Skocz do zawartości

Dylemat między E39 530D 193KM a E46 330D 204KM


<t>Co byś kupił E39 530D 193KM czy E46 330D 204KM</t>  

33 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem BMW od jakiegoś czasu ale nie mogę się zdecydować które :duh:

Myślałem najpierw o 528i 96-00 ale opłakany stan tych aut sprawił że myślałem nad czymś nowszym.Dotarłem do 530i ale później wpadł mi do głowy pomysł 540iV8 które z roczników 96-00 też raczej są w stanie słabym pozatym ktoś pisał że można bać się kosztów.Pozatym raczej od 528i wolałbym diesela 530D o którym myślałem jeszcze wcześniej.Wersja po lifcie oczywiście jak już. Sam nie wiem :mad2:

Wreszcie dotarłem do 330D 204KM,nowszy wygląd i po mieście mniejsze auto lepsze.Ale czy znów nie będzie za małe ? Przyzwyczaiłem się do dużego auta.Może E46 kombi ?

Co bym zrobił to chip w E39 220KM-230KM w E46 260KM-270KM.

Chyba taczkę kupię :|

E39 wygodniejsze ale wolnijesz,E46 szybsze ale mniej komfortowe i do tego droższe :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ci powiem tak ze doniedawna sądziłem ze jak bede zmieniał auto to na e39 i najlepiej 3d i tkwiłem w tym przekonaniu sobie dopóki nie zobaczyłem pięknie utrzymanego czarnego e46. Jakbym miał wybierać dziś to bym chyba rzucił monetą :shock: :shock:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem sam.

530D tańsze,większe,bardziej komfortowe i 230KM po programie robi swoje.Tylko to taki d.u.p.o.w.ó.z. typowy,najlepiej z automatem jak mam teraz i jest super.

330D to typowy zapierdzielacz więc tylko manual i wtedy 270KM ,rozkład masy 50/50 sprawia że można docisnąć i takie 530D zostaje daleko w tyle.Tylko gdzie ten komfort.Do tego w dużym mieście i korkach automat wygodniejszy.A tak naprawdę takie 530D 230KM nawet w automacie i tak połyka większość kosiarek, służbówek itp.

Ale trafiają się momenty kiedy wracając spokojnie z pracy ze stacji BP wypadają 3 fury Evo VII,STI,RS6.

I tu z 530D 230KM to tylko na grzyby.

330D 270KM na manualu można by znacznie dłużej pooglądać te fury.

Tylko czy dla takich kilku chwil które są ulotne warto tracić komfort codziennego podróżowania ?

Najlepiej było by mieć M3 + 535D tylko też nie wiadomo kiedy co się trafi.

Jak bym był multi to chyba bym się przemieszczał CL 65 AMG taki pakiet 3w1 :twisted2:

 

http://tnij.org/cl65amg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem sam.

530D tańsze,większe,bardziej komfortowe i 230KM po programie robi swoje.Tylko to taki d.u.p.o.w.ó.z. typowy,najlepiej z automatem jak mam teraz i jest super.

330D to typowy zapierdzielacz więc tylko manual i wtedy 270KM ,rozkład masy 50/50 sprawia że można docisnąć i takie 530D zostaje daleko w tyle.Tylko gdzie ten komfort.Do tego w dużym mieście i korkach automat wygodniejszy.A tak naprawdę takie 530D 230KM nawet w automacie i tak połyka większość kosiarek, służbówek itp.

Ale trafiają się momenty kiedy wracając spokojnie z pracy ze stacji BP wypadają 3 fury Evo VII,STI,RS6.

I tu z 530D 230KM to tylko na grzyby.

330D 270KM na manualu można by znacznie dłużej pooglądać te fury.

Tylko czy dla takich kilku chwil które są ulotne warto tracić komfort codziennego podróżowania ?

Najlepiej było by mieć M3 + 535D tylko też nie wiadomo kiedy co się trafi.

Jak bym był multi to chyba bym się przemieszczał CL 65 AMG taki pakiet 3w1 :twisted2:

 

http://tnij.org/cl65amg

 

Co do ostatniego, nie zupełnie masz rację :). Trochę ścigam się na 1/4 i byle dobrze zrobiona honda objedzie Cię bez problemu(myślę o AMG - oczywiście nie o najnowszych). Te autka mają ogromny mom. większy od M5 E39 (u siebie mam 530 Nm / 3000 obr.) co sprawia,że przy starcie stoisz a obroty lecą Ci gdzieś pod 5000 :D a potem samo przyspieszenie niweluje "głupia" skrzynia aut. Co do E46 330 :D - cóż mam znajomego który takie autko (w manualu) objechał Astra GSI :D . Wniosek jest prosty ani AMG ani 330D nie nadają się do ścigania. Jeśli mogę doradzić wybierz 530D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje na stacji ani nie mam żadnej, a Ty pracujesz przy myciu szyb w autach ? Raczej wątpie żebyś mył szyby w tych autach bo były one z mojego miasta a nie jest nim Włocławek.Choć może, Lancer kolor żółty, Subaru i Audi jakieś srebno szare kolory.

 

Ktoś mówił że 330D po programie idzie dosyć dobrze w porównaniu do Imprezy.Chłopaki sprawdzali na mieście i wyniki były zaskakujące.Inna sprawa że w Imprezie trzeba strzelić ze sprzędła z co najmniej 5 tyś. obrotów żeby szybko ruszyć i pewnie się nie ścigał itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem sam.

530D tańsze,większe,bardziej komfortowe i 230KM po programie robi swoje.Tylko to taki d.u.p.o.w.ó.z. typowy,najlepiej z automatem jak mam teraz i jest super.

330D to typowy zapierdzielacz więc tylko manual i wtedy 270KM ,rozkład masy 50/50 sprawia że można docisnąć i takie 530D zostaje daleko w tyle.Tylko gdzie ten komfort.Do tego w dużym mieście i korkach automat wygodniejszy.A tak naprawdę takie 530D 230KM nawet w automacie i tak połyka większość kosiarek, służbówek itp.

Ale trafiają się momenty kiedy wracając spokojnie z pracy ze stacji BP wypadają 3 fury Evo VII,STI,RS6.

I tu z 530D 230KM to tylko na grzyby.

330D 270KM na manualu można by znacznie dłużej pooglądać te fury.

Tylko czy dla takich kilku chwil które są ulotne warto tracić komfort codziennego podróżowania ?

Najlepiej było by mieć M3 + 535D tylko też nie wiadomo kiedy co się trafi.

Jak bym był multi to chyba bym się przemieszczał CL 65 AMG taki pakiet 3w1 :twisted2:

 

http://tnij.org/cl65amg

 

jezu... jak czytam takie posty (230KM, 270KM z 3.0d), to sie nie dziwie, ze pozniej utyskiwanie na forum, ze cos lezy, ze cos sie psuje...

 

panowie, kupcie sobie benzyne albo odrzutowca...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego silniczka(3.0D) powinno się bez problemu wyciągnąć 100KM/1L ale czy o to chodzi ?. 230/270 KM to są realne możliwości silnika, nie wysilają go w nadmierny sposób. W subaru podobnie jak. np. w Hondach (V-tec) trzeba ruszać z większych obrotów ,żeby "załapać" się na turbo. Co z tego ,że np. w Subaru ruszasz z 5000 jak mimo takich wysokich obrotów ono "rusza" ja np. kiedy ruszam (w wyścigu) z pedałem w podłodze (zaczynając od 600obr - automat) to auto stoi w miejscu, kółka się kręcą a wskazówka biegnie pod 5000obr. widać różnice momentu ale co z tego ,ze i więcej mocy i momentu jak na drodze do sukcesu stoi automat - który skutecznie uniemożliwia sterowanie obrotami... dlaczego to piszę ano dlatego,że teraz decydujesz co będziesz robić tym autem. E46 330D także da się komfortowo podróżować a przy tym i trochę "ścigać" natomiast E39 530D to już typowe (jak sam słusznie zauważyłeś) wozidełko, możesz spokojnie zapomnieć o 1/4. Moment może i duży ale niestety nie o to głównie w tej zabawie chodzi- MANUAL !!!!

 

Natomiast przy 200-250 taka Astra GSI (auto tematu wie o co chodzi) może jedynie patrzeć jak odjeżdżasz. Dlatego pytanie wg. jakie powinieneś sobie zadać to : prędkość czy przyspieszenie, 0-100/160 czy 160-250?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip i E46,39 + nadajaca sie GM skrzynia :jawdrop: nic tylko Rewelacja.

1/4 i seria 3 i 5 w 3.0 dieslu :mad2: Rewelacja

żadna 3 i 5 w dieslu nie będzie trzymać tempa EVO czy STi ,

może i silnik w 3.0 d podatny jest ale co z tego jak to ma ponad 1.5 tony w ruch wprawić. Silnik Diesla w BMW starszych modeli nie ma nawet zacięcia sportowego , większość ogórków z lat 90 tych ma średnio 6-7 sek do setki i jakie to może być zdziwienie jak furak za 2000 euro objedzie 530d wartości 15 tysi euro ehhh , Panowie zwykły wirus nic tu nie da , jak już to można dlubnac ale całość włącznie z odchudzaniem Auta. Wiec mniejsze zło to 530d można tym dynamicznie pojechać i komfortowo , E46 to taka biedniejsza wersja 5 pod względem komfortu a parametry jezdne sa praktycznie na tym samym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje na stacji ani nie mam żadnej, a Ty pracujesz przy myciu szyb w autach ? Raczej wątpie żebyś mył szyby w tych autach bo były one z mojego miasta a nie jest nim Włocławek.Choć może, Lancer kolor żółty, Subaru i Audi jakieś srebno szare kolory.

 

Ktoś mówił że 330D po programie idzie dosyć dobrze w porównaniu do Imprezy.Chłopaki sprawdzali na mieście i wyniki były zaskakujące.Inna sprawa że w Imprezie trzeba strzelić ze sprzędła z co najmniej 5 tyś. obrotów żeby szybko ruszyć i pewnie się nie ścigał itd.

 

:duh: bez obrazy , ale mogę o coś zapytać: ile masz lat?

270km z 204 przy samochodzie co najmniej 3 letnim z realnym przebiegiem >100 000 km ? Ludzie, chcecie to chipujcie sobie silniki aut z niemałymi przebiegami, ale nie piszcie później na forum że kopci, że turbo pada etc. Być może się nie znam, ale dziwna moda nastała, "więcej mocy" każdy krzyczy. Jak Ci za mało, to kup sobie używany samochód o takiej mocy, która Cię zadowoli w seryjnej wersji. Powiesz że takie są dużo droższe? Zastanów się: pojeździsz trochę silnie zchipowanym, niemłodym już dieslem i jeszcze skoro chcesz się ścigać z imprezami i lancerami to długo Ci nie pożyje - takie jest moje zdanie. Pisałeś coś o 1/4 mili - ale chyba wiesz, że zdecydowana większość konkretnie tuningowanych aut nie jest eksploatowana na co dzień. Pozdrawiam.

Edytowane przez guteg
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się troszeczkę bałagan i wkraczamy wszyscy w inny temat ale postaram się nawiązać i do jednego i do drugiego.

 

Elvishh: Masz rację ale, tak jak napisałem 530D nie nadaje się do 1/4 ale na autostradzie przy prędkości 220-240 zostawi w tyle wszystkie auta za 5k Euro które objadą ją na 1/4. W przypadku 330D sprawa wygląda nieco inaczej, 3.0 diesel , 204 konny można spokojnie po 1. zchipować po 2.pogrzebać przy nim a to w połączeniu ze skrzynia manualną może zdziałać cuda. Tempa STI/Evo nie utrzyma bo założenia konstruktorów przy tworzeniu obu aut zupełnie od siebie odbiegały, ale różnice między stockowym Evo/STI a stockowym 330D można dość łatwo zniwelować w przypadku 530D to już trudniejsza sprawa. Dlatego na autostrady, do szybkiej i wygodnej jazdy 530D, natomiast na trasy,miasto, do ciut mniej wygodnej ale bardziej dynamicznej jazdy 330D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się troszeczkę bałagan i wkraczamy wszyscy w inny temat ale postaram się nawiązać i do jednego i do drugiego.

 

Elvishh: Masz rację ale, tak jak napisałem 530D nie nadaje się do 1/4 ale na autostradzie przy prędkości 220-240 zostawi w tyle wszystkie auta za 5k Euro które objadą ją na 1/4. ...................... Dlatego na autostrady, do szybkiej i wygodnej jazdy 530D, natomiast na trasy,miasto, do ciut mniej wygodnej ale bardziej dynamicznej jazdy 330D.

 

Przyklad 1

Honda z silnikiem H22Ax prędkość Max 235 km/h osobiście miałem przyjemność pogonić granice 250km/h i tym Autem można grzać bez problemu ponad 200 przez długi odcinek a do 100 rozpędza sie w 6 z haczykiem . takie cudo można mieć za około 3000 euro

530d prędkość max 227km/h jechałem 230 km/h ale bym nigdy nie jechał parędziesiąt km z prędkością ponad 200,nie po to jest diesel żeby jeździć z prędkością Vmax.

Prawda jest taka ze nawet na Autostradzie 3.0d dostaje baty.Wcale tu nie narzekam na 3.0d bo sam takiego mam ale , to nie jest silnik ktorym można poganiać inne śmietniki,owszem jest dynamiczny ale do benzynki daleko mu bardzo , no te wszystkie TDI to pogoni ale EVO Auto które już z fabryki wychodzi z Sloganem pogromcy szos , to 3.0d nawet po szczepie dodatkowych cylindrów nie nadaje sie żeby utrzymać tempa z STI czy EVO.

Przestań pisać tu o programach bo żeby wprawić w dynamiczny ruch 1,5 tony to sam wirus nie wystarczy tu jest potrzebne około 400 koni i 600 NM żeby to jechało.

FanatykBMW zmiana na 3.0 wielkiej radości ci nie przyniesie już lepiej zawirusować twoje 2.5 do 220 koni a skrzynia wytrzyma na pewno bo jest taka sama jak u mnie i u paru innych oczywiście jak to AT.

Tylko ze skrzynia która jest w 3.0d to już jest na skrzynkę max bo więcej Nm nie jest w stanie bezproblemowo przełożyć na Kola.

Edytowane przez Elvishh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze gdzie ja napisałem że szukam auta na 1/4 ?????

Na oczy padło co poniektórym :duh:

 

Nie pisałem też że 330D po programie śmiga jak STI tylko że jedzie zaskakująco dobrze w porównaniu do Imprezy.

 

Co do programu:

Spokojnie można jeździć z 270PS i nic się nie dzieje.

Ja mam teraz w swoim aucie 197KM i 400NM z automatem i też nie jest źle ale chciałbym trochę szybciej.O dziwo dla co poniektórych silnik żyje i ma się dobrze.Jak długo jeszcze niewiem bo sprzedaje to auto bo chcę coś szybszego.

Dla mnie wystarczy,nie szukam wyścigówki bo bym kupił E36 M3 321KM.

Tutaj znalazłem filmik i jak to tak jeździ w serii to mi wystarczy:

"The result of a discussion, how fast a series E46 330d can go.

The car reached a speed of 256 (GPS ).

 

Do tego chip i moc 260KM-270KM i mi odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz 330d to tylko z ASB. Jezdzi sie dużo lepiej niż manualem....

Mam zaciecie sportowe, połowe życia spędzam na prawym w rajdówce (N12 STi) , sam startowałem Astrą GSI, i nigdy prze nigdy nie chciałem mieć automata. Jednak teraz, nie zamieniłbym sie nawet na M3 z mojej 330d (M3 smg jezdziłem - draaaamat !!! ). 330dA ? - moment dostepny cały czas, elastyczność szokująca (przynajmniej u mnie). Od 0 - 100 wychodzi mi powtarzalne 7,5 sek. Manual 330d został dwa razy w tyle o długosc auta.

Pomiar na hamowni zewnętrznej pokazał 200 KM i 450 NM (niestety strasznie przekłamuje skrzynia). Nie mam żadnych informacji co do ewentualnych wirusów w mojej, ale jeździ fenomenalnie. Jest komfortowa, szybka, cicha , subtelna, taka jak lubie.

Wracając z Barbórki Warszawskiej w grudniu, uciekałem dwóm STI , na trasie naprawdę miały co robić (wyjazd w kierunku Poznania).

Wczoraj jezdziłem nowym nabytkiem kolegi A6 3.0 TDI quattro S-line i nie rzuciło mnie na kolana, nawet 330d ma bardziej sportowy charakter.

 

:wink:

 

P.S. widzę że w miedzy czasie dopisałes co nie co. Moja 330d pojechała 240 km/h i wiecej sie bałem :twisted2: . Latem przetestuję ile pojedzie.

Jesli kupisz automat 204 KM nie "chipuj" ..... zmasakrujesz skrzynie... uwierz.

 

W kregach BMW AG jest anegdota że jednak za duzy silnik włozyli do E46. Znawcy w Europie mówią o 330cd , zchipowanych na 300 KM (manual) jako ///M3d :cool2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancer kolor żółty, Subaru i Audi jakieś srebno szare kolory.

 

WiedziaŁem, że rozmawiamy o jakiejś grze na Play Station. Tylko gdzie tam diesla upchnąŁeś? Musisz dobry towar palić.

 

Ja już nie pale :nienie: To że we Włocławku nie ma tylu dobrych aut nie znaczy że nie ma ich też gdzie indziej.Opanuj się trochę człowieku :doh:

A jak napisze że Maybacha dziś widziałem a nawet mnie wyprzedził to co powiesz ? Pewnie to samo bo na takim poziomie są Twoje komentarze.

Specjalnie dla Ciebie niedowiarku jeden:

http://img443.imageshack.us/img443/5504/13022008333pk7.jpg

To może jeszcze wykres mojego auta bo zaraz znów ktoś zacznie jakieś kocopoły nadawać:

%5B422%3A480%5Dhttp%3A//img180.imageshack.us/img180/4392/masterstuningoc3ov3.jpg

Ps.

Sorry za O/T ale na nerwy mi działają tacy ludzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. widzę że w miedzy czasie dopisałes co nie co. Moja 330d pojechała 240 km/h i wiecej sie bałem :twisted2: . Latem przetestuję ile pojedzie.

Jesli kupisz automat 204 KM nie "chipuj" ..... zmasakrujesz skrzynie... uwierz.

 

W kregach BMW AG jest anegdota że jednak za duzy silnik włozyli do E46. Znawcy w Europie mówią o 330cd , zchipowanych na 300 KM (manual) jako ///M3d :cool2:

 

Jeśli 330D to tylko i wyłącznie manual !!! Nie kupie automata bo będę na bank chipował na 270KM.

E39 jeśli manual to chipuje na bank jeśli nie to będę musiał zebrać więcej info czy ta skrzynia automatyczna da radę.

 

Ps.Swoim obecnym autem tydzień niecały jeździłem bez chipa :dance: Głównie po serwisach i stacjach diagnostycznych w celu sprawdzenia stanu auta i przede wszystkim silnika.

Ostatecznie Marek powiedział że silnik okey można śmiało robić i poszło :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E39 zdarzaja sie skrzynie ZF , które są jeszcze gorsze od GM. Każdy kto ma minimalne pojecie o chip-tuningu diesli odradzi ci ten ruch.....

 

Jest jeszcze jedno ale - automat w E46 jest cichszy. Sprawdzone, mniej słychać "klekot" w kabinie. Tak jak by było wiecej wygłuszeń.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja "M" 530dA ma 226,7 konia na fabrycznym sofcie i myślę sobie ze nie ma sie czym chwalić po pierwsze nawet nie wiedziałem ze tyle mam dopiero jak tarczki sie spaliły w skrzyni to odwiedziłem hamownie

No to niezły bonus dostałeś.W grupie VW słyszałem o giftach, ale żeby aż taki w BMW.No to gratuluje.

Ja musiałem zabulić "żeby było więcej", ale nie żałuje ani złotówki.

Ps.

Nie chwale się tylko obrazuje wszystkim którzy twierdzą, że po chipie nie przejedziesz więcej jak 5 km i wszystko wybuchnie,że tak nie jest :nienie:

Dodam że nie oszczędzam swojego auta ale zawsze bezwzględnie przestrzegam zasad eksploatacji diesela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uciąć wszystkie nie ścisłości, powiem Ci Elvishh ,że i E55 AMG nie nadaje się na 1/4 mili a takiej Hondzie jaką podałeś nie wiele brakuje ze startu stojącego(jakieś 2 długości auta) ale z rolki z 50-60 już nie istnieje :D.

 

Do autora, sam teraz będę (jeśli wszystko potoczy się po myśli) przesiadał się na E39 5 , tyle ,że 540 :) BIERZ E39 !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.