Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mialem robiony remont silnika jakies 20tys km temu, przy remoncie wymienilem rowniez samoregulatory, ale po okolo 5 tys po remoncie ciagle slysze male stukanie jak by jednego samoregulatora a po ostrej jezdzie odzywa sie kilka i to nawet mocno stukaja. Slychac to zwlaszcza od strony pasazera przy nachylaniu sie do kola.

 

Czy to jest wina pompy olejowej czy poprostu mechanik wstawil mi stare uzywane samoregulatory?

 

Co zrobic zeby uciszyc to stukanie?

Opublikowano

Czy to jest wina pompy olejowej czy poprostu mechanik wstawil mi stare uzywane samoregulatory?

Co zrobic zeby uciszyc to stukanie?

 

Pompa jakby niedomagała powinien to wychwycić czujnik ciśnienia oleju.

A skąd miałeś te samoregulatory?? Wiesz z częściami to jest tak, że najlepiej kupować samemu i wtedy wiesz co masz. Mogło być tak, że wstawił Ci stare, używane które komuś wymontował i uznał że są dobre - ale teraz raczej już tego nie udowodnisz. Komplet nowych "szklanek" w granicach 400zł.

 

Skoro dźwięk słychać mocniej od strony kolektora wydechowego - zobacz, czy nie wydmuchało ci uszczelki spod kolektora - czasami taki właśnie jest objaw iż uszczelka jest uszkodzona i przepuszcza.

Opublikowano

Jezdze na oleju Mobil Super S 10W40 półsyntetyk, wymieniałem juz go kilka razy i ciągle to samo... :duh:

 

Uszczelki pod kolektorem są nowe bo niedawno zakładałem nowe kolektory...

 

Mechanikom juz nie zareklamuje bo zamkneli interes... :mad2:

 

Czy gęściejszy olej mógłby pomóc?

Opublikowano

Wiesz, gdy klekotanie u mnie nastało zacząłem szukać co i jak. Na forum dowiedziałem się dlaczego, ale i przy okazji, że ten model tak ma. Nawet po naprawie może być klepanie. Ile w tym prawdy... :worried: Na pewno zależy to od części, facha który to robi i wogle.

 

Zmień markę oleju, może pomoże... Tylko pytanie co z samym hydroregulatorem, a dokładnie w jakim stanie był założony i w jakim jest teraz. :roll:

Opublikowano

Może kupujesz jakiś podrabiany.

 

Katalogowo do tych silników powinien być mobil:

 

Mobil 1 0W-40

Mobil Synt/Syst S 5W-40

Mobil Super S 10W-40

 

Pierwszy najlepszy do tego silnika drugi dobry trzeci może być.

 

Ja obecnie używam trochę inny 5w50 i spisuje sie super ale teraz przy kolejnej zmianie zaleje go 0W-40 tak jak jest to polecane do tego silnika. Nie wiem dlaczego po remoncie lejesz mu półsyntetyk. Polecam jeszcze Castrola. Ja jednak zostanę przy Mobilu.

 

Edge Sport 0W-40

 

Wyższa szkoła jazdy i chyba jelepszy olej:

 

Castrol SLX Professional Powerflow

BMW LL04 0W-30

Opublikowano
masz szklanki nie orginalne bo kaplet nowych ok 3 tys . a nie orginaly (nie sygnowane) beda nie stety klekotac temat przerobiony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.