 5.0.2

NCS 4.0.1

Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zainstaluj inpe Fxx i będziesz miał tylko będzie po niemiecku

ściągnij to http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+for+Fxx

Zamień INPE i EDIABAS

możesz sobie stare zostawić zmień nazwy np na INPA_old w C:\EC-APPS\ i EDIABAS_old rozpakuj to co ściągniesz i wklej

INPA na C:\EC-APPS\ a EDIABAS prosto na dysk C:\

tyko jak masz interfejs na innym porcie com, to trzeba sprawdzić w menadżer urządzeń >Port COM i LPT > USB serial port (com x) x-to numer portu COM otwórz EDIABAS\BIN\ obd.ini jest tam zapisany port com musi być taki sam jak w interfejsie inaczej będzie błąd IFH-0018 lub 9 taki jak ma kolega w poście wyżej i to dla niego też podpowiedz.

A jak nie znajdziesz to Ci go sprezentuje ten ME9_N62.IPO mam po angielsku z 2006 roku razem z dodatkiem IPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam ustawiony prawidło na COM1 w menadżerze i tak samo w pliku obd.ini

Sterowniki zainstalowane FTDI

Ustawiłem też obdsetup.exe wszystko mam na OK

Opóźnienie:1

Ciągle błąd ifh-0018 initialization error. program will be stopped

 

Ale nadal EDIABAS nie widzi interfejsu podłączonego do auta

E39 z 97 roku to powinno na tym interfejsie KK-L dobrze współpracować masz może przejściówkę z obd 1 na obd2 masz uszkodzoną ?

albo piny sie nie zgadzają

rozkręć wtyczki i interfejs powinno być tak ( w interfejsie piny 7 i 8 są ze sobą połączone co widać jak nie ma połączonych to masz tylko silnik na pinie 7 jesli okrągła wtyczka obd 1 jest podłączona do pinu 8 to dlatego nie ma połączenia jak nie ma w interfejsie zlutowanych pinów 7 i 8

 

OBD-2 BMW 16 Pin <<<< =================== >>>>> OBD- BMW 20Pin okrągła wtyczka

Pin 1 Zapłon +12V )--------------------------------------16 +12 napięcie po zapłonie rzadko w tanich interfejsach jest takim jak twój, ale bez niego tez działa

Pin 4 / 5 ----------------------------------------------19 ( GND ) Masa

Pin 7 / 8 ----------------------------------------------17/20 ( K-Line ) linia diagnostyczna K

Pin 15 -------------------------------------------------15 ( L- Line ) Linia diagnostyczna L w E39 E38 i starszych jest a w E46 mimo OBD 1 nie ma

Pin 16 -------------------------------------------------14 ( +12V / Bat.) Napięcie akumulatora, ale w interfejsie to napięcie pochodzi z USB portu widać w inpie jak podłaczysz interfejs zaczernia się kropka czarna od battery ale piny powinny być podłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.