Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam..Nie wiem od kiedy to ma miejsce.....ale jest dość niepokojące, a mianowice:

Przy wciśniętym hamulcu chcąc przełożyć bieg z np. 2,3,4,D na R następuje stuknięcie i dopiero auto toczy się do tyłu....Przy zmianie z R na na np. 2 3 4....jest o wiele mniejsze ale też lekko szarpie....

Co to może być?

 

pozdrawiam

 

Dodam jeszcze, że np. jak szybko jadę i muszę gwałtownie hamować- to przy natychmiastowym ruszaniu- też łądnie szarpnie budą....

Opublikowano (edytowane)

Znajomemu pukało dosyć mocno jak przełączał na R skończyło sie na remoncie.Jakiś uszczelniacz i pierścień był do wymiany.Z automatem nie ma żartów bo jak sie sypnie to są mega koszta.Bez wizyty u prawdziwego fachowca od automatów sie nie obejdzie.

A to walenie przy ostrym hamowaniu i gwałtowny ruszaniu to może być konwenter do tego jeszcze moga dojść dziwne wibracje przy odpowiednich obrotach.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Łosiowy
Opublikowano

Witaj...

Kiedyś któryś z szanownych kolegów pisał, że w tym przypadku to sprawa poduszek tylnej belki..

czy ktoś może to zwerifikować bo nie wiem za co się zabrać....

 

pzdr

Opublikowano
Witaj...

Kiedyś któryś z szanownych kolegów pisał, że w tym przypadku to sprawa poduszek tylnej belki..

czy ktoś może to zwerifikować bo nie wiem za co się zabrać....

 

pzdr

 

Moje poduszki wypadły samie przy wymienie i nie było takiego problemu z pukaniem.Musisz ustalić mniej więcej w jakiej okolicy to puka.

Opublikowano
automat to nie manual, ne zmieniaj biegów, jeżdzij na D i ciesz się, ze nie musisz wachlować lewarkiem-temu właśnie służy automat. R włącz tylko jak auto stoi. Inaczej będziesz miał spore problemy. Dobrze też jest wymienić olej w skrzyni, wraz z filtrem i uszelką, wiele postow na ten temat juz było wcześniej, poszukaj - to znajdziesz, pozdrawiam
Opublikowano
myślę ze to nie wina skrzyni tylko jakieś półączenie na wale łącznik elastyczny wału?? luzy na przegubach, poduszkach, popatrz co sie dzieje z napędem. A jeśli chodzi o olej w automacie to zgadzam sie z przedmówcą. Wymiana należyta!!
Opublikowano

Podepnę się pod temat że by nowego nie zaczynać bo temat mam tez o automacie :D

Kupiłem niedawno E34 520 z 95r a dokładnie ze stycznia z automatem.

Mam pytanko, jak się kontroluje poziom oleju w skrzyni w której nie ma bagnetu :?:

Jaki olej i co ile wymiana :?:

Podobno BMW montowało skrzynie zalewane olejem typu LIVE TIME o wydłużonym okresie eksploatacji, czy w E34 również:?:

Opublikowano
jak masz zieloną tabliczke to tak. Jest wowczas długa żywotność co nie znaczy że dożywotni!! Jeśłi chcesz żeby automat pochodził dłużej to poprostu wymień olej i filtr. Napewno pomoze nie zaszkodzi. Stan sprawdza się przelewowo korkiem spustowym w misie na odpalonym silniku rozgrzanej skrzyni do około 35 stopni i włączony D. Jak odkręcisz korek i popłynie olej to stan jest jak nie popłynie to trzeba uzupełnić. Jaki olej jest u ciebie to juz po VIN trzeba dojść i numerach skrzyni.
Opublikowano
tabliczka znajduje sie na boku skrzyni masz tam model skrzyni np 5HP18 prawdopodobnie twoja. Jeśłi owa tabliczka jest czarnego koloru to olej zwykły i tym bardziej wymiana! Jeśli zielona to o dłuższej żywotności. Korek w misie ma zaślepkę plastikową tez będzie zielona jak jest LONG LIVE
Opublikowano

Do kolegi Biotit :)

 

Otóż robię tak jak mówisz:)

sprawdzałem to na postoju- czyli lewarkiem zmieniam stojąc na parkingu na przykład:

I jak wrzuce np. z P na R to owe puknięcie występuje.....i tak dalej jak pisałem na wstępie....

pozdrawiam

Opublikowano
Ok- dzięki kolego za info..będę miał na uwadze.....A poduszki silnika to na bank do wymiany bo jedna to sie zapadła i jest wklęsły bałwanek :mrgreen:
Opublikowano

roberto

//www.realoem.com/bmw/select. - rozkoduje , a i dowiesz się wiele innych przydatnych rzeczy np. przed wyprawą do sklepu ( musiałem 2 razy wymieniać termostat , jak mi dobrali w sklepie według katalogu to jeżdziłem na niedogrzanym silniku).

 

Leszczu

Jak ci automat szarpie to podstawa sprawdż stan oleju , jeśli dobry , to profilaktyczna wymiana dynamiczna całego oleju i filtra - jak masz kanał to spokojnie dasz rade sam wymienić (no może w 2 osoby) wszystko opisane na tym forum.

A jesli i wymiana nie pomoże to według mnie trzeba jeżdzić aż padnie. Z wielu wątków wynika że naprawa automatu i tak nie na wiele pomaga , po drugie przeważnie juz nie chodzi tak jak orginał. A z doswiadczenia na lekko szarpiacym autoamcie mozesz jeszcze kilkadziesiąt tyś km zrobić.

A jeśli chodzi o naprawę automatu to same wyjecie i zamontoawanie ponowne w aucie biorą 500zł + kosztu dodatkowego oleju itp to nawet jak masz jerzdżący automat to pewnie wydasz 1500zł tak że twuj wybór : pojeżdzić jeszcze tyle ile sie da(czasami można na prawdę długo) i potem wydać 2000-2800zł. Pewnie wielu się z tym nie zgodzi ale takie jest moje zdanie .

Pozdrawiam

Opublikowano

Mi tez szarpala skrzynka 5hp 18 wchodzi do niej 3 litry oleju ale gdy zalalem trzy szarpala jeszcze gorzej to wlalem 3.5 i jest gitara ..

Tak byc nie powinno ale jak dziala to jezdze az sie calkowicie rozsypie a jezdze juz tak ponad rok....

Opublikowano
myślę ze to nie wina skrzyni tylko jakieś półączenie na wale łącznik elastyczny wału?? luzy na przegubach, poduszkach, popatrz co sie dzieje z napędem. A jeśli chodzi o olej w automacie to zgadzam sie z przedmówcą. Wymiana należyta!!

 

zgadzam się.

Opublikowano
witam. niedawno kupilem e34 525tds. 93r i tez mialem taki problem okazalo sie ze wine mialy poduszki tylnej belki. wczoraj wymienilem i wszystko jest ok :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.