Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukałem ale nie mogłem nigdzie znaleźć na forum. Trochę kiepska ta wyszukiwarka nawiasem mówiąc.

 

Tak jak w temacie - jak sprawdzić grubość tarczy sprzęgła.

W książce "sam naprawiam..." jest mowa o jakimś przyrządzie kontrolnym który wkłada się w miejsce wykręconego wysprzęglnika i na skali odczytuje się zuzycie tarczy.

 

W serwisie BMW powiedzieli ze nie maja takiego przyrzadu i jedynie po odkreceniu sprzęgła mozna to zweryfikować. Jednakowoż ja się z tym nie zgadzam bo uważam ze jest to wybitne naciaganie na kase klienta. Zresztą ostatnio też miałem watpliwość i kazali przyjechac i podpinac pod kompa, a problem z pomocą kolegi z forum rozwiązałem sam.

 

Może ktoś o już przerabiał??? Może ktoś wie gdzie taki przyrząd mozna nabyć??? Jest on dosyć prosty w budowie. Moze dałoby sie to zmierzyć suwmiarką lub jakimś wyskalowanym prętem. Tylko jakie powinny być odczyty dla tarczy nowej i tarczy zużytej na takim przyżadzie???

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
nie, tam tego nie znajdziesz, a jeżeli chodzi o e36 to jedyny przyrząd zalecany przez sam naprawiam to suwmiarka :)
Opublikowano

raczej nie sądzę aby udało ci się zmierzyć grubość tarczy bez wyciągnięcia sprzegła. A nawet jeśli to błąd byłby dosyć duży.

Pamiętaj że nie tylko tarcza sprzęgłowa ulega zużyciu. Za odpowiednią pracę sprzęgła odpowiada też docisk, a on również z biegiem czasu się zużywa. Suma błędów /zużycia/ poszczególnych elementów daje obraz całości.

Opublikowano

Ale i tak generalnie jak się wymienia normalnie uzytkowane sprzegło to i tak razem z dociskiem. Kupujesz cały zestaw.

 

Będę dalej drążył temat. Wyrażę sie precyzyjniej. Jak w takim razie zmierzyć owe zużycie (suma tarczy i docisku)???

 

W końcu ktoś w tej książce nie od parady napisał ze da sie to zmierzyć odpowiednim przyrzadem.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
a jak wciskam sprzęgło i slychać je wyrażnie jak sie odłacza to tez cos nie tak?? pytam z ciekawosci bo wiem ze mam je juz zajechane bo mi sie zaczelo slizgac jak w automacie(nie zawsze-poprostu w jeden dzien sie slizgnie ze dwa razy a pozniej tydzien spokoj)..stracil moc i takie tam..i zastanawiamsie czy to ze je slychac moze byc takze objawem zuzycia sprzegla...dodam ze mam uszczelke pod rozrzadem do wymiany i olej gdzies tam pod silnikiem znika-czy moze byc tak ze sie sprzeglo zaoleilo i dlatego sei slizga??czy takie zaolejone sprzeglo trzeba cale wymienic?troche pytan duoz no ale forum to forum:)pozdrawiam .......aha i jeszce 1..ile tak srednio beierze mechanik za wymiane sprzegla??moze ktos wymiwnial ostatnio??

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.