Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Kupiłem takie cudo i chcę doprowadzić je do stanu używalności.

Autko jest z 1992 roku.Silnik pracuje w porządku.Zauważyłem wycieki z pod skrzyni biegów i wyczytałem na forum o odkręcających się pompach oleju więc zamierzam i tam zajrzeć.

Moje pytania to:

1) Jaki olej silnikowy proponujecie.

2) Jaki olej do skrzyni biegów.

3) Gdzie można najlepiej zrobić takie wymiany i naprawy w okolicach Kętrzyna - warmińsko-mazurskie.(okolice Giżycka , Mrągowa)

4) Ma ktoś może schemat elektryczny dla tego auta.

 

Autko ma dużo mankamentów związanych z elektryką ale o tym jeszcze będę pisał później.

Edytowane przez Krynio

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano

Dziś byłem w warsztacie.

 

Trochę się wkurzyłem.

Skrzynia mokra jak cholera.

Ślady płynu od wspomagania.

Nie znacznie zapocona uszczelka pod miską oleju.

Przy skrzyni zauważyłem dwa okrągłe gniazda.

Przy nich kabelek ale nie wkręcony.

Czy ten kabelek powinien być gdzieś wkręcony?

 

Proszę o pomoc.

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano
Dziś byłem w warsztacie.

 

Trochę się wkurzyłem.

Skrzynia mokra jak cholera.

Ślady płynu od wspomagania.

Nie znacznie zapocona uszczelka pod miską oleju.

Przy skrzyni zauważyłem dwa okrągłe gniazda.

Przy nich kabelek ale nie wkręcony.

Czy ten kabelek powinien być gdzieś wkręcony?

 

Proszę o pomoc.

te okrągłe gniazda przy skrzyni to pewnie od sond lambda ! można bez nich jeździć ale komputer bierze wtedy wartości średnie i spalanie trochę wzrasta .... aha a sprawdziłeś czy masz katalizatory?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Co do tego wspomagania można to jakoś wyeliminować ?

 

Nie sprawdziłem tych katalizatorów.Krótko byłem pod autem.

 

Chcę najpierw doprowadzić do porządku skrzynie biegów.

Co będzie potrzebne jeszcze oprócz uszczelki, filtra oleju i oleju?

Jakie są koszty tych części?

Czy przez coś jeszcze może przeciekać olej w skrzyni biegów?

Jaki olej do skrzyni?

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano
jesli chodzi o servo to akurat nie jest problem ja go miałem we wszystkich moich BMW

 

Tomek !

Podziwiam Twoje opanowanie ! :-)

Ale istotnie, koleś miał 3.0 V8, wprawdzie w e34, ale też "rzygało" czerwonym z przekładni. Wymiana to po prostu masakra. Najlepiej to wyciągnąć silnik, taki jest fajny do niej dostęp.

 

Duuużo samozaparcia, zacięcia etc życzę, bo na pewno będzie ptrzebne.

Ale radość z działającego auto - nieoceniona.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
jesli chodzi o servo to akurat nie jest problem ja go miałem we wszystkich moich BMW

 

Tomek !

Podziwiam Twoje opanowanie ! :-)

Ale istotnie, koleś miał 3.0 V8, wprawdzie w e34, ale też "rzygało" czerwonym z przekładni. Wymiana to po prostu masakra. Najlepiej to wyciągnąć silnik, taki jest fajny do niej dostęp.

 

Duuużo samozaparcia, zacięcia etc życzę, bo na pewno będzie ptrzebne.

Ale radość z działającego auto - nieoceniona.

 

pozdr

Mariusz

 

 

wiesz ja miałem ten problem w e34, w e36 i w e38 nie wiem czy akurat miałem takiego pecha ale zrobić trzeba było !! wydawało mi sie ze to mankament bo czesto ogladam e34 na sprzadaz i tam tak samo są problemy z servem

 

pozdr

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Sprawdziłem wczoraj na kanale.

 

Nie podłączone sondy lambda.

Tabliczka na skrzyni czarna co sprawdziłem że trzeba do niej nalać olej Shell ATF LA 2634.

Jak słyszałem jest trudno dostępny.

Jutro zadzwonię do ASO czy będą mieli ale pewnie tak.

Po obejrzeniu dokładniej prawdopodobnie cieknie z przedniego simmering'u.

Czy ktoś może mi pomóc odnaleźć nr katalogowy tych uszczelek.

 

Jaki idzie płyn do układu kierowniczego?

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano

3) Gdzie można najlepiej zrobić takie wymiany i naprawy w okolicach

 

 

Napewno nie w GIŻYCKU , tu sią boją takich aut dotykać ,już to przerabiałem :(

Opublikowano

Zadzwoniłem do ASO.

 

Stwierdzili że olej do mojej skrzyni będzie kosztował 75 zł za litr.

Szczerze to dla mnie trochę za dużo.

 

Co myślicie o tym:

Valvoline ATF Max - Life

 

http://www.allegro.pl/item311549535_olej_do_skrzyn_valvoline_atf_max_life_od_ss.html

 

lub

 

http://www.allegro.pl/item312964485_valvoline_super_olej_do_automatu_maxlife_atf.html

 

Proszę o wasze propozycje.

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano
Sprawdziłem wczoraj na kanale.

 

Nie podłączone sondy lambda.

Tabliczka na skrzyni czarna co sprawdziłem że trzeba do niej nalać olej Shell ATF LA 2634.

Jak słyszałem jest trudno dostępny.

Jutro zadzwonię do ASO czy będą mieli ale pewnie tak.

Po obejrzeniu dokładniej prawdopodobnie cieknie z przedniego simmering'u.

Czy ktoś może mi pomóc odnaleźć nr katalogowy tych uszczelek.

 

Jaki idzie płyn do układu kierowniczego?

 

 

Przerabiałem podobnie w swojej 740:

Do automatycznej 5-cio biegowej skrzyni biegów olej ATF Dexron II - wg AutoDaty kolory tabliczek były do manualnych skrzyń, co w 740 ze świeca szukać - oczywiście tylko jeśli ktoś przełożył sobie z 730 V8.

Nr katalogowy filtra skrzyni automatycznej: Febi 12671 (cena niecałe 130 zł w detalu brutto wg IC).

Uszczelka (zimmering) tylnej części skrzyni biegów: 57x73x8 mm (nr org. 24 13 1 422 667) cena w serwisie: 48 zł

Uszczelka (zimmering) przedniej części skrzyni biegów: 40x52x7 mm (nr org. 24 31 1 422 671) cena w serwisie: 31 zł

 

Jeśli chodzi o układ kierowniczy to występowały dwa płyny: ATF Dexron II, lub CHF7.1/11S. Żeby wiedzieć jaki powinien być to zerknij na korek wlewu do zbiorniczka wspomagania - na nim powinno pisać. Przeważnie bywa tak że plastikowy zbiorniczek płynu ma ATF, a metalowy zbiorniczek CHF. Ja w mojej mam CHF.

 

Mam nadzieję, że pomogłem i życzę wiele cierpliwości bo ja ze swoją jeszcze chyba długo nie dojdę do porozumienia chociaż jest już na dobrej drodze.

 

Czy przez coś jeszcze może przeciekać olej w skrzyni biegów?

 

Tak może jeszcze przez: wybierak skrzyni - czyli tam gdzie jest podpięte cięgno z lewarka oraz przez połączenia chłodnicy umieszczonej z przodu skrzyni lub samej chłodnicy oleju. Jest ona narażona na haratanie o asfalt przy tarciu brzuszkiem. ;)

 

W razie jakby co to polecam: http://bmwfans.info/original/ można sie wiele ciekawego dowiedzieć tylko należy trochę poczytać bo często same obrazki są mało mówiące. ;)

 

Pzdr

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.

 

Specjalne podziękowania dla Chester'a za tak szczegółową i obszerną odpowiedź.

 

 

Dzieki, dzieki, dzieki, :D

 

:dance:

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Opublikowano
spoko loko - polecam się na przyszłość
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.