Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam e39 2,5 TDS 98r

Na komputerze wyświetlają mi się błędy 2, 251, 67;

Zapala się kontrolka ABS i prędkościomierz przestaje działać.

Szukałem na forum znaczenia tych kodów ale nie mogę znaleźć. Pomocy.

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano
podłącz pod kompa z tekstowym opisem błędów (Carsoft), ale wydaje się wstępnie z tego co piszesz, że może to być uszkodzenie czujnika ABS bodajże tylnego lewego koła... o ile pamiętam, to właśnie z niego korzysta zestaw wskaźników (hmm... a co z ekonomizerem, kilometrami???)... wstaw w szukajkę hasło "czujnik ABS", "sterownik ABS", na temat dotyczący tego co jest u Ciebie nawet nie tak dawno było sporo na forum...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
hmm to ciekawe bo wcześniej na stałe świecił się abs i a kompie pokazało że to lewe tylne koło, wymieniłem czujnik i teraz nie ma błędu czujnika ale są te w/w. Używam urządzenia diagnostycznego CDIF/2, można przez niego przy pomocy carsoftu się połączyć?
Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano
Jak nie liczy kilometrów i do opisywanych uszkodzeń nie działa ekonomizer to nie chce krakać ale może być problem ze sławnym sterownikiem ABS-u.
Opublikowano
Jak nie liczy kilometrów i do opisywanych uszkodzeń nie działa ekonomizer to nie chce krakać ale może być problem ze sławnym sterownikiem ABS-u.

 

No uderz w stół, a nożyce się odezwą :mrgreen:... Czy myślisz, że 100% sterowników pada? Problem może i jest spotykany, ale to czysta statystyka - jest dużo E39, to o odpowiednio dużo (pewno się mierzy w o/oo, tj. w promilach jakby ktoś nie znał tego skrótu) przypadków awarii sterowników...

 

To czy sterownik to się jeszcze okaże po wnikliwszym przerobieniu tematu... Z reguły jest to sam czujnik... Przerabiałem to... Choć to nie jest miarodajne, bo powinno się sprawdzić czujniki oscyloskopem, to po diagnozie Carsoftem ("wyskoczył" przewód czujnika koła T/P) zmierzyłem rezystancję odwodów czujników (odpowiednie piny we wtyczce wiązki prowadzącej do sterownika ABS - mogę podać zainteresowanym). Okazało się, że o ile pozostałe trzy miały rezystancję rzędu kilka-kilkanaście MOhmów, to ten od koła T/P tylko 200 Ohm (rażąca różnica). Po wymianie czujnika wszystko OKI...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Thenygoos wiesz,że jestem uprzedzony do tych sterowników :wink:

 

 

P.S.Wciąż walczę z ABS-em.Po wymianie czujnika tył prawy na nowy i sprawdzeniu sterownika wciąż ABS mi się pitoli.

Opublikowano
Thenygoos wiesz,że jestem uprzedzony do tych sterowników :wink:

P.S.Wciąż walczę z ABS-em.Po wymianie czujnika tył prawy na nowy i sprawdzeniu sterownika wciąż ABS mi się pitoli.

 

A podłączałeś pod kompa? A jak tak to co wyszło? Podaj mi czy auto jest sprzed 09/1998, czy po to podam Ci piny we wtyczce sterownika. Odłączysz sobie i będziesz mógł sprawdzić rezystancję obwodów czujników... Choć jak podałem wcześniej powinno się sprawdzać oscyloskopem podczas kręcenia kołem, to info o znacznie różniącej się rezystancji pozwolą wstępnie namierzyć przyczynę... To przecież zbudował człowiek :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Auto miałem podłączone do kompa kilka razy.Objaw usterki jest taki,że załącza się ABS przy prędkości poniżej 25km/h.Kontrolka na desce nie zapala się.Najpierw wyrzucało błąd tylnego prawego czujnika ABS.Wymieniłem na nowy razem z łożyskiem.Usterka nie ustąpiła.Ponowne badanie kompem wykazało,że podczas postoju czujnik ten pokazuje wartości na zmianę tzn raz 2km/h a raz 0 km/h.Mechanik stwierdził,ze to bankowo wina sterownika.Sprawdzałem sterownik u trzech speców i w dwóch innych autach(przekładając go) okazało się,że sterownik jest ok.Pozostaje sprawdzenie wiązki w sposób jaki opisujesz.Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś uwagi.Moje auto jest z maja 1999r 530D kombi.
Opublikowano

Kontrolka na desce zapala się tylko jak jak jest awaria wykryta podczas samodiagnozy systemu... Jak ABS działa i "kopie" w pedał to się przecież nie zaświeca...

Podaję Ci numery pinów we wtyczce sterownika ABS do których podłączone są przewody do poszczególnych czujników:

- koło P/L: piny 12 i 28

- koło P/P: piny 15 i 16

- koło T/L: piny 13 i 29

- koło T/P: piny 30 i 31

Ja mam auto też z 1999 roku. Sam sprawdzałem w ten sposób 2 tygodnie temu. Dane o oznaczeniach pinów są ze schematu podłączenia czujników z WDS BMW (Wiring Diagram System)

 

Tak jak podałem wcześniej, powinno się podłączyć do oscyloskopu i podczas obrotu kołem sprawdzać sygnał generowany przez czujniki. Spróbuj wstępnie zmierzyć rezystancję.

 

Myślę jeszcze nad tym, czy nie jest to może jakiś inny problem... Czy na pewno masz identyczne opony (marka/rozmiar) i "nabite" do takiego samego ciśnienia? Bo z tego co piszesz to nie ma błędu systemu, a ABS działa tak jakby jedno z kół ślizgało się... A czy na pewno założyłeś właściwy czujnik: Ważne są kolory wtyczek (szary lub niebieski)... Nie wiem jak w tej chwili, bo WDS tego nie podaje, ale przed 09/1998 czujniki były zasilane napięciem i miały szare wtyczki. U mnie wtyczki są niebieskie, u Ciebie też takie powinny być...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jak działa ABS to ja wiem.Naciskając pedał delikatnie tak jak byś głaskał laskę po pupie to ABS nie powinien się załączyć prawda? :wink: Co innego jak depniesz na maxa i zablokujesz koła.Wtyczki też mam niebieskie i taki czujnik mam zamontowany tylko,ze od sedana,bo od kombi nie było od ręki.

Pomierzę dziś opory i dam znać.Dziękuję za pomoc.

 

Edit:/ Opony mam ok.Sprawdzałem na letnich i zimowych.Zbieżność też sprawdzona.

Opublikowano
witam miałem ten sam problem nie działał czujnik lewego tylniego koła, i to jest problemem. Byłem u macherów na tym car sofcie i im wychodziły jakieś bzdury odnosnie czujników i sterownika. |Także prponował bym zmienić lewy tyl od strony kierowcy.Powinno ustać .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.