Skocz do zawartości

Do znawcow e30.Moze ktos poradzil sobie z tym problemem?


wedkaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od pewnego czasu poszukuje e30.Zastanawialem sie nad cabrio jednak za kwote ok 10000 ciezko cos sensownego znalezc wiec postanowilem przeznaczyc te pieniadze na e30 w coupe.Jak na ten model sa to dosyc duze pieniadze wiec szukalem czegos w niezlym stanie.Znalazlem ten oto egzemplarz:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4398464

 

Widac,ze gosc wsadzil w ten samochod sporo pracy i pieniedzy wiec postanowilem sie mu blizej przyjzec.Sprzedajacy jest uzytkownikiem Łodzkiego forum BMW wiec poczytalem jego posty,aby sie przekonac jak naprawde sprawa wyglada z tym autem,jaka ma przeszlosc co naprawial itp.Po naprawde dlugiej lekturze mozna wywnioskowac,ze gosc bardzo duzo zrobil przy tej emce i jest wrecz wzorowa poza jednym aczkolwiek jak dla mnie duzym minusem.Gdy sie nagrzeje silnik autko marnie odpala.Gosc walczy z tym problemem juz od 3 lat i nie moze sobie z tym poradzic,a wymienil juz chyba wszystko.Mimo to chce kupic to auto jednak tylko wtedy gdy sie okaze,ze jest jakis sposob na jego naprawe.

Jezeli czyta to teraz jakis mechanik lub poprostu ktos kto ma naprawde pojecie o takim samochodzie i ma chec pomoc to zapraszam do lektury.Ponizej zamieszczam link do tematu ktory zalozyl sprzedajacy 14 czerwca 2005 roku i do tej pory ten temat jest aktywny(nawet bardzo),gdyz gosc dalej szuka odpowiedzi co jest.Ostatni post 3 luty 2008!!!Opisal tu problem bardzo szczegolowo wiec jesli ktos ma chwile to bardzo prosze o rade czy da sie z tym cos zrobic?

 

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/index.php?topic=919.0

 

Mam nadzieje,ze nie zanudzilem i ze znajdzie sie ktos kto mi poradzi cos w tym temacie.Z gory dziekuje i pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 320i E30 z 1985 roku, które sprzedałem jakis czas temu, za notabene 7000 PLN. Moze to ci naswietli stan i moje zaangazowanie w ten wóz. Autko było uzywane tylko dla przyjemnosci, nie jezdzone po mokrym ani zima....

Silnik to M20B20, ale w wersji L-Jetronic, czyli jeszcze na podcisnieniach. Głowne załozenia jednak są takie same jak w wersji na motronicu, w szerokiej lampie. Na zimnym silniku odpalała perfekcyjnie. Na goracym tez super. Natomiast po kilkugodzinnym postoju potrafła krecic ok 3-5 sek. Po konsultacjach z kilkoma osobami (miedzy innymi z kolego z starego ASO Frąckowiak - miał 323 '84) zaczełem poszukiwania:

 

- luzy zaworowe ustawiona

- nowe przewody

- nowe swiece

- nowa kopułka, palec

- sprawdzony dolot

- sprawdzony wtrysk rozruchowy

- nowe filtry

- sprawdzona pompa paliwa

- sprawdzona kompresja

 

Efekt ? Zrezygnowałem. Bez poprawy. Kolega w 323 wymienił kazdy mozliwy czujnik. I nic.

 

Lekka poprawa nastąpiła po regulacji sruby na puszcze cisnieniowej podtrzymujacej przepustnicę zeby auto po puszczeniu gazu nie gasło. U ciebie tego nie ma (vide silniczek krokowy).

 

:wink:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem cale spocilem sie jak mysz . a oto jakies wskazowki : A sada orginal czy nie ?!!!! bo jak jakas kombinacja to na koniec po wylaczeniu i probie odpalenia bedzie zle(zawsze orgin i to katalogowo zadne zamienniki i podruby inne asymptoty wskazan chociasz beda pracowac ale zle ) . B czujnik temper na kompa orginal czy nie ? zawor paliwowy orginal czy nie ? Czy po przekrecen kluczyka pompa paliwowa wlancza sie na 4 s czy nie ? i czy ma taka sekwencje ? przekazniki nowe ? Te od pompy ? zawor wolnych mam nadzieje ze sprawny . Przeplywka niema nic do rzeczy przepustnica wyregulowana musi byc zamknieta , regolacja tylko bajpasem . wrzystkie elementy najlepiej nowe(zawor paliwowy , czujnik temp , sada , )tylko orgin , jak to wrzystko sprawdzisz zostaje tylko wtryskiwacz rozruchowy ale raczej nie , musi byc ok . Elementy dzialaja na zasadzie opornosci jak ktorys pada to bedzie tez lipa . Chociaz spotkalem sie ze po 2 latach nie znalazlem przyczyny . jeszcze czy zawor od wegl a aktywnego jesli taki istnieje dziala czy sie zawiesza jesli istnieje to narazie zaslep na prube . To nie swap musi byc ok to BMW a nie polonez . zapala od dotkniecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem autor ogłoszenia się nie popisał, bo chcąc sprzedać E30 za 12k powinien dać więcej zdjęć (wiem,że dał linka,ale to nie to samo;P) i to szczegółowych,a te średnio zachęcają.

Poza tym 320i M330d, która była w stanie naprawdę przepięknym (niestety widziałem ją tylko na zdjęciach na różnych forach) i co ważne oryginalnym kosztowała nowego nabywcę 7k. Ta kosztować ma 12 :shock:

Z opisu z aukcji i zdjęć naprawdę nie widzę tych 5k różnicy w wyposażeniu czy stanie auta, które to miałyby mnie zachęcić do wydania takiej kasuny. Nie samymi black hella (notabene w większości zrobionymi,a nie oryginalnymi) i przetwornicami xenon E30 stoi! :duh: I te opisy rodem z alledrogo: "kubelkowe fotele ze skory z wersji ///M z wszystkimi mozliwymi regulacjami", czyli tłumacząc na polski - sportsitze w skórze.

Ciężko jest odzyskać kasę włożoną w E30, jest to raczej niewykonalne,a żądanie 12k za auto jest -moim zdaniem- RIDICULOUS (śmieszne).

 

Nie zrozumcie mnie źle, uważam że auto jest ładne i widzę nakład pracy w nie włożonej. Sądzę jedynie, że 12k to cena naprawdę przesadzona....

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witas odpowiedz na Twoje pytania jaka uzyskalem od sprzedajacego wyglada tak:

 

ja przez te 3 lata wymienilem w aucie WSZYSTKO łacznie z SILNIKIEM i calym osprzetem silnika. ze starych rzeczy zostal silniczek krokowy, ale wolne obroty trzymaja sie pieknie wiec to chyba nie to oraz wiazka do silnika ale ta byla sprawdzana przeze mnie i elektryka i jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witas odpowiedz na Twoje pytania jaka uzyskalem od sprzedajacego wyglada tak:

 

ja przez te 3 lata wymienilem w aucie WSZYSTKO łacznie z SILNIKIEM i calym osprzetem silnika. ze starych rzeczy zostal silniczek krokowy, ale wolne obroty trzymaja sie pieknie wiec to chyba nie to oraz wiazka do silnika ale ta byla sprawdzana przeze mnie i elektryka i jest dobra.

 

Tak jak Ci napisałem... nie zawsze ta sie znaleźć przyczynę trudnego rozruchu..

 

Co do ceny, faktycznie, nie zwróciłem na nią uwagi. Jest lekko zaporowa. Niestety to tylko "szeroka lampa".W tej wersji wyprodukowano najwiecej E30 wiec unikat to nie bedzie. 12.000 PLN to kupa kasy za taki wóz. Gdyby była to "wąska lampa" w takim stanie (chociaż przebieg nie mały - ja miałem 170.000 a auto 1985 roku) to bedzie nabierać walorów "klasyka" i kiedyś moze odzyskałbyś pieniadzę.

Tymbardziej jesli byłoby to 2.5 - rozumiem....

 

Bede wybrzydzał:

 

- nie podoba mi się za auto ma Xenony ( nie pasuje to do E30 , nie ta epoka)

 

- takiej kombinacji wnetrza jeszcze nie widziałem (czarna skóra, jasna reszta)

 

- felgi od bodajże Z1 - nie pasują wogóle

 

- wycieraczki typu Valeo Silencio - nie pasują do stylu E30

 

- progi od touringa ??? hyh ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie.nie i jeszcze raz NIE!

 

za tą kasę mozesz szukać dobrego 4 cylindrowca w e36.., a tym bardziej mozesz znaleźć IS'a w stanie "WOW" w e30..chyba ze chcesz miec ten dzwięk r6...

samochód fakt..przyznam że ładny, utrzymany, odpicowany ale ..nie za 12 tys.. :jawdrop:

Ma kilka bajerów z M-technica i innych..ale wolałbym juz 325 całą w M-techniku i założę sie że do sąsiadów jakbym skoczył to pewnie za połowe kasy bym przywiózł...i to w podobnym stanie..

Sam wiesz że każdy ma inne gusta..kolesiowi sie podobają płaskie wycieraczki i felgi z z1....ty jak ją kupisz będziesz jeżdził i ujrzysz e30 na ładnej feldze z parapetem i...powiesz ...ee ładniejsza ..ładniej sieprezentuje..i tak z wieloma elementami moze być....najśmieszniejsze w kazdym ogłoszeniu jak samochodzik jest git to że ludzie pisza "robiłem pod siebie" :twisted: trochę dwuznaczne ale nie o to chodzi...chodzi min. o gust..jeden woli ogórki drugi córki ogrodnika:D

 

Moja Rada..poszukaj wymarzonej e30 z jednym zastrzeżeniem..szukaj z takim motorem jakim chcesz, z takim wyposarzeniem jakie chcesz...byle w oryginale....bez żadnych przeróbek typu "guzik od szybera tu.....bo mi tak sie podoba..." jak będziesz chciał to załóżmy że zostanie ci ze 4 tys z tych 12 i wtedy sam bedziesz robił sobie bajery..z samochodem jak z kobietą..jak wezmiesz używana(ruszoną :twisted: ) to dziewicy z niej nie zrobisz już :twisted2: ..:D:D (a nóż widelec że oryginał Ci będzie najbardziej odpowiadał)

 

MYŚŚŚLLL..

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz w 100% zdecydowany i wiem czego chce.Slowa bono20002 mnie przekonaly do tego,ze jak sie chce miec cos idealnie dopasowane do siebie to trzeba to sobie zbudowac.Myslalem juz o tym wczesniej,ale zabraklo jakos checi jednak teraz jestem zdecydowany.Na poczatek chce kupic E30 w 318 is koniecznie E30 bo napewno nie chce E36 i musi to byc ten silniczek is!Strasznie ciezko znalezc cos ciekawego na allegro,przegladam ogloszenia codziennie od ok.2 miesiecy i nic ciekawego nie znalazlem.Po niemiecku slowa nie rozumiem takze autoscout itp.odpada.Nie musi to byc auto jakies wychuchane,wydmuchane bo ja i tak je sobie zrobie po swojemu.Najwazniejsze zeby silnik byl jak najbardziej zdrowy.Takze jezeli ktos cos znajdzie ciekawego to bardzo prosze o sygnal.Wielkie dzieki.Pozdrawiam!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zawsze tez mozna wyremontować.

a wiesz ile radochy pozniej z tego będziesz miał jak stworzysz ideał tylko i wyłącznie dla siebie??

wtedy lans na maxa/ 40 przez miasto:D:D

taki wychuchany cukiereczek to jest to co kazdy z nas by chciał mieć..

ty masz 12 tys...myslę że spokojnie mozesz kupic cos i jeszcze ci zostaje..IS'ow szukaj w ok. 5500-8000 tys w polsce...ale uważaj bo mozna sie naciąć na niby zadbane egzemplarze a pozniej wyjdzie ......cos tam sobie wyjdzie:D.

Jak juz bedziesz miał jakis konkret dawaj znać..pomożemy napewno w wyborze

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4407221

 

tak dla pocieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zawsze tez mozna wyremontować.

a wiesz ile radochy pozniej z tego będziesz miał jak stworzysz ideał tylko i wyłącznie dla siebie??

wtedy lans na maxa/ 40 przez miasto:D:D

taki wychuchany cukiereczek to jest to co kazdy z nas by chciał mieć..

ty masz 12 tys...myslę że spokojnie mozesz kupic cos i jeszcze ci zostaje..IS'ow szukaj w ok. 5500-8000 tys w polsce...ale uważaj bo mozna sie naciąć na niby zadbane egzemplarze a pozniej wyjdzie ......cos tam sobie wyjdzie:D.

Jak juz bedziesz miał jakis konkret dawaj znać..pomożemy napewno w wyborze

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4407221

 

tak dla pocieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bono, ale Ty nie na poważnie z tym linkiem :?: :!:

To auto mogę zdyskwalifikować już po zdjęciach :twisted2:

I 5200 zł, za co :shock:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:jawdrop: :worried: :worried:

wrzuciłem koledze na pocieszenie ...ale nie zauważyłem nic a nic..

fakt że stozek siedzi beznadziejna końcówka ale co jeszcze..p(przyglądam się dokładnie)

 

ajj no jeszcze :mad2: mała korozja...ale co jeszcze??

jesli zastanawiasz sie nad swiatłami(bo miałem wątpliwości) to chyba jednak niepotrzebnie..myslałem ze brak soczewek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[[spokojnie, nie myślę,że zaliczyłeś go do cukierków,tylko jako dobrą bazę - czytam w miarę ze zrozumieniem ;) ]]

 

Soczewka jest,ale bez uśmiechu, do tego brak dokładki pod pas przedni, faktycznie paskudny wydech, a pod maską brakuje tunelu wiatraka... a to taka pierdoła, której brak istotnie wpływa na pracę układu chłodzącego (z autopsji :mad2: ).

 

Ogólnie stożek + wydech sugerują zamiłowanie właściciela do agresywnej jazdy... Anegdota: kumpel pojechał kiedyś jako fachowiec oglądać z kolegą isa. No i właściciel mówi,że super auto,znakomicie jedzie etc etc, po czym funduje potencjalnym klientom przejażdżkę bokami na zimnym silniku i po mega dziurach.... Od razu podziękowali.... :roll2:

Zawsze mi sie nasuwa na myśl ta historia jak widzę takie auto.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mattiss

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra...moze i wtopa była mała z tamtym linkiem.. :mad2:

tak ze zdjec to nie potrafieza dużo...no ale...

mam cos na swój ratunek.. :twisted2:

matiss a co powiesz jak zaproponuje koledze..(co prawda nie IS) ale...wydaje mi sie ten akurat naprawdę godny

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4137031

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[[spokojnie, nie myślę,że zaliczyłeś go do cukierków,tylko jako dobrą bazę - czytam w miarę ze zrozumieniem ;) ]]

 

Soczewka jest,ale bez uśmiechu, do tego brak dokładki pod pas przedni, faktycznie paskudny wydech, a pod maską brakuje tunelu wiatraka... a to taka pierdoła, której brak istotnie wpływa na pracę układu chłodzącego (z autopsji :mad2: ).

 

Ogólnie stożek + wydech sugerują zamiłowanie właściciela do agresywnej jazdy... Anegdota: kumpel pojechał kiedyś jako fachowiec oglądać z kolegą isa. No i właściciel mówi,że super auto,znakomicie jedzie etc etc, po czym funduje potencjalnym klientom przejażdżkę bokami na zimnym silniku i po mega dziurach.... Od razu podziękowali.... :roll2:

Zawsze mi sie nasuwa na myśl ta historia jak widzę takie auto.

 

Pozdrawiam

 

powiem a raczej napisze Ci taK:

Najgłupsze było to jak siezastanawiałem czego tam nie ma..bo mi cały czas za duzo miejsca sie wydawało..chodziło o ten tunell

ale nie dziw sie...tydzien się ze swojaniunią nie widziałem tzn do garażu nie zaglałdałem..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 320 jest naprawdę ładne ze zdjęć. Nie widzę nic niepokojącego,ale tu M330d jest ekspertem.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja na Twoim miejscu i za tę kasę poszukałbym już e36 za tę kasę możesz juz coś kupić,daruj sobie bo bedziesz kasę pakował jak już ktoś wspomniał kup dobrego 4 cylindrowca w e36 i będziesz zadowolony :cool2:

Napisałem..Mozna kupic 4 cyl git w e36/

ale polecam e30...

bo 4 cyl w e30 mozna kupic za tą kasę w jeszcze lepszym stanie..

i jestem za e30/ jak kupowac e36 to juz tylko r6 a najlepiej i tylko 323....ale nie za 12 tys :duh: e36 teraz opłaca sie tylko kupic ostatnie roczniki a nie jakies 1991/2/3 ..to porażka jest..kazde prawie bite, przekręcone itd..

jak bym kupował...to tylko e36 323 w ostatnich rocznikach.97...przykładowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.