Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

koledzy prosze o pomoc w nastepującej sprawie:

 

podczas jazdy zaświoeciła mi sie kontrolka :"check lowbeanlight" i zgasło jedno światło mijania (xenon).

 

Po wyłączeniu świateł i ponownym włączeniu, żarówka przez chwilę (średnio 2-3 minuty) pracuje normalnie, po czym znowu gaśnie.

Czy to oznacza agonię żarówki? czy w przypadku wymiany żarówki xenonowej trzeba wymieniać obydwie (różnica w świeceniu) czy wystarczy tylko spaloną?

 

szukałem na forum, ale niczego zblizonego nie znalazłem... :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pada palnik. Wymień jak najszybciej bo szkoda przetwornicy. Ona cały czas pracuje na zapłonie. Wymień oczywiście oba bo ich żywotność jest bardzo podobna i niedługo padnie następny.

Ale było o tym na forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

po pierwsze wyczyscilbym kostke zasilajaca przetwornice

po drugie podoginal malymi szczypcami koncowki elektryczne w kostce

 

mialem podobny objaw wymienilem na nowe palniki i po tygodniu to samo

zaczelem od sprawdznia czy mam na pewno staly prad na wtyczce

przyczyja jaka u mnie byla to dawa pierwsze punkty i dziala bez zarzutow od pol roku

Opublikowano

Zgadzam się z viggen. Objawy zużytego żarnika to zmiana barwy światła i mniejsza efektywność świecenia... A nie gaśnięcie i zapalanie się światła...

Problem leży zapewne w kostce zasilającej przetwornice - miałem dokładnie taką samą opcje...

Jak zapalałem światła - jedna sie nie zapalała w ogóle - a jak wysiadłem z samochodu i ją lekko trąciłem w reflektor - zapalała się! :)

Później potrafiła zgasnąć podczas jazdy - wyłączenie i włączenie świateł pomagało.. Jeździłem tak do czasu aż w ogóle nie chciała się zapalić...

A potem tylko dobrałem się do wtyczki i ją polutowałem od nowa (a co ciekawe, wszystkie kabelki się w sumie trzymały...). Ale po tej operacji - juz od kilku miechów spokój :D

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

dzięki koledzy!

 

zaraz ide to obejrzec w świetle dziennym (awaria pojawiła się wczoraj wieczorem).

 

mozecie mi powiedzieć gdzie dokładnie jest ta kostka? czy trzeba coś odkręcać żeby się do niej dostać? to moje pierwsze auto z takimi światłami, i niestety jestem w tej kwestii kompletnie zielony... :shock: :shock: :shock:

 

P.S. poczytałem trochę na temat umierających żarników, i faktycznie mój nie zdradza takich objawów - gdy się juz zaświeci, świeci normalnym światłem, nie zmienił koloru.

Opublikowano

dzięki!

 

trochę przeraziła mnie ilość kabelków i kostek :shock:

 

w mojej drugiej Beti (E-36) wszystko jest takie proste...

 

jesli możesz, powiedz czy mogę to odpiąc czy podłączonym akumulatorze? ostatnio "fachowiec" podpinając komputer zawiesił mi nawigację, nie chcę czegoś zepsuć :nienie:

Opublikowano

mozesz odpiac kostke nawet przy wlaczonych swiatlach

nic sie nie stanie (niskie napiecie 12v)!!!!!!!!!!

 

acha jesli sa podejzenia co do zarnika czy przetwornicy zawsze mozna zamienic stronami i upewnic sie ze dzial lub nie

Opublikowano

zrobiłem jak radziłeś. Światła narazie świecą ok. Dziś mam do zrobienia 200km, zobaczymy jak się będą spisywać.

 

Sama kostka jest czyściutka w środku, styki nie zaśniedziałe. Przedmuchałem i tak, zobaczymy jak to będzie.

 

Wielkie dzięki za pomoc. :modlitwa:

Opublikowano

podlacze sie z pytaniem...

powiedzcie mi panowie czy duzo przerabiania zeby wstawic zestaw hid do e34 chodzi mi o instalacje sama.. czy moze te wszystkie kostki pasuja do siebie???

Opublikowano

Powiem tak, z zestawem HID dostaniesz instrukcje. Z nią sobie łatwo poradzisz. A z wtyczkami nie powinno być problemu. Ja z pierwszą lampą bawiłem się ok. 30 min... a z 2-ga ok. 15... Wszystko gra i buczy:)

pozdr.

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

dzieki za odp... powiedz jeszcze czywymieniales tez swiatla na nowe??

moje sa juz troszke wypiaskowane i zastanawiam sie czy to po prostu nie jest przyczyna slabych swiatel przeciez fabryka nie wypuszczala od razu z kiepskimi swiatlami prawda??? moze lepiej wymienic cale soczewy niz bawic sie z ksenonami???........

Opublikowano

Soczewki maja to do siebie ze z biegiem lat sie brodzą.

Przede wszystkim należało by je wyczyścić... (jest na forum w dziale zrób to sam). jeśli tego nie zrobisz to i xenon wiele nie da...

Ja swoje przed założeniem xenonu czyściłem - i to juz samo w sobie dało dużo.. A jak jeszcze podłączyłem xenon to juz cuuudo :D

Tylko jedna uwaga - nie zakładaj xenonów na brudne soczewki bo

- nie wiele to da

- światło xenonowe zupełnie inaczej sie zachowuje niż zwykle i będzie się odbijać od brudu w soczewce = oślepianie i marna widoczność...

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

viggen jeszcze raz wielkie dzięki :modlitwa:

 

przeczyściłem wtyczkę, i jak dotąd wszystko ok :D

 

zaoszczędziłem dzięki Tobie kilka stówek. masz u mnie piwko :mrgreen:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Sorki,że w dziale serii 5 ale w 3 takiego tematu nie znalazłem .

Jechałem dziś żony E46 i zdarzyło się kilka razy ( podczas gwałtownego dodania gazu,gdy szarpnęło autem lub podczas wjechania w dziurę ) ,że jakby błysnął prawy xenon .

Nie wiem czy zgasł na sekundę czy błysnął .

Żadnego komunikatu o błędzie nie wyświetliło .

Dodam ,że oba xenony ładnie świecą , dobrze oświetlają drogę .

Co się mogło stać ? Co sprawdzić ?

Mamy to auto około 1,5 roku i wcześniej nic takiego się nie przytrafiło .

Proszę o rady i dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.