Skocz do zawartości

radek_z

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia radek_z

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Zrzera mnie ciekawość co dalej w tej sprawie. Może autor wątku zdradzi kilka szczegółów. W między czasie sam miałem przygodę z gościem który nie potrafił zmieścić się swoją bagażówką na miejscu parkingowym choć miał miejsca na półtora swojego samochodu (ukośne parkowanie przodem :)). Na szczęście parkował takim złomem (VW Transporter z 80 roku) że nawet nie zauważył że przerydował mi nadkolem zderzak i wgniótł karoserie pod tylną lampą, zostawił tak auto i poszedł do baru mlecznego. Odnalazł sie dziwnym trafem akurat w chwili gdy podjechała wezwana przezemnie policja. W sumie większe przeboje miałem z ubezpieczycielem sprawcy (Uniqa) który szukał dzióry w całym, ale ostatecznie po nieco ponad miesiącu wypłacili co mieli wypłacić. Dziwię się tylko ze procedury policji nie przewidują możliwości upomnienia sprawcy lub wręczenia mu symbolicznego mandatu. Niestety dla sprawcy postanowiłem przedewszystkim zabezpieczyć swój interes, co wiązało się z koniecznością wypisania mandatu w kwocie 250 PLN. Źle chłopakowi z oczu nie patrzyło i zapewniał mnie że on jest uczciwy i z oświadczenia się nie wycofa, jednak wiecie jak to jest. Inaczej człowiek myśli gdy ma topór nad głową, a inaczej gdy już z pod tego topora się wywinie. Wtedy zaczyna działać rozsądek i chłodna kalkulacja. Wszystkiego dopełniło jeszcze auto zarejestrowane na jakieś "Towarzystwo przyjaciół I SLO w Warszawie". Gdyby po fakcie chłopak okazał się sprytny ciekawe gdzie bym go potem szukał, choć jak dla mnie mógłby dostać 50 PLN mandat.
  2. Witam, Moje BMW to 535i z silnikiem M62. W ciągu ostatnich 2 tygodni już drugi raz zdarzyło mi się że po miejskiej jeździe po zgarszeniu silnika komputer pokazał komunikat o zalecanym sprawdzeniu poziomu oleju. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zaparkowaniu na równiej powierzchni i odczekaniu godziny zobaczylem ze mam ponad pół bagnetu oleju. Czy ktoś miał podobne historie? W tej chwili mam zalany Mobil 1 ESP Formula 5W-30, a olej wraz zfiltrem był wymieniany 6 tys. km temu. Moze przy okazji zapytam czy w normie jest że przy silniku o przebiegu 270 tys. km raz na 7-9 tys. km musze uzupełnić 1 l oleju? Okolo 50-60 % przebiegu pokonuję w trasie (również na autostradzie).
  3. radek_z

    Błąd ABS i DSC

    Baaa..... ASO za samą diagnoze chciało 350 PLN i to pewnie netto. Podłączenie dokompa, przejażdżka okolo 1 km z prędkością do 20 km/h. Zależało mi na czasie, wiec sam sobie skoczylem do FUS-a i kupiłem czujnik. Wymiana, wspólna testowa przejażdżaka, jeszcze raz komp i kasowanie błędu który wyskoczył w trakcie jazdy do FUS-a. Może mogło być mniej za wymiane ale robota byla ekspresowa, a na tym mi zależało. Jeszcze raz dzięki bialy2005.
  4. radek_z

    lodowate powietrze z nawiewów

    Temperaturę powietrza w centralnych i bocznych nawiewach regulujesz "pokrętłem" pomiedzy centralnymi nawiewami.
  5. radek_z

    Błąd ABS i DSC

    Ostatecznie konieczna byla wymiana przedniego lewego czujnika ABS. Nowy czujnik: 343 PLN Wymiana: 130 PLN Radość z faktu że w aucie znów wszystko jest wporzadku: bezcenne:) Dzięki wszystkim za pomoc.
  6. radek_z

    Błąd ABS i DSC

    Jednak coś się kurna dzieje. ABS reaguje bez powodu pokopując w pedał przy zwykłym zwalnianiu na wilgotnym asfalcie. Po niecałym kilometrze jazdy zapalają mi się kontrolki i już nie mam elektronicznych pomocy. Najfajniejze że jutro (piątek) mam zaplanowaną podróż z wawy do Szczecina. Nie mogło się wydarzyć w lepszym momencie.
  7. radek_z

    Błąd ABS i DSC

    Podłączenie pod kompa jednoznacznie wskarze przyczynę błedu, czy bedzie odnotowany tylko sam fakt wystąpienia błedu?
  8. Odejdę nieco od teoretyzowania czy przyjemniej jeździ się M5 czy też 550i, bo i tak wybralbym to pierwsze auto. Tak na marginesie to wydaje mi się że po coś BMW stwożyło w M5 tryb 400 HP, aby w codziennej jeździe jeździło się przyjemni i bez szarpnięć, a gdy ktoś chce ostro pojeździć ustawi sobie silnik w trym 500 HP. Teraz napiszę co słyszałem o konstrukcji silnika M5 ktora odróżnia go od innych "zwykłych" silników. W dużym skrócie jest tam upakowanych całkiem sporo trchnologii prosto z F1, m.in.: - oddzielna przepustnica dla każdego cylindra (szybsza reakcja na pedał gazu), - silnik wykonany w technologii bardzo zbliżonej do tej w jakiej były wytważany silnik F1 z 2004 bądź 2005 roku (nie pamiętam dokładnie).
  9. radek_z

    Błąd ABS i DSC

    Jadę sobie dziś wieczorem po mieście, temperatura spadla w ciągu dnia poniżej zera toteż wszystko przymarza i przy niemal każdym przyhamowaniu przed światłami ABS raz czy dwa kopnie. W pewnym momecie na prostej drodze bez żadnego przyhamowywania, nadle rozbłysły mi kontrolki ABS, DSC i bodajże kontroli klicków (musiałbym poszukać w instrukcji). Oczywiście wymienione systemy nie działały. Zgasiłem silnik, odczekałem kilkanaście sekund włączyłem i wszystko było OK. Tym autem jeżdżę 1,5 roku i coś takiego zdarzylo mi się pierwszy raz. W życiu tylko raz mi się coś takiego zdarzyło dawno temu gdy swoim poczciwym E28 pojechałem pokręcić bączki na śniegu. Też nagle zapaliła mi się kontrolka ABS-u. Po zgaszeniu i odpaleniu na nowo silnika, wszystko wrócilo do normy i nigdy już się nie powtórzyło. Pytanie czy komuś coś takiego się przydarzyło i czy zwiastowało to jakąś trwałą awarię czy tez jest to taka uroda elektroniki i raz na przysłowiowe 100 lat się zdarza. W sumie wolę żeby nie rozbłysły mi drugi raz te kontrolki akurat wtedy gdy będę potrzebował aby elektronika mi pomogła.
  10. radek_z

    turbo do 523i

    Kolega zakładał turbo do silnika 2.0 od Opla Calibra. Wycisną z niego nieco ponad 350 KM, ale jak mówił ze starego silnika został właściwie kadłub. Reszta, wszystko nowe. Kute tłoki, nowa góra nowy dół... wszystko.
  11. Lepiej powiedz jak tam sprawa poszukiwania sprawcy skasowania Twojego auto. Z zaangażowaniem śledziłem Twój post, w którym nagle zamilkłeś i nic się dalej nie dowiedzieliśmy co w tej sprawie. Co do jakich kolwiek remontów, ja mam jednego jedynego mechanika u którego robie wszystko więc wiem że w trakcie remontu czegokolwiek nie wymieni mi bez potrzeby połowy auta na części znacznie mocniej używane.
  12. Zupełnie nie zgodze się z tą gwarancją, jako zaletą. Kelege nowy Hyundai Gets + gaz do niego koształwa około 30 tys PLN. Ja za 27 tys. PLN kupiłem 8 letnią e39 535i. Na początku wsadziłem w nią okolo 7-8 tys. PLN więc mniej więcej wyszło na to samo. Tak więc za te same pieniądze on ma nowe auto, niecałe 60 KM, brak klimy, ABS-u... komentowac nie trzeba. Ja mam auto kompletnie z innego świata, którego chyba opisywać nie trzeba. Porównanie kosztów?? Owszem, kiedy ja wydaje kase na jakies mniejsze i większe naprawy, on w razie czego ma to za darmo. Ale tylko przez rok. Potem bedzie placił tak jak ja. W międzyczasie jego auto traci na wartości więcej niż ja wydaje na seris swojego auta. Typowa utrata wartości nowego auta po 3 latach eksploatacji to 50%, dodatkowe wydatki w stylu instalacja gazu, trudno odzyskać przy odsprzedaży. Tak więc po 3 latach on swoje sprzeda za jakies 15 tys. PLN. Czyli 15 tys. PLN stracone. Moje auto należy do tych zadbanych, dośc dobrze wyposarzonych i dobrym atrakcyjnym silnikiem, więc mysle że 3 lata po kupnie pewnie mógłbym sprzedać je za 22-25 tys. PLN. Podsumowując, gdyby zsumowac koszty serwisów i utraty wartości obu aut, koszty są zblizone, a komfort jazdy, bezpieczeństwo i zabawa nieporównywalne. Jeśli chodzi o porównania do innych aut. OK nie będe się porównywał do aut nizszych klas. Kilka razy miałem okazję jeździć Lancią Thesis. Fajne drewno, fajne skóry, wnętrze dość przestronne, silnik 2.0 turbo nawet ladnie brzmi i ciągnie. Ale detale zrypane, np. plastiki z jakich wykonano sterowanie kratkami wentylacji to prawdziwa "łyżka dziekciu w beczce miodu". Normalnie z takich samych chińczyce robią resoraki. Nie twierdze że inne marki nie maja swoich zalet. Ale wlasnie ta przyjemność z jazdy, prowadzenie jest w BMW niepowtarzalne.
  13. Mi w jednym warsztacie na mój pomysł mycia silnika powiedziano że "silnik powinien być brudny i suchy, wtedy widać jak pracuje. Jak w komisie widać auto z wypucowanym silnikiem, odrazu widać ze ktoś ma coś do ukrycia".
  14. Oj tak, przyłączam się do zachwytu autora topiku. Zawsze po dłużeszej trasie nie moge się nazachwycać nad swoją bunią. Cicho, radio ładnie gra, prędkości nie czuć, aż człowiek nie zauważa jak mineło te 6-7h jazdy. Żeby to jeszcze wszystko zechcicało być tańsze. Mieszkam w Warszawie a pochodze ze Szczecina. Wyprawa do domu i spowrotem to dla nie koszt 600 PLN na samo paliwo. Mało nie zarabiam, ale zbyt często wydać od tak spory kawałek swojej pensji na weenedowy wyskok do rodziny, to mi się nie uśmiecha. Dośc powiedzieć ze jak mam jechać sam, to taniej wyjdzie mi samolotem:). Tak więc jak słyszę żale amerykanów, że paliwo u nich już (w przeliczeniu) 2 zł/l, to mi się śmiać chce. Średnie zarobki (i to przy bardzo niskim kursie dolara) ponad 2 razy wyższe niż w Polsce, paliwo ponad 2 razy tańsze. Tymsamym litr benzyny relatywnie kosztuje amerykanita tyle, jakby polak mógł płacić za nie 1 zł/litr. W dupach im się z tego dobrobytu poprzewracało. *sorry za małe OT, tak mi się wypowiedź rozwinęła:) Pozdrawiam i jeszcze raz przyłączam się do zachwytów nad E39.
  15. Witam. Zaślepka o której mówisz w ASO kosztuje 70 zł. Musisz jeszcze ją pomalować. Sprzedają też w kolorze ale cena jest z kosmosu. Potwierdzam. Kupowałem zaslepke tylkego haka. Nielakierowana kosztuje 70 PLN polakierowana ... 400:):).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.