Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, ze było sporo o tym, ale nie do końca tak jak u mnieMam problem z obrotami na biegu jałowym.Gdy silnik jest zimny po odpaleniu

obroty skaczą od ok.600 do 1200 obrotów tak przez 15-20 sekund- towarzyszy temu zmiana stopnia świecenia świateł(im niższe obroty tym światła świecą słabiej).Gdy silnik już się rozgrzeje jest ok,Podczas jazdy gdy wrzucam na luz też jest ok.Czy to silniczek krokowy- czy światła słabną przy mniejszych obrotach jeśli jest to wina krokowego?

Opublikowano
Swiatła słabną bo obroty silnika spadają za nisko w związku z czym alternator przestaje ładowac tak jak powinien. To jest normalne. Natomiast jeśłi chodzi o obroty to może to być wina krokowego. Pierwsze co to bym go wyjął i przemył a jeśli masz możliwość to podmień na próbę inny krokowy.
Opublikowano

Jesli chodzi o falujące obroty to tesz morze byc przepływomierz pęknienty

lub guma i dostawać sie powietrze lewe tak jak umnie było wymieniłem i mam super teraz z tym?

Opublikowano

Anjinsan,

 

Z pewnością masz trochę doświadczenia, więc może znasz jakieś główne przyczyny faktu, iż jak np. hamuje przed światłami to silnik schodzi mi na obrotach jałowych do ok. 600 obrotów, a jak do tego np. kręcę kierownica w miejscu, czy też załączę klimę, to obroty potrafią spaść do około 550 i tak już zostają. Wszystko zaczyna się dziać jak silnik się choć troszkę rozgrzeje.

 

Dodam, że mam automat. Teraz, co ciekawe, to, jak sobie na takich światłach przełączę na P lub N i przegazuję, to obroty ustawiają się na ok. 650 (czyli w miarę ok. bo fabrycznie ma być 700 +/- 40), wrzucam na D spadają do 600, ale jak z powrotem wrzucę na P lub N to zamiast podbić je z powrotem do 650/700 to mam 550.

 

Cała ta sytuacja wygląda tak, jakby komputer dążył do ustawienia obrotów jałowych na poziomie ok. 600 obrotów, a to chyba troszkę za mało.

 

Auto jak w opisie, dolot raczej szczelny, sondy pracują.

Dzięki za jakieś sugestie i pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Andrzeju, trzeba pomierzyć przepływomierz, zobaczyć czy jest w pełni sprawny. Poza tym jak u Ciebie z ładowaniem :?: alternator..

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Anjinsan,

 

Czytałem trochę na forum o podobnych dolegliwościach i z ciekawości odpiąłem przepływomierz i niestety niewiele do dało, ale jak sam mówisz warto by pomierzyć napięcia.

 

Co do alternatora, to ciężko mi ocenić jego sprawność, ale mam akumulator 80Ah i nawet po tygodniu stania nie mam problemów z kręceniem, więc chyba go dobrze ładuje.

 

Natomiast jak autko postoi przez noc, to czasami ze 2-3 razy trzeba pokręcić, aby odpalił, innym razem zapala od razu.

 

Może dałoby się kiedyś podjechać do Ciebie na mała diagnostykę np. w przyszły weekend?

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może dałoby się kiedyś podjechać do Ciebie na mała diagnostykę np. w przyszły weekend?

Nie ma problemu.

Zapraszam

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Problem z falowaniem występuje tylko na zimnym silniku.

Czy uszkodzony przpływomierz nie powodowałby , ze obroty falowały by cały czas?Lambdę mam wymienioną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.