Skocz do zawartości

Spalanie benzyny przy sekwencji gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dawno nie udzielałem się na forum. Interesuje mnie ile benzyny palą wasze beemki z sekwencjami gazu. Jak jest chlodno i robi się krótkie odcinki wiadomo do nagrzania i przełączenia się musi troche benzyny łyknąć tylko że u mnie to jest prawie 3 litry Pb95 na 100 km. Nie mam kasy an zalewanie pelnego baku pod korek benzyna i sprawdzanie ile benzyny bierze, po prostu moze teraz w zime tez wam tak wychodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi różnie. Średnio dolewam Pb do pełna co czwarte, może piąte tankowanie LPG, więc ciężko jest stwierdzić.

Pewne jest to, że praktycznie przez całe lato nie dolewam nic, a wskazówka prawie zostaje w miejscu. Zimą natomiast dojazdy do pracy potrafią zeżreć sporo Pb. W trasie już oczywiście zupełnie inaczej.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 pln miesiecznie przy przebiegu ok 3 tys, jak cie nie stac to sobie spraw matiza :twisted2:

 

Tak kolejna swietna rada :clap:

 

Mi wychodzi tak z 60 zł na miecha na Pb95 przy przebiegach miesiecznych w zime po 800 km. Robie glownie krotki odcinki ale i tak troche dlatego pisze. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja napiszę tylko tyle, że różnica zużycia benzyny w zimę a w lecie u mnie jest około 3 krotna, tzn. w zimie wydaję coś 3 razy tyle na benzynę co w lecie, w lecie właściwie po chwili przełącza mi się już na lpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę statystyki przez ostatnie 6 tyś. km. i wychodzi mi, że do spalania gazu widocznego na dole dochodzi dokładnie 1,05 l benzyny na każde 100 km. Temp. przełączania 20°C. Przeważnie dojazdy do pracy 15km., reszta miasto i krótkie traski po 250 km 50%/50%.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę statystyki przez ostatnie 6 tyś. km. i wychodzi mi, że do spalania gazu widocznego na dole dochodzi dokładnie 1,05 l benzyny na każde 100 km. Temp. przełączania 20°C. Przeważnie dojazdy do pracy 15km., reszta miasto i krótkie traski po 250 km 50%/50%.

 

To malutko. Ale dziwie sie ze jak ci sie przelacza w zimie przy 20 stopniach to nie zdycha silnik. Ja jak mialem nawet 30 st to byla kicha i jak sie przelaczal od razu zdychał. Dopiero jak przestawil ziomek na 35 jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi wychodzi zimą około 2,5 - 3,5 litra na 100km latem jeszcze nie wiem ale z przypadłością wskaźnika od paliwa :D nie jestem dokładnie określić tylko mniej więcej ile zaleje / ile przejadę.

 

Jak byłem w Zakopcu teraz w grudniu to zawsze z rana odpalałem silnik i jechałem dopiero jak sie zagrzał ( czyli przełączył mi sie na gaz- temperatura przełączenia 35) i wydawało mi sie że paliwo nie ubywa :D

 

Czy to możliwe że jak silnik pracuje sobie na wolnych obrotach do momentu przełączenia na gaz to mniej spali niż jak sie jedzie odrazu ?

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy to możliwe że jak silnik pracuje sobie na wolnych obrotach do momentu przełączenia na gaz to mniej spali niż jak sie jedzie odrazu ?

 

 

weż tylko pod uwage fakt ze jak bedziesz rozgrzewał silnik na postoju to spalisz paliwo a nie przejdziesz nawet metra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w dodatku dluzej to chyba potrwa niz podczas jazdy

 

Gdzies kiedys slyszalem ze na postoju silnik bierze kolo 1 l na godzine (ale pewny nie jestem) natomiast jak sie od razu ruszy to tez trzeba pamietac ze niedogrzny to zamiast powiedzmy 10 l na 100 bierze przez pierwsze 2-3 km okolo 20l na 100km. Tez sie zastanawiam czy nie lepiej jest rozgrzac go na postoju chodz troche. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pytanie do posiadaczy E36 z sekwencjia gazu. Jaką macie ustawiona temperature przelaczenia na gaz w zime tak zeby silnik nie zdychal? Pzdr

Optymalna najniższa temperatura na reduktorze to 35 st C. Przy niższej temperaturze może dojść (w warunkach zimowych) do spalania fazy ciekłej gazu a nie odparowanej. Stąd mogą wystąpić problemy ze stabilnością pracy silnika, zwłaszcza na biegu jałowym.

Ja mam ustawione 40 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w dodatku dluzej to chyba potrwa niz podczas jazdy

 

Gdzies kiedys slyszalem ze na postoju silnik bierze kolo 1 l na godzine (ale pewny nie jestem) natomiast jak sie od razu ruszy to tez trzeba pamietac ze niedogrzny to zamiast powiedzmy 10 l na 100 bierze przez pierwsze 2-3 km okolo 20l na 100km. Tez sie zastanawiam czy nie lepiej jest rozgrzac go na postoju chodz troche. Pzdr

 

 

właśnie też tak zobaczę czy nie było by lepiej ( dla portfela :twisted2: i dla silnika ) bo w sumie zimy silnik spala dużo więcej

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Zużycie paliwa przez zimny silnik na biegu jałowym jest o wiele większe niż 1l/h. Dla przykładu w silniku 1.8T VAG zużycie paliwa na biegu jałowym dla silnika nagrzanego do temperatury pracy (90 st C) wynosi 1,2 - 1,3 l/h. W moim drugim samochodzie mam zamontowany silnik z 2003 roku, w którym jest już bardzo precyzyjny pomiar średniego i chwilowego zużycia paliwa. Dość powiedzieć, że po uruchomieniu zimnego silnika (np. po nocnym postoju) i przejechaniu dosłownie 200m wskaźnik pokazuje średnie zużycie paliwa 99,9l/100km. Wartość ta bardzo szybko spada ale obrazuje to jakie jest zużycie paliwa po uruchomieniu zimnego silnika. Ponadto po zatrzymaniu się np przy wyjeździe z posesji wskaźnik pokazuje wzrost zużycia paliwa powracając do wartośći 99,9l/100km.

Podsumowując te dywagacje taniej jest ruszać pojazdem bezpośrednio po "zimnym rozruchu" niż czekać na jego nagrzanie na parkingu. Podczas jazdy nawet spokojnej silnik pracujący pod obciążeniem szybciej nabieże temperatury koniecznej do przejścia na zasilanie gazowe.

A jeżeli chcecie przyspieszyć jeszcze fazę nagrzewania to należy wyłączyć całkowicie ogrzewanie kabiny. Wówczas płyn jeszcze szybciej się nagrzeje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paulus31, a powiedz jeszcze, co ma wspólnego spalanie w l/100km ze spalaniem w l/h ??? Mierzysz czas i odległość i na bieżąco przeliczasz? Logiczne jest, bez względu na temperaturę, ciśnienie i stan na Bałkanach, że jak stoisz, to auto spala nieskończoność na 100km.

 

A odnośnie temperatury załączania reduktora to się z Tobą zgodzę. Wg mnie minimalna sensowna temperatura to 35 stopni dla sekwencji. Instalacje II generacji potrafią już działać przy niższych temperaturach, ale... do czasu. Obrywa tu reduktor konkretnie, a w sekwencji jeszcze dodatkowo wtryskiwacze, o silniku i jego adaptacji nie wspomnę.

 

Na koniec... ktoś już tu na forum robił doświadczenia z którymś testem w OBD, wychodziło w E32 (silnika nie pamiętam) coś koło 3 l/h przy rozgrzanym silniku... trzebaby :search:

 

Aaaa jeszcze. Dobrym sposobem jest wyłącznie ogrzewania kabiny. Silnik szybciej, stanowczo szybciej się nagrzeje. Tylko jak potem wygląda wpuszczenie takiego zimnego płynu w gorący obieg??? Może to być dość niezdrowe dla bloku chyba.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paulus31, a powiedz jeszcze, co ma wspólnego spalanie w l/100km ze spalaniem w l/h ??? Mierzysz czas i odległość i na bieżąco przeliczasz? Logiczne jest, bez względu na temperaturę, ciśnienie i stan na Bałkanach, że jak stoisz, to auto spala nieskończoność na 100km...

Chyba nie do końca zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi :) .

Treść zawarta w pytaniu autora odnosiła się do realnej, fizycznej, przeliczalnej na pieniądze oszczędności.

W tym przypadku nie gra roli jakie zużycie paliwa weźmiemy pod uwagę (l/h czy l/100km), chodzi o objętość paliwa jaką zużył silnik do momentu przełączenia się na paliwo gazowe.

Moja zaś intencją było przekonanie autora wypowiedzi, że jedyną słuszną i najekonomiczniejszą drogą zminiejszenia zużycia paliwa benzynowego jest nagrzewanie silnika pod obciążeniem, czyli np. w trakcie normalnej jazdy :) .

Z cała resztą Twojej wypowiedzi jak najbradziej się zgadzam :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odświeżę kotleta :) miałem II generacje, praktycznie wiosna-jesień przerzucałem po kilku sekundach na gaz, w zimę czekałem około minutki :) PB dolewałem raz na miesiąc za jakieś 40 zł. Założyłem sekwencje, jest lato, a wskazówka obniża się z każdym odpaleniem. Przez ostatnie 3-4 dni poszło gdzieś 4-5 litrów paliwka, a zrobiłem może 170 km, fakt że auto było odpalane ze 20 razy. U was też tak idzie tego paliwka? temperatura 30 stopni, spalanie w normie (sondy itp sprawne)... silnik m50b20 vanos.

Panna ma renault 1.6 i tam za 50 zł paliwa starczy na 2 miesiące a też często jeżdżona (taka sama sekwencja stag 300)

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka możliwych przyczyn.

- Wysoka temperatura przełączenia na LPG

- Ustawiony długi czas przełączenia na LPG

- Za słaby reduktor - silnik podkrada Pb przy wyższych obrotach

 

U siebie ustawiłem przejście na LPG przy 20 stopniach i obsługę funkcji "ciepły start" czyli odpalanie praktycznie z samego gazu przy ciepłym silniku. Rano po nocy silnik chodzi na benzynie tylko kilka sekund, a teraz jak jest coraz chłodniej to może pół minuty. Ostatnio tankowałem za 100zł benzyny jakoś wiosną, a jeszcze nie świeci się rezerwa. Robię kilkaset kilometrów miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Wysoka temperatura przełączenia na LPG

- Ustawiony długi czas przełączenia na LPG

- Za słaby reduktor - silnik podkrada Pb przy wyższych obrotach

 

temperatura ustawiona na 30 stopni

długi czas przełączania? czyli że jak? myślałem że po prostu wtryski po kolei się włączają i tyle (oprócz tyknięcia zaworu nie zauważam nic podczas załączania się gazu)

reduktor jest troszkę za słaby ponoć i będzie zmieniany, jest zavoli (niby do 150 PS) - ale czy za słaby reduktor pozwalałby na pobieranie benzyny? bez sygnału dźwiękowego itp?

 

Aha jakiego masz kompa że masz taką funkcje ciepły start itp, kurde też tak chce. 100 zł i tyle miesięcy...

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.