Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanko chodzi mi o koszty utrzymania E39( 520 i 525) w porównaniu do E34 a dokładniej o zawieszenia ( amorki wahacze tulejki ) czy koszta są porównywalne czy dużo droższe ??

Bo słyszałem że jest inne i droższe ?

Dzięki

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano
Witaj. Miałem E34 i mam E39. Co prawda w e39 nie robiłem nic z powaznych rzeczy w zawieszeniu ( nie ma potrzeby jak narazie). Wymieniałem łączniki stabilizatora ale to norma. Kupowałem Febi-ego koszt jak dobrze pamiętam to 60złl za sztukę. Można kupić i za 25zł ale... Hehe wszystko jasne (jakość wyrobu). Amorki pytałem tylko o ceny np: MONROE to około 260zł za sztukę coś lepszego to około 300zł i ponad do 400zł za sztukę. A no i wymieniałem drążek kierowniczy wraz z końcówką i płaciłem coś ponad 200zł też febi. Ogółem na moje oko koszty nie są aż tak mocno rażąco większe przy E39 niż przy E34.
Opublikowano

Koszta na 100% są droższe jeśli chodzi o wahacze zarówno górne jak i dolne w E39. Powód: materiał zastosowany do ich produkcji.

Natomiast cała reszta jest w cenach porównywalnych bądź minimalnie wyższych.

A i zawieszenie jest całkowicie inne, w końcu to nowszy model i coś zostało poprawione :)

Opublikowano
Tyle ze jest wytrzymalsze niż w poprzedniku. A ceny już i tak spadają niedługo bedą porównywalne. Już nie te czasy kiedy to koszty były dwu krotnie wyższe niż w E34. Popatrzmy tylko ile w przeciągu ostaniego roku pokazało się na polskich drogach modelu E39. W końcu każde BMW nie jest tanie w eksplatacji. Trzeba sie z tym liczyć. Choć z drugiej strony czy Audi np A4 jest tańsze jeśli chodzi o zawieszenie?? Lub A6??? Uważam że nie.
Opublikowano
Wniosek jest prosty - chcesz jeździć musisz płacić za eksploatację, nawet w rowerze Ci sie coś może zepsuć i tez musisz wymienić :]

 

 

To że za eksploatacje auta trzeba płacić to chyba każdy z nas wie :D

 

Jeśli chodzi o Audi to jest droższe w utrzymaniu.

 

Ja nie pytałem o AUDI tylko o BMW( E34 a E39) przeczytaj temat. Jeżeli pytał bym o Audi to na innym forum.

 

Pozdrawiam

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano
Ja nie pytałem o AUDI tylko o BMW( E34 a E39) przeczytaj temat. Jeżeli pytał bym o Audi to na innym forum.

Pozdrawiam

 

Zgadza się, chciałem nawiązać tylko do wypowiedzi poprzednika bo brat ma akurat A4 i trochę wiem o kosztach. Już milczę w tej sprawie...

Opublikowano
Wniosek jest prosty - chcesz jeździć musisz płacić za eksploatację, nawet w rowerze Ci sie coś może zepsuć i tez musisz wymienić :]

 

 

To że za eksploatacje auta trzeba płacić to chyba każdy z nas wie :D

 

Jeśli chodzi o Audi to jest droższe w utrzymaniu.

 

Ja nie pytałem o AUDI tylko o BMW( E34 a E39) przeczytaj temat. Jeżeli pytał bym o Audi to na innym forum.

 

Pozdrawiam

 

a co ty się tak unosisz robię tylko porównanie. Matko kochana najlepiej to przemilczeć. :duh:

Opublikowano
a co ty się tak unosisz robię tylko porównanie. Matko kochana najlepiej to przemilczeć. :duh:

 

Nie unoszę sie, potwierdzam to co napisałeś i tyle. Już nic nie piszę w tym temacie. Pozdrawiam wszystkich :!:

Opublikowano
hehe żeśmy sie nie dogadali wielkie sorki. A odnośnie wypowiedzi że e34 ma zwykłe wachacze a nie aluminiowe. Hmmm nie bardzo sie z tym zgodzę. Dlaczego? Bo jak w oryginale to też są w alu a jak już po wymianie na zamiennik to wówczas są stalowe. Przynajmniej w mojej E34 z roku 88 tak było.
Opublikowano
Własnie wymieniłem komplet amorów (Biltein B4), tarcze+klocki tył, szczęki od ręcznego+jakieś końcówki przewodów hamulcowych z tyłu+robocizna = 2100,00zł. Drogo? Nie wydaje mi się....
Tomek
Opublikowano
Tyle ze jest wytrzymalsze niż w poprzedniku.

 

Kiedy wszyscy mechanicy od BMW mówią chórem - że e39 jest mniej wytrzymale zawieszeniowo. Mówią, że to już nie TO BMW.

Slysze to wszędzie.

Zawieszenie jest bardziej skomplikowane, trudniej je doprowadzić do ladu, często są problemy żeby się pozbyć drgań lub plywania.

Znajomy sprowadzający beemki mówi dokladnie to samo.....

 

Pare dni temu slyszalem stwierdzenie u mechanika, że e60 jest wytrzymalsze niż e39.......

Opublikowano
Tyle ze jest wytrzymalsze niż w poprzedniku.

 

Kiedy wszyscy mechanicy od BMW mówią chórem - że e39 jest mniej wytrzymale zawieszeniowo. Mówią, że to już nie TO BMW.

Slysze to wszędzie.

Zawieszenie jest bardziej skomplikowane, trudniej je doprowadzić do ladu, często są problemy żeby się pozbyć drgań lub plywania.

Znajomy sprowadzający beemki mówi dokladnie to samo.....

 

Pare dni temu slyszalem stwierdzenie u mechanika, że e60 jest wytrzymalsze niż e39.......

 

Co prawda to tylko moje zdanie. Masz racje ze bardziej skomplikowane ale tylko tylne. Przód czy ja wiem. Też są przecież dwa wahacze jak w poprzedniku. W sumie może moje stwierdzenie jest błędne. W końcu moja e34 była z 88 roku a e39 jest z roku 98. Róznica jak by nie liczyć 10 lat. Ja jeżdzę na 17 kółkach o profilu 45 i jak sie starasz unikać dziur (omijasz) to napewno idzie to na zdrowie. No tyle ze nie wszędzie sie da ominąć :mad2: Pozdrowionka

Opublikowano
różnice widac jak się wjedzie do warsztatu i zacznie wymieniać tylne zawieszenie... pierwszy przykład z brzegu: tuleje pływające tylnej belki w e39 sa 4 szt (ok 200 zł szt) w e34 są 2 szt...
Opublikowano

mam e39 kolega jezdzi e34.

Jako ze autko mam w idealnym stanie i napewno jeszcze troche nim pojezdze to ostatnio zrobilem cale zawieszenie (na polskich drogach zawieszenie nie moze byc idealne) :D z przodu i z tylu, tzn wszystkie wachacze,tuleje, drazki,laczniki,stabilizatory, poduszki skrzyni, silnika,amortyzatorow, amortyzatory wszystko Lemforderera a amory bilstein B4. Kolega robil podobnie tylko ze podzielil to w czasie na przod i tyl i powiem ze procz roznicy na wahaczach,reszta cen nie odbiegala zbytnio. Czesci jest naprawde duzy wybor bo e39 jezdzi bardzo duzo, znajomy u ktorego jkupowalem czesci mowil ze czesci do e39 schodzi wiecej niz do e34 i dlatego moze negocjowac coraz nizsze ceny w hurtowniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.