Skocz do zawartości

540iA Wibracje, braki mocy, kłopoty z automatem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podziele się z wami doswiadczeniem, które wiele mnie nauczyło...

 

A było to tak:

1. Autko w idealnym stanie. Nic nie drży, nie grzeje się, oleje, płyny , termostat, pompa, wisko wymienione,

2. Autko dałem do warsztatu wymienili przewody od wspomagania(pociły się).

3. Po przejechaniu 20 km stojąc na swiatłach poczułem jak mi autko dostaje wibracji... :jawdrop:

4. Po dodaniu gazu powyzej 2000 obr wibracje ustały i nie wróciły

5. Następnego dnia rano odpalam silnik, a tu wibracje....zostawiam na obrotach, otwieram maske....szukam , oglądam, nic....wszystko OK na oko;-)

6. Znowu efekt dziwny.....czyli patrz pkt.4

7. Wibracje zaczynnały pojawiać się coraz częściej....rano i jak samochód postał wiecej niż 15 minut.

8. Pojechałem do w/w warsztatu....grzebali w aucie 4 dni, sprawdzili świece, cewki, wtryski,przepływkę, szczelność układów zasilajacych....i dalej to samo....a wszystko sprawne.Wydumali że to coś z cisnieniem i smarowaniem elementów silnika....bo jak olej spłynie to silnik drży. :duh:

Dodam że na komputerze żadnych błędów.

9. Odebrałem autko, dodatkowe objawy doszły po paru dniach...caraz silniejsze wibracje do 2000 obr, spadki mocy przy przyspieszaniu....tego było za duzo.

10. Sam sie zabrałem do sprawdzania autka...i jakie było moje zdziwienie, gdy po 15 minutach oględzin silnika zobaczyłem że wentylator od chłodnicy nie ma jednej łopatki...złamana...a była z pewnoscią.

11. Pojechałem do warsztatu(innego juz) złapali się za głowę!! Podmienili mi na śmigiełko z jakiegos diesla w oczekiwaniu na oryginał.

12. Ze śmigiełkiem z diesla auto zupełnie zwariowało, zapewne z powodu niedopasowania wiska do ciężaru i słabych oporów niedopasowanego wentylatora.

13. Autko straciło moc, skrzynia szarpała, wentylator szumiał jak 747;-)

14. Po wymianie na śmigiełko oryginał...brak wibracji, pełna moc, skrzynia OK.

 

WNIOSKI!! WAŻNE!!

 

1. Uszkodzone lub niewłaściwe smigło wentylatora ma ogromny wpływ na silnik (wibracje, spadki mocy, szarpanie skrzyni)

2. Dzisiejsze warsztaty są w większości do OKALECZANIA naszych cacek

3. Chcesz mieć dobrze zrobione...rób to sam lub mocno sprawdzaj warsztat.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8. Pojechałem do w/w warsztatu....grzebali w aucie 4 dni, sprawdzili świece, cewki, wtryski,przepływkę, szczelność układów zasilajacych....i dalej to samo....a wszystko sprawne.Wydumali że to coś z cisnieniem i smarowaniem elementów silnika....bo jak olej spłynie to silnik drży. :duh:

Dodam że na komputerze żadnych błędów.

 

Bosz...!!!

 

Moze jakies dane "serwisu"?

 

Co do drzenia na neutralu, tez zauwazylem drobne i nieregularne drgania kierownicy (na niskich obrotach). Auto mocniej drzy na neutralu gdy gwaltownie dodam gazu, w momencie poderwania wskazowki obrotomierza, ale podejzewam, ze to jest normalne.

Coz, na pewno dzis sprawdze wichure... ;)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Ja mam w tej chwili podobne objawy.Silnik wibruje i trzęsie cała budą na luzie, a takze przy przyspieszaniutak do ok.3000 obr, a później już normalnie, jest dużo słabszy niż normalnie, po dodaniu gazu dłużej trzyma obroty(np.przygazuje do 4000 obr. to schodzi z nich powoli) i ma taki dziwny podzwięk jakby echo silnika), nie wiem czy to nie coś z wałem.?
Opublikowano
Ciekawy post, nie wiedziałem że to takie ważne.

 

A ja czytajac nasze forum i inne fora BMW dowiedziałem się zupełnie nieprawdziwych rzeczy!! Wrrrrrrr

 

Jest cała masa postów na temat wiskozy i połamanych wentylatorów w , których ludzie wciskaja "kity" nie majac o tym pojęcia.

 

A tak na rozum biorąc to brak jednej lub wiecej łopatek w wentylatorze powoduje bicie osiowe na pompie i ją rozwala juz nie mówiąc o tym jaki wpływ to ma na wiskoze.

Ale ze to ma aż taki wpływ na moc silnika i płynność pracy automatu w trybie D to jestem nadal w szoku. Bo na S lub na ręcznej spadki mocy nie były tak odczuwalne.

Na koniec zyczę dobrych warsztatów i madrych mechaników

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano

8. Pojechałem do w/w warsztatu....grzebali w aucie 4 dni, sprawdzili świece, cewki, wtryski,przepływkę, szczelność układów zasilajacych....i dalej to samo....a wszystko sprawne.Wydumali że to coś z cisnieniem i smarowaniem elementów silnika....bo jak olej spłynie to silnik drży. :duh:

Dodam że na komputerze żadnych błędów.

 

Bosz...!!!

 

Moze jakies dane "serwisu"?

 

Co do drzenia na neutralu, tez zauwazylem drobne i nieregularne drgania kierownicy (na niskich obrotach). Auto mocniej drzy na neutralu gdy gwaltownie dodam gazu, w momencie poderwania wskazowki obrotomierza, ale podejzewam, ze to jest normalne.

Coz, na pewno dzis sprawdze wichure... ;)

 

Raczej nie jest normalne jesli masz M62. Mój nie drży na niskich obrotach. Powiem szczerze że V8 jest fantastycznym silnikiem...ale trzeba o niego dbać....choć ilość rzeczy do zdiagnozowania gdy jest jakaś usterka przyprawia o dreszcze...

Twoje drgania moga wynikać z uszkodzonych poduszek pod silnikiem jesli nie to sprawdz świece, cewki, jakiś wtryskiwacz lub albo źle skręcony wydech(tzn. na zimno) a potem to juz zaczynaja się drogie rzeczy;-) Na ten przykład może być to odkręcająca sie pompa oleju(choc ponoc w M62 juz się nie odkręcają) lub coś z rozrządem lub cos z wałem , czujnikiem wału, łożyskiem.......i inne........a nam tylko chodzi o to by nie drżał silnik....

Ja byłem wniebowzięty gdy po 2 tygodniach sam znalazłem uszkodzenie i nie musiałem sprawdzać 3/4 tej listy.......UFF

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano
U mnie wiatrak pracuje jakby troche się kolebiąc-czy to może powodowac spadki mocy i drgania fury, najbardziej odczuwalne przy 2000-3000 obr?
Opublikowano
Jesli chodzi o warsztaty ktorych lepiej unikać, a które niekiedy deklarują się że specjalizują się w BMW to polecam mój temat o Auto Buków w dziale "Nie polecam". Gdy przesadzili z wciskaniem mi kitów i pomimo ze moja wiedza mechaniczna jest raczej podstawowa, nabrałem podejrzeń, zabrałem auto do mojego zaufanego mechanika ze Szczecina, ten niźle się uśmiał na różne wymyslane przez nich historie. Najbardziej podobała mu się brak masy na reflektorze, w którym w rzeczywistości była tylko przepalona żarówka. Ciekawe za ile kazy w Auto Buków by mi ta mase naprawili :lol: ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.