Skocz do zawartości

Pytanie o automat.....


leszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..Nie wiem od kiedy to ma miejsce.....ale jest dość niepokojące, a mianowice:

Przy wciśniętym hamulcu chcąc przełożyć bieg z np. 2,3,4,D na R następuje stuknięcie i dopiero auto toczy się do tyłu....Przy zmianie z R na na np. 2 3 4....jest o wiele mniejsze ale też lekko szarpie....

Co to może być?

 

pozdrawiam

 

Dodam jeszcze, że np. jak szybko jadę i muszę gwałtownie hamować- to przy natychmiastowym ruszaniu- też łądnie szarpnie budą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu pukało dosyć mocno jak przełączał na R skończyło sie na remoncie.Jakiś uszczelniacz i pierścień był do wymiany.Z automatem nie ma żartów bo jak sie sypnie to są mega koszta.Bez wizyty u prawdziwego fachowca od automatów sie nie obejdzie.

A to walenie przy ostrym hamowaniu i gwałtowny ruszaniu to może być konwenter do tego jeszcze moga dojść dziwne wibracje przy odpowiednich obrotach.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Łosiowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj...

Kiedyś któryś z szanownych kolegów pisał, że w tym przypadku to sprawa poduszek tylnej belki..

czy ktoś może to zwerifikować bo nie wiem za co się zabrać....

 

pzdr

 

Moje poduszki wypadły samie przy wymienie i nie było takiego problemu z pukaniem.Musisz ustalić mniej więcej w jakiej okolicy to puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat to nie manual, ne zmieniaj biegów, jeżdzij na D i ciesz się, ze nie musisz wachlować lewarkiem-temu właśnie służy automat. R włącz tylko jak auto stoi. Inaczej będziesz miał spore problemy. Dobrze też jest wymienić olej w skrzyni, wraz z filtrem i uszelką, wiele postow na ten temat juz było wcześniej, poszukaj - to znajdziesz, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat że by nowego nie zaczynać bo temat mam tez o automacie :D

Kupiłem niedawno E34 520 z 95r a dokładnie ze stycznia z automatem.

Mam pytanko, jak się kontroluje poziom oleju w skrzyni w której nie ma bagnetu :?:

Jaki olej i co ile wymiana :?:

Podobno BMW montowało skrzynie zalewane olejem typu LIVE TIME o wydłużonym okresie eksploatacji, czy w E34 również:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zieloną tabliczke to tak. Jest wowczas długa żywotność co nie znaczy że dożywotni!! Jeśłi chcesz żeby automat pochodził dłużej to poprostu wymień olej i filtr. Napewno pomoze nie zaszkodzi. Stan sprawdza się przelewowo korkiem spustowym w misie na odpalonym silniku rozgrzanej skrzyni do około 35 stopni i włączony D. Jak odkręcisz korek i popłynie olej to stan jest jak nie popłynie to trzeba uzupełnić. Jaki olej jest u ciebie to juz po VIN trzeba dojść i numerach skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tabliczka znajduje sie na boku skrzyni masz tam model skrzyni np 5HP18 prawdopodobnie twoja. Jeśłi owa tabliczka jest czarnego koloru to olej zwykły i tym bardziej wymiana! Jeśli zielona to o dłuższej żywotności. Korek w misie ma zaślepkę plastikową tez będzie zielona jak jest LONG LIVE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Biotit :)

 

Otóż robię tak jak mówisz:)

sprawdzałem to na postoju- czyli lewarkiem zmieniam stojąc na parkingu na przykład:

I jak wrzuce np. z P na R to owe puknięcie występuje.....i tak dalej jak pisałem na wstępie....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roberto

//www.realoem.com/bmw/select. - rozkoduje , a i dowiesz się wiele innych przydatnych rzeczy np. przed wyprawą do sklepu ( musiałem 2 razy wymieniać termostat , jak mi dobrali w sklepie według katalogu to jeżdziłem na niedogrzanym silniku).

 

Leszczu

Jak ci automat szarpie to podstawa sprawdż stan oleju , jeśli dobry , to profilaktyczna wymiana dynamiczna całego oleju i filtra - jak masz kanał to spokojnie dasz rade sam wymienić (no może w 2 osoby) wszystko opisane na tym forum.

A jesli i wymiana nie pomoże to według mnie trzeba jeżdzić aż padnie. Z wielu wątków wynika że naprawa automatu i tak nie na wiele pomaga , po drugie przeważnie juz nie chodzi tak jak orginał. A z doswiadczenia na lekko szarpiacym autoamcie mozesz jeszcze kilkadziesiąt tyś km zrobić.

A jeśli chodzi o naprawę automatu to same wyjecie i zamontoawanie ponowne w aucie biorą 500zł + kosztu dodatkowego oleju itp to nawet jak masz jerzdżący automat to pewnie wydasz 1500zł tak że twuj wybór : pojeżdzić jeszcze tyle ile sie da(czasami można na prawdę długo) i potem wydać 2000-2800zł. Pewnie wielu się z tym nie zgodzi ale takie jest moje zdanie .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.